![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2009 Locatie: limburg -> peer Leeftijd: 16
|
hallo, ik zou graag een vliegtuigje maken uit isomo/isolatie materiaal,of andere materialen. hoeft nog geen elektronica in het zou gewoon een "gooivliegtuigje" moeten worden. groot of klein maakt niet uit , 't moet vliegen dus niet dat als je 't gooit dat ie direct de grond ingaat tips of mensen met ervaring daarmee
__________________ ---------------------------------------------------- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ik maak nog wel eens werpzwevertjes van wat balsa. Van 2 plankjes van 1,5mm en een plankje van 5 mm kun je er een stuk of 6 maken en dat kost je maar een paar euro. ![]() ![]() http://www.modelbouwforum.nl/forums/...g-plezier.html Mocht je het zelf willen proberen: tekeningetje op A4 zonder rand uitprinten ![]() Dit werkt erg goed om te leren snappen hoe een vliegtuig werkt en hoe je het af moet stellen. In het vrije-vlucht forum vind je nog veel meer
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 10 augustus 2010 om 21:31 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Sint-Niklaas
|
Ik dacht juist aan het zefde Arjan. Heb deze vlug op enkele minuten tijd gemaakt: ![]() Uit 1 en 3 mm balsa, en verder eindeloos experimenteren.
__________________ When one has to bend over more than once to pick up his rc-plane, he probably had a bad landing..." |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ ---------------------------------------------------- | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
effe tussendoor ik heb een mooi origami vliegtuigje gevonden is wel beetje moeilijk om te maken maar vliegt best goed http://www.origami-kids.com/papieren...2-miragenl.php
__________________ ---------------------------------------------------- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Jij bent goed bezig Door met dit soort eenvoudige vliegtuigjes te prutsen leer je héél erg veel. Een vrije vlucht vliegtuigje moet van zichzelf goed vliegen, je kunt niks corrigeren met je zender. En dus leer je heel snel wat wel- of niet werkt en hoe dingen elkaar beïnvloeden. Ik vind het zelf (naast RC vliegen) onwijs leuk om dit soort simpele dingetjes te maken, heb er echt lol van. En dat voor een paar dubbeltjes per vliegtuig. Ga zo door!
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
|
rcpowers.com heeft gratis tekeningen voor depron werpzwevertjes geloof ik Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ ---------------------------------------------------- | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
| RCPowers - Gliders - FREE PDF plans for making your own kit! dat zijn de tekeningen voor degene die ik bedoelde. Het voordeel is dat ze speciaal ontworpen zijn om zo te gooien. Kijk ook eens in het vrijevlucht gedeelte van dit forum, daar staat ook het een en ander over dit soort dingen. Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |