![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
ik dacht dat zo'n elektrische figuurzaag belangrijker was bij scratch build...(toch voor kleinere, makkelijkere modellen die ik wil maken..) nu ja voor 40 eurootjes (tweedhands) moet je het ook niet laten é...
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: Duiven Leeftijd: 70
|
Als je een figuurzaag koopt,koop dan in ieder geval niet zo'n goedkoop ding van bv.praxis of gamma, want daarmee kun je absoluut niet een rechte lijn volgen, laat staan een gebogen lijn. Voor een kwalitatief goede zaag (bv. Dremel) ben je meer geld kwijt maar achteraf loont dat altijd door dat je betere werkstukken maakt!
__________________ BIG IS BEAUTIFUL (en vooral stabiel) |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
hier staat een aeropiccola vibro , en die doet het na ruim 20 jaar nog steeds perfect .moet idd zeggen dat het prima werken is met zo'n figuur zaag . en ik doe hem echt niet weg . mijn pa heeft een heghner die zijn toerental vasthoudt ondanks de belasting , werkt ook ideaal ,maar dat kan bruintje zijn portemonee niet trekken . Laatst gewijzigd door serge pot; 5 maart 2010 om 22:25 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 52
| Citaat:
Het niet recht door willen zagen heeft niets met je machine te maken, maar met de kwaliteit van het zaagje. Bij mijn TopCraft machine van de Aldi zaten hulpstukjes, waarmee je gewone figuurzaagjes kan monteren. Zaagt perfect, ook rechte stukken. Dit was met de bijgeleverde zaagjes absoluut NIET mogelijk.
__________________ Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
| Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ik heb zelf ooit een nieuwe dure dremel gekocht en ben daar nooit over tevreden geweest. Dremel weggedaan en later een goedkope van de Aldi gekocht. Daar heb ik veel meer plezier van gehad omdat deze veel beter en rechter zaagde dan de Dremel. Nu ben ik over naar de lintzaag waar ik alles mee doe en gebruik de figuurzaag nooit meer. Vandaar dat hij weg is. Maar ja, ieder zijn eigen ervaring. Maar als je idd. echt wilt investeren moet je een Hegner gaan halen. Die zijn gewoonweg perfect! Maar daar betaal je dan ook voor. Succes met je keuze. | |
|
| | #23 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ik heb nog een gebruikte dremel, met schuurschijf erop ook nog eens, 35 eurotjes.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
graag, zeker voor die prijs, maar eindhoven is een eindje rijden, zal moeilijk zijn...
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2008 Locatie: Ouddorp Leeftijd: 26
|
Ik heb het vorige model van deze: Figuurzaagmachine 90 Watt, Ferm Stationaire Machines, Slijp- en Zaagmachines Prima apparaat! |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 52
| Citaat:
Prima machine dus
__________________ Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk | |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2008
| De lintzaag was niet goed af te stellen (qua geleiding) liep steeds van de rollen af. Moest hem uiteindelijk zo strak afstellen dat de machine niet meer uitzichzelf startte (vw te veel weerstand) en alleen met een slinger aan het lint wilde hij op gang komen! Van alles geprobeerd, en na een jaaar of wat was ik er helemaal klaar mee! Al met al geen aanrader, en ben nu nog steeds op zoek naar een GOEDE machine. Probleem is dat geen enkele bouwmarkt/gereedschapswinkel (bij mij in de buurt, Friesland ) lintzagen heeft staan (alleen op bestelling) Maar ja, gezien de prijs van een gemiddelde lintzaag ga ik die niet op goed geluk uit een boekje bestellen... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |