Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwtips vliegende modellen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 28 juli 2011, 07:20   #31 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

HugoW's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Ik snap niet wat je bedoeld, ik zal foto`s van tijdens het lamineren plaatsen. Ik denk dat ik gedaan heb wat jij beschrijft. Zal als ik thuis ben de foto`s uploaden.

Hugo

Sent from my T-Mobile G1 using Tapatalk
HugoW is nu online   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2011, 12:19   #32 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

HugoW's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Zo, weer thuis achter een echt toetsenbord. Hierbij de foto's van de bouw van het gelamineerde hoogteroer. De dwarsverbindingen heb ik niet gelamineerd.

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

De grote driehoek heb ik ook nog open gezaagd, later. De verbinding tussen de 2 roeren is van twee stuks 6x6 vuren, met twee stukken rond 2mm carbon. Die heb ik erin geboord nadat de lijm van het geheel droog was. Diezelfde verbinding zit ook in de depron-met-houten-kozijn versie.

Wat ik heel duidelijk merkte, niet erg wetenschappelijk maar op gevoel, is dat bij de gelamineerde constructie de boel stijf was, maar dat het folie weinig daaraan toevoegde. Bij de depron versie was dat andersom; de kale constructie leek weinig sterkte te hebben, maar eenmaal gefolied was die een stuk sterker, en de sterkste van de 2.

@PH_AJH: Ja, te licht! Nee, hij zit nu heel dicht bij het zwaartepunt volgens de tekening, maar die is uiteraard erg conservatief. Voor mij persoonlijk mag het wat naar achteren, maar het vliegt nu goed, hoor. Er zijn geen beelden van de maiden; ik stond alleen in een veld van de boerderij waar we op vakantie waren (met toestemming van de boer) en mijn vrouw zat vanuit de jacuzzi te kijken. Wij allebei blij! Ik heb 2 vluchten gemaakt, de eerste van 4,5 minuten en toen was de accu 1300mAh kwijt. De tweede was een korte vlucht nadat ik de roeruitslagen nog wat had aangepast, maar toen was het net ietsje donkerder geworden en eenmaal in de lucht vond ik het eigenlijk te donker. Dus een paar circuitjes om hoogte te verliezen en een keurige 3-punts landing een halve meter naast een koeienvlaai. Gisteren niet meer gevlogen, helaas weer regen...

Nu nog even kijken of ik ergens een goede 14x8 prop kan bemachtigen, ik denk dat die de optimale maat is.

Hugo
HugoW is nu online   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwtips vliegende modellen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten