![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2010 Locatie: Malden, Gelderland Leeftijd: 19
|
ik zie het allemaal (nog) niet zo somber in maar hoe sterkt moet een de motor ongeveer zijn om 200-250 gram in de lucht te houden (een zwever-achtig iets natuurlijk)? en wat zijn goede merken voor brushless motortjes? |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Voor 250 gram zou je rond de 15 a 20Watt wel mee kunnen vliegen. Hard klimmen zit er dan niet in. Op hoogte blijven lukt misschien al wel met 10Watt. Maar hangt van meer dingen af dus dat zie je pas in de praktijk. Hacker heeft goede motoren maar prijzig. Middenmootje is Himodel. Nog iets goedkoper Turnigy series. Wil je echt met weinig vermogen vliegen zal je toch moeten zoeken naar een motor met een heel hoog rendement. (in combinatie met de juiste prop.) Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
is dit bijvoorbeeld een motor met genoeg kracht? HobbyKing Online R/C Hobby Store : 1404N 2290Kv 9.2g 3.5A 160g Thrust Outrunner |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
Ik denk dat 200-250 gram wat lastig wordt als je de zonnecellen mee wilt nemen naar boven.. Ik heb net even een zonnecel (van een projectje dat even op de plank is beland) op de weegschaal gelegd en een cel (7,5x15cm)van 1.8Watt PIEK.. weegt zo'n 7 gram. Deze hebben overigens een rendement van ongeveer 15% (zeggen ze Deze cellen gaan overigens zeker stuk als je ze op een vleugel lijmt.. ze zijn heel broos en iedere buiging van de vleugel kost je je cellen. Eigenlijk zou je iets als dit moeten hebben maar volgens mij is dat nog niet op de markt..{edit} ik zie dat Kars een mooi linkje gaf naar zoiets dat wel op de markt is {/edit} Kortom ik zou de zonnepanelen lekker op de grond laten , dan kan je daar een accu mee opladen, lipo laden met de accu en vliegen met die lipo... Hier zijn ook wat heli vliegers die dat al doen...
__________________ 5g6-1 en 4#3B in de lucht... Blubaby heeft gevlogen Laatst gewijzigd door gadget74; 22 juni 2010 om 10:19 | ||
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2008 Locatie: gramsbergen Leeftijd: 17
|
op deze link staan ook een paar (73) discussies over zonne energie aangedreven modellen. RC Groups staat vast wel iets nuttigs tussen. Groeten, Sam
__________________ http://www.klikhierniet.net/ |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
In principe is een presentatie van een niet werkend prototype ook voldoende, maar het is natuurlijk leuker als het uiteindelijk wel werkt Is er een manier om uit te rekenen hoeveel thrust ik nodig heb om een zwever met ongeveer 15gr/dm (langzaam) op te laten stijgen? Ik weet dat dit niet genoeg informatie is maar ik hoef ook geen exacte waardes te hebben. alvast bedankt Joost |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2010 Leeftijd: 22
|
over het vliegen he. Mischien is er bij jou in de buurt wel iemand van een club die kan vliegen. praat er maar is mee dan krijg je altijd ook wel wat te zien en weet je al snel iets meer. het is wel een pittig project dat wel maar wie weet toch mogelijk. |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Maarten | ||
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
maar succes met het project. | |
|
| | #25 (permalink) |
|
waarom niet? Ik heb ongeveer 150 gram aan zonnepanelen waarschijnlijk ongeveer 60-70 gram aan electronica (motor + servo's inbegrepen) en dan nog ongeveer 70-80 gram aan constructie (ik weet alleen niet zeker of dit haalbaar is) alles bij elkaar opgeteld ongeveer 300 gram gewicht en als ik dan iets meer dan 2 meter spanwijdte en een koorde van 10 centimeter heb dan kom ik uit op: 20 vierkante dm dus 300gram/20dm = 15gram/dm |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Heerlijk dat grenzeloze optimisme Ik betrap me erop dat ik bijna zelf dat project op ga pakken.... alleen nog een presentatie in elkaar draaien en wat zonnecellen op mn blubaby plakken en ik ben klaar.. misschien de vleugeltjes wat groter maken... Ik vind overigens wel een hoop wat ze zelf ook best even met google kunnen vinden.. Ace Hobby, Inc. heb je een twee meter zwever en weet je een beetje wat zoiets weegt... Maarten | |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
okee, misschien had ik daar eerst wat meer onderzoek naar moeten doen maar het moet toch wel met minder dan 800 gram kunnen, ik ga eens wat build logs e.d. doorkijken en dan kijk ik of ik tot iets realistischers kan komen |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2010 Leeftijd: 24
|
Ik heb wat hoopvolle vliegtuigjes voor je gevonden: Solar Pleaser - RC Groups index succes! (ik denk dat micro the way to go is) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |