![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
een 4 kanaals heeft 4 functies en een 6 kanaals 6. moeilijk he !! maar je kunt beter eerst eens kijken wat je allemaal bedienbaar wilt maken en daar je zender keuze op aanpassen. de meeste zenders zijn ook uitbreidbaar maar dat is wel redelijk kostbaar. maar als je alleen wilt varen zonder poespas heb je aan een 2 kanaals genoeg ( gas en sturen )
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
hoeveel boten je kan besturen met een 6 kanaals ? ik denk dat je even 2 dingen door elkaar gooit. een zender heeft functies. maar een zender kan ook een model geheugen hebben. een model geheugen bepaalt hoeveel modellen je kunt besturen en het aantal functies bepaalt wat je op de boot kunt schakelen. maar ik denk dat je bedoelt hoeveel functies (kanalen je nodig hebt ) voor en evt achteruit kan op 1 kanaal links en rechts draaien kan op 1 kanaal. verlichting e.d. KUN je met de knuppels doen dus dat kan ook op 1 kanaal. maar dan moet je de knuppels vast houden en dat lijkt mij niet echt makkelijk dus dat kun je beter met een schakelaar doen. en dan kom je dus al snel op een 6 kanaals set uit.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2011
|
ik wou de 4-kanaals afstandsbediening 2,4GHz FHSS Modulatie Incl. 6 kanaals ontvanger Laadbus Uitvoering: Zender met oplaadbus Trimfunctie voor 4 kanalen Reverse-functie voor elk kanaal instelbaar Beugel aan de achterzijde Verlengbare stuurknuppel 6 kanaals ontvanger: afm. 44 x 23 x 14,5 mm Gewicht 9,5 g. maar kan ik hier mee meerdere boten besturen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Je kunt met elke zender meerdere boten mee besturen, iedere boot een eigen ontvanger (of 1 ontvanger steeds overzetten van ene naar andere boot. Geef even je leeftijd (kennis, school, pecunia) en locatie op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Misschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek. Jurjen, het woord 'kanaal' heeft in RB modelbouw twee betekenissen, frequentie van zender (zie tabel), en stuurfunctie op zender (richting, snelheid, rol, remkleppen, landingskleppen, nick, schakelen bluspomp/verlichting/landingsgestel etc). Jurjen, even deze FAQ lezen, goed verhaal, bespaart je veel vragen: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> RC Techniek en elektronica -> Welke zender? Welke ontvanger? Welke servo's?
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 30 oktober 2011 om 16:52 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Wat wil je nu en in de toekomst besturen? Wat is je budget? Heb je deskundige/ervaren hulp? Tips voor en overwegingen bij aanschaf van een zender (met een lichte vliegtuig inslag): http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ghlight=zender
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
maar kan ik hier mee meerdere boten besturen[/QUOTE] Al wou je er 100 mee besturen Wel telkens je ontvanger verwisselen hoor mvg Frederik Ps oh wacht eens even je bedoeld allemaal tegelijk Dat gaat dus niet
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Ook alles dubbel hebben Dus in elk schip een ontvanger En een zender metzo.n stik er in waar je meerdere, opties mee kan doen
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Om dat je tussen de stiks waarschijnlijk nog twee schuifregelaars kunt zetten dan he je er inderdaad 6 mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
| Ho wacht even. Ja, je kunt beide boten besturen maar niet tegelijkertijd. De functies zijn alleen bedoeld om een ontvanger, met hetzelfde of minder aantal functies, aan te sturen. Op die ontvanger kun je dan meerdere dingen aansluiten. Bijv.: Roer, Motor, Lampje, Kraantje Sommige zenders hebben een geheugenbank. Dit betekent dat je meerdere ontvangers aan een zender kunt koppelen. Maar je kunt ze nog steeds niet tegelijkertijd aansturen.
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
Dit vergt nogal wat coφrdinatie en oefening, dus of je dat moet willen is een andere zaak... Groeten, Jan. [EDIT: Frederik heeft hetzelfde idee.]
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 31 oktober 2011 om 19:12 Reden: Aanvulling. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ben ik niet helemaal met je eens hoor Als ik op de ontvanger kanaal 1 + 2 gebruik voor motor en roer Dat is dan een stik dacht ik zo Dan kan ik met kanaal 3+4 ook gebruik van motor en roer Toch wel met twee boten tegelijk varen dacht ik Maar dan ben je ook wel een halve Acrobaat hoor mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |