![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
dat roer zoals het er daar uit ziet heeft geen enkele stuwing/ effect Je zal je kooi constructie aan moeten passen zodat er meer water in alle richtingen kan worden gestuuwd.. momenteel zijn je drijvers namelijk je roeren en die staan vast dus gaat je boot rechtdoor... neem gaas of een stalen "buizen frame" zoals op de laatste foto van Kuperes en maak daar een echte kooi constructie van, dan zul je merken da het bootje ineens wel stuurt |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2011 Locatie: Wijchen Leeftijd: 28
|
Ik wil best de "kooi" die momenteel om de schroef zit vervangen door eventueel kippengaas. Ik ben er wel van overtuigd dat ik een soort van bescherming voor de schroef nodig heb voor de plaatsen waar ik vis. Nu klopt het inderdaad dat de huidige constructie niet voor een ideale waterverplaatsing zorgt. Dit merk ik naast het sturen vooral met het achteruit varen, dit is bijna niet te doen. Ik kan echter niet meerdere roeren of motoren in de drijvers monteren. Simpelweg omdat ik de handigheid mis om dit te doen. Eigenlijk heb ik ook geen moment gedacht dat het stuurprobleem aan de kooi om het roer zou kunnen liggen, ik was ervan overtuigd dat dit aan de grote drijvers aan de zijkant zou liggen. Ik moet echter nog wel bedenken hoe ik de schroef ga beschermen zonder de kooi die er nu omheen zit.
|
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Kockengen Leeftijd: 46
|
Het makkelijkste is het roer verplaatsen, het moet tussen de drijvers vandaan, of naar achteren, of naar beneden. Met het naar achteren verplaatsten hoef je alleen de kooi te verlengen. Liefst ook een langere schroefas met ondersteuning gebruiken zodat de schroef weer in de buurt van het roer zit. Onder de boot uit laten komen heb je een extra uitsteeksel en dat is niet handig in de waterplanten. |
| | |
| | #79 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! | |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 september 2005 Locatie: utrecht Leeftijd: 55
|
En ik maar denken dat VISSEN zo ontspannend is . Het gaat hier toch om een voerboot ? Vroeger werd dat soort dingen niet gebruikt en toch vingen we vis . Nee , nu moet het radiografisch gebeuren . Neem dan ook een fishfinder en een echo apperaat erbij . Sorry , maar dit is geen vissen meer . Mvg Hans
__________________ HORA RUIT (de tijd verstrijkt) Lid van VMBC Het Anker |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo het is ook geen modelBOUW gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #84 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Het is geen modelbouw in de betekenis dat je een model maakt van een bestaand schip of zo, maar het installeren van de RC spullen, en in dit geval het aanpassen van de roerconstructie, zijn toch zeker wel modelbouw te noemen, dacht ik. Stel dat ik een vislijn achter mijn Paul Denker zou knopen, is het dan ineens geen modelboot meer?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #86 (permalink) | |
| Citaat:
Maar volgens mij wordt het tijd dat de topicstarter weer wat laat horen, we worden melig...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 18 januari 2012 om 20:35 Reden: het blijft lastig typen met een laptop... ;-) | |
| | |
| | #88 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2011 Locatie: Wijchen Leeftijd: 28
|
Na een tijdje niets met de boot gedaan te hebben, ben ik afgelopen week toch weer aan de slag gegaan om het roerprobleem op te lossen. Ik heb daarbij het aangekochte Graupner roer gedemonteerd en voorzien van plexiglas plaatjes om het roeroppervlak te vergroten. Deze plaatjes heb ik aan beide zijden van het roer gelijmd met epoxylijm. Ik ben zaterdag gaan testvaren en de boot is heel wendbaar en heeft een draaicirkel nu van ongeveer een meter. Voor mij is dit meer dan voldoende. Wel verassend om te zien hoe goed hij stuurde, nadat ik toch wat sceptisch was geworden na jullie opmerkingen over de romp van de boot. Zie hieronder een plaatje van het roer, het verdient waarschijnlijk geen schoonheidsprijs maar daar is het mij ook niet om te doen. Het moet vooral werken en degelijk zijn. ![]() Daarnaast heb ik ook de slechte roerhevel vervangen door een met een inbusboutje. De opstelling ten opzichte van de servo is nu alsvolgt. ![]() Morgen maar weer even testen, vanavond ga ik dat geperforeerde plaatje alluminium ook vervangen door racegaas. Hier komt meer water doorheen dan het oude wierbeschermingssysteem. |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Het ziet er zo al een heel stuk beter uit. Laat je nog even weten hoe het gaat met dat racegaas? Wat je nog kan doen om het roer iets "mooier" te maken, is de voorkant afronden en de achterkant ook schuin te maken, zodat je meer een vleugelprofiel krijgt. Maar dat is meer finetuning en ik kan me zo voorstellen dat dat voor een voerboot niet zooooo interessant is.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Mooi dat het nu beter werkt. Het weglaten van het rooster onder de schroef zal ook meehelpen. En die nieuwe roerhevel, is die misschien iets korter dan de oude? Dan heb je weer iets meer roeruitslag, ook dat helpt.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |