Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwtips vliegende modellen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 25 juni 2010, 19:56   #46 (permalink)

Dennis Dierckx's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Standaard

helaas doet de link het niet
keuze van zonnecellen is echt belngrijk, het is ook allemaal echt heeeel fragiel
je kan het vergelijken met een glazen plaatje van 1 a 2 mm waarmee je moet werken
wij hebben er wel enkele gebroken
een tip dat ik nog kan geven is om ze bovenop depron te plakken met van die dubbelzijdige tape van een paar mm dik, zodat je moest het nodig zijn er nog makkelijk aan kan solderen zonder dat je die tape moet af die cellen trekken (want dat is onmogelijk)
ik bedoel dus, niet heel de cel vol tape doen, maar links en rechts gewoon een vierkante cm
Dennis Dierckx is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2010, 20:02   #47 (permalink)

Leeftijd: 19
Standaard

op de vorige link was ik ingelogd op mijn ebay account daarom werkt hij denk ik niet, maar dit was waaraan ik zat te denken dus link
joost1 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2010, 20:32   #48 (permalink)

plotterwelt's schermafbeelding

Leeftijd: 59
Standaard

Zal hem even voor je plaatsen

36 WHOLE 3x6 1.8W 3.6Amp FULLY TABBED tab solar cells bei eBay.de: Electrical Solar (endet 30.06.10 04:34:14 MESZ)

Mvg Johan

www.plotterwelt.nl
plotterwelt is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2010, 14:26   #49 (permalink)

gadget74's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 2
Standaard

Nou omdat ik nogal wat projectjes heb lopen maar eens besloten deze af te maken.....

In januari had ik eens wat zonne cellen besteld. split/cracked zonnecellen voor een zacht prijsje.. later erachter gekomen dat dit misschien niet de handigste waren en nog wat hele cellen(... eh eigenlijk flink wat cellen) besteld.
Ook had ik al wat electronica besteld om een accu te laden en zelfs wat vermogen terug te sturen naar het net..

Gisteren voor het eerst de zonnecelletjes gesoldeerd (36 stuks in 6 strookjes van 6) ging erg makkelijk.. vervolgens wat platen betonplex (even op maat laten maken 113cmx52cm), 9x9mm latjes, hoek profieletjes en platen acrylglas gehaald. Nu is het alleen nog een kwestie van de zonnecellen op de platen lijmen, latjes eromheen, acrylglas erop en profieltjes eromheen..aansluiten en ik kan op zonne energie vliegen.

Als accu heb ik een 7Ah lood accu besteld die tegen diepontladen kan.

Als elektrotechneut zat ik eerst nog te denken om met een Buck converter een lader te ontwerpen om rechtstreeks de lipo's te laden maar daar heb ik vanwege de tijd maar vanaf gezien....
5g6-1 en 4#3B in de lucht... Blubaby heeft gevlogen en onderdelen voor een HK450 pro onderweg.
gadget74 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2010, 19:05   #50 (permalink)

Leeftijd: 19
Standaard

sorry voor mijn lange afwezigheid, ik had proefwerkweek op school dus het was heel erg druk, voor de rest is ons plan voor dit project afgewezen... dus het gaat sowieso niet door op korte termijn.
Wel ben ik van plan te gaan proberen om model te vliegen, maar dan met gewone normale vliegtuigen (maar natuurlijk eerst oefen met sims e.d.).
Dus wat mij betreft mag hier een slotje op, maar in ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp en tips

m.v.g. Joost
joost1 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwtips vliegende modellen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten