![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2005 Locatie: Pekela
|
Voor onze Thunderstreak zijn we op zoek naar nieuwe banden. Deze willen we zelf maken. Wie heeft daar ervaring mee? Het gaat om wielen van 150 mm met een breedte van 30 mm. Welke materialen zijn er geschikt voor? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Of het is een persoonlijk geintje waar de rest van het forum geen weet van heeft, maar hou het even ontopic Johan, het betreft hier een nieuwe gebruiker... (ps ook bij gebruikers die al lang lid zijn on-topic blijven Robert
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Menke , Hawe heeft aluvelgen voor dubro wielen in die grote . Misschien een alternatief. http://www.hawe-modellbau.de/katalog/Katalog.pdf Mvg Johan |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2008 Locatie: België Leeftijd: 32
|
Menke, Je kan eens een mailtje sturen naar Philip Avonds, hij heeft de banden voor zijn Fouga ook zelf op schaal gemaakt (of laten maken) Ik heb deze in mijn handen gehad en ze zagen er zeer netjes uit. Met vriendelijke groeten MT |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2005 Locatie: Haarlem Leeftijd: 84
|
Om banden te maken zul je toch eerst een model moeten hebben (,een band dus ) Als het om 2 banden gaat , wat ik er van begrijp kun je ze beter kopen ,want je moet op z,n minst 3 kilo rubber kopen ,een kilo siliconen rubber voor de mal plus 2 kilo rubber a+b voor de banden + plus een tube bandenzwart wat gelijk door het rubber gemengd moet worden , kom je toch snel op 60 a 70 euro, kleinere verpakking is er niet . Een en ander kun je informeren bij . Poly Service Amsterdam mvg Motormuis
__________________ men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik er zelf wel eens aan twijfel motormuis |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Kijk op deze en volgende pagina's: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...y-baby-32.html
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hallo allen, Bedankt voor julie tips. Ik ben nog steeds op zoek naar jullie ervaring. Het gaat met name om het materiaal wat schuimend hard wordt. Een aluminum vorm heb ik reeds gemaakt. Ik hoop nog op meer praktische tips. Groeten, Menke |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Wat bedoel je met schuimend hard worden ? als je een vorm hebt, dan kun je daar gewoon vloeibaar rubber in gieten ,dan heb je na het uitharden ongeveer 5 uur later .een band Ik heb voor verschillende van mijn truck,s op deze manier zelf mijn banden gemaakt mvg motormuis
__________________ men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik er zelf wel eens aan twijfel motormuis |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Is het produkt massief of is het rubber in de binnenkant als een sponsstructuur. Mijn band moet licht in gewicht zijn. groeten, Menke Knol Welcome to the Frontpage |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Nee dit is massief rubber ,ik denk niet dat dit iets is voor vliegtuigbanden Dan zou je een hele gietmal moeten maken 2 delig ,en daarin een kern van sponsrubber o.i.d. en daar omheen rubber gieten ,maar dat is een verhaal apart ,dat doe je niet even een twee drie ,omdat het zo licht moet blijven geloof ik niet dat dit de oplossing is . motormuis
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
menke is het niet iets om te kijken naar de zo koopbare spons banden wieltjes en er zelf een fraaie velg op maat bij te draaien ?
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Heb ze nog niet zo groot kunnen vinden. Heb jij ze wel eens gezien Momenteel gebruik banden van Sullivan. deze worden op breedte gesneden. Menke Welcome to the Frontpage |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Het begint natuurlijk mat het maken van een goede matrijs. Dan komt er een stukje productkennis. Hier een site die al een tijdje in mijn favorieten prijkt. Ben altijd blij als ik weer zoiets vind op het internet. Industrial | Smooth-On, Inc. Gr Bas |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |