![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
| Citaat:
wat voor een 2.4 G systeem was dat. Kan volgens mij geen Spektrum zijn geweest vanwege het "Modelmatch" What is ModelMatch?
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Nee, geen spectrum. Futaba. En met " ingeregeld" bedoel ik: Op de zender als naam ingegeven "Flottille". Vervolgens zo ingeregeld als hierboven beschreven. Met 2 ontvangers: op de ene ontvanger alleen kanaal 1 en 2 bezet, (voor Schnellboot 1) op de andere ontvanger kanaal 3 en 4. (voor Schnellboot 2) Klaar. Een kind kan de was doen. Maar ook met Spectrum (ook al heb ik daar geen ervaring mee) zou dit toch mogelijk moeten zijn? Exact dezelfde procedure volgen... Beide ontvangers heten op dat moment ook "Flottille" en reageren op dezelfde zender, tegelijkertijd.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." Laatst gewijzigd door Roel van Essen; 8 november 2011 om 17:32 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Ik denk dat het met DSM2 inderdaad ook moet werken. Ik heb wel eens een video gezien waar 5 heli's aan 1 zender waren gebonden, voor een recordpoging met zoveel mogelijk heli's op 1 zender tegelijk vliegen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Het zou moeten kunnen bij alle systemen waarbij de zender geen informatie over of van de ontvanger(s) krijgt/heeft/gebruikt. Puur 1-richtingsverkeer, broadcasting.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 12 november 2011 om 02:36 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Wat Ron zegt klopt. Ik heb goedkope 2,4 tweekanaals systemen voor de auto's van mijn kids. Daarvan kan ik één zender drie of vier ontvangers aan laten sturen, maakt niet uit. Mijn eigen Jeti duplex systeem comminiceert (want dat is het, tweerichtingsverkeer) maar met één ontvanger tegelijk. Je kunt een tweede ontvanger wel in 'slave' mode zetten, dan reageert die wel op de zender, maar kan alleen geen gegevens terugsturen.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2011
|
Dag Jurjen, Ik zag jouw berciht en dacht aan mezelf toen ik begon. Als je een boot koopt, moet je jezelf het volgende afvragen: - wil je de boot RC-maken; - hoeveel roeren heb je; - hoeveel schroeven heb je; - wil je de toebehoren ook aansturen; - zekeringen nodig voor je gelijkstroommotoren; Het is ten eerste heel verstandig om een plaatje te maken van betaalbaarheid. Koop gewoon een Robbe Futaba 40Mhz met kristal, en je kunt tot 101-functies uitbreiden. Maar haal eerst de noodzakelijke onderdelen, en werk naar je doel toe, dan kom je vanzelf op de volgende doelstelling uit. Dit voor komt heel veel inkoop, veroudering, en het is zonde van de tijd en geld. Negen van de tien keer kom je erachter dat wat je gekocht hebt niet is wat je wil. Groetjes Robert Steentjes |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Ook bij 2-richtingsverkeer zal het met de meeste systemen wel kunnen. Alleen telemetrie gegevens zullen dan uitsluitend van de laatst gebonden ontvanger worden ontvangen. Bij het Graupner HoTT systeem wordt hieraan in de handleiding apart aandacht besteed.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |