![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo al mijn accu's komen van een baterij winkel en NIET uit een model shop als een lood accu lange stijd staat dan willen de platen nogal eens gekke kuren uithalen (sulfide of zoiets) bij mijn pa staan de accu's dag in dag uit aan de druppel laders(conrad)en hij heeft nooit problemen door het jaar het kan zijn dat 1 accu inderdaad de geest heeft gegeven kan je wel testen door de boot op een 6 volt accu te laten varen als je twee losse nicad's hebt deze mee in serie zetten zodat je boven de 6 volt(8.4) blijft zonder dat de rookie uitschakeld zo kan je de twee accus los testen al vaart de boot dan wat langzamer bij een defect aan de accu zal je dan meteen zien dat deze instort dan weet je welke de slechte accu is en kan je der terug mee naar de shop gaan (garantie ???) gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 september 2011 Locatie: Zuidhollandse eilanden Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ Billing Boats Banckert als varend model Billing Boats Zwarte Zee in aanbouw | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2010 Locatie: Oss
|
Hallo. In mijn zwarte zee met een 6 volt accu 8 amp nooit een probleem gehad. Waarom dan wel met twee accu's, kan maar een probleem zijn een van de accu's te hoge inwendige weerstand. Dit kan je wel meten met een belasting. Neem een halogeen lamp van 6 volt 15 watt of zoiets en kijk dan of de spanning van de accu stabiel blijft. Voor en 12 volt accu natuurlijk een 12 volt lampje gebruiken. Al mijn boten zijn voorzien van gel accu's van diverse merken maar zelden of nooit heb ik problemen. zoals altijd meten is weten. Henk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |