![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Ik heb deze zaagmachine nu een jaar, en ben er zeer tevreden over. ![]() Herman Buitelaar content Verzendkosten zijn €7,50.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Alem
| Citaat:
Volgens mij betekend scratchbuild het bij elkaar schrapen van "alternatief" bouwmateriaal. Hierop verwijs ik naar een pagina die bol staat van alternatieve bouwmaterialen. In de gehele discussie die hierna begint heeft haast niemand het meer over het materiaal wat verwerkt moet gaan worden (wat het belangrijkste is als je gereedschap of machines gaat kopen), nog gekker de duurste zagen komen voorbij "Hallo heren het gaat hier over scratchbuild". Misschien heb ik een kronkel als het gaat over scratchbuild maar waar ik ook kom bouwmarkt veiling of rommelmarkt altijd kijk ik wel of iets misschien geschikt is als alternatief bouwmateriaal. P.S. Krimpfolie, hhhhmmm vleugel mee bespannen?? | |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Citaat:
![]() "from scratch - from the beginning, especially without relying on resources or other advantages" Daarbij heeft de scratch builder wel altijd zijn ogen open voor wat hij zoal gebruiken kan. Dat kan bij bouwmarkten zijn, maar ook in zaken waar je mannelijke aanwezigheid moeilijk uit te leggen is Scratch builders zijn bouwers die zelf een model ontwerpen/uitwerken en dit zelf vervaardigen. Dus geen bouwdoos, maar ook geen aangeschafte bouwtekening. De term wordt wel eens 'misbruikt' voor het vanaf tekening bouwen, maar dat is niet de originele betekenis. En die figuurzaag ... het is altijd goed om degelijk gereedschap te hebben, maar een electrische figuurzaag is geen noodzaak voor scratch building.
__________________ www.henrikaper.nl | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
om het simpel te zeggen . je kunt altijd met een opel beginnen om er ervaring op te doen , zodat je door kunt sparen voor je mercedes . en als de opel je goed genoeg is kun je het mercedes geld ergens anders in stoppen .
|
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
en eerlijk gezegd bedoel ik ook het bouwen vanaf een plan, met zelf alles te zagen... ik denk eerlijk gezegd dat je er al héél veel moet van weten om zelf al een plan te tekenen, nee? ik vind het toch eens leuk jullie ervaringen te horen wat betreft die figuurzaag...misschien voor mijn eerste skeeter 36" dat ik het kan zonder...we zien wel
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
waar halen jullie je hout eigenlijk? is het niet moeilijk om de juiste soort te kiezen om bijv de wings te bouwen?
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Hoi, Hobby triplex -> bij de Gamma, dat zeg ik Verkopen ze in platen van 122 x 61 Balsa hout & Grenen liggers -> Hobbywinkel Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
ik heb al de corsair van great planes gebouwd + de fieseler van aviomodelli (beide bouwverslagen hier op het forum) en al een tiental ARF's...ik ben/voel me klaar voor iets anders....
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Drenthe
|
En waar haal je dan ''goede zaagjes''? Op de eerder genoemde Buitelaar site staan ook zaagjes, voor bijna 1 Euro per stuk. Of ze goed zijn weet ik niet, maar duur wel. Vind ik, Je hebt er gauw een aantal nodig, als ik me goed herinner uit het grijs verleden. Cor |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
je hebt ze ook tegen gesteld getand , zodat je geen bramen aan de onderkant van je werkstuk krijgt, werkt perfect . http://www.niqua.de/holz_wood/niqua_fix_reverse.htm hierbij de link van de leverancier Laatst gewijzigd door serge pot; 12 maart 2010 om 21:49 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |