![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
Vraagje. Onlangs heb ik een FunCub van Multiplex aangeschaft. Nu ben ik aan het rond kijken voor een motor. Ik kwam er een tegen in mijn electronendoos (rommel met electro spulletjes Het betreft de TR 35-36A 1450kv. HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-36A 1450kv Brushless Outrunner (Eq:2814 Zou deze voldoende vermogen leveren, of kan ik beter voor iets anders kiezen?
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 januari 2009 Locatie: MVC "The Wings" / Oss Leeftijd: 45
|
De Funcub heeft 300-350 Watt nodig, De TR 35-36A levert meer dan 400W= meer dan genoeg! Voor deze motor wordt een 9x6 prop aangeraden, Ik zou voor de Funcub een 9x4,5 of een 8x6 proberen De 9x4,5 levert kracht, De 8x6 levert snelheid.
__________________ Vliegen is voorwaarts vallen... |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 | Citaat:
Thnx, dan ga ik verder aan de knutsel (morgen dan)
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2003 Locatie: Veendam Leeftijd: 47
|
Nier deze motor bestellen as is niet sterk genoeg ( weet ik uit ervaring ), je kan het beste een Robby Roxy motor deze heeft een 5 mm as en is gehard. Als prop moet je een 13x4 nemen, met deze setup vliegt hij heerlijk.
__________________ vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen |
| | |
| | #5 (permalink) | |
Weblogartikelen: 1 | Citaat:
Ik begrijp dat de motor qua power, voldoende is, dus ik ga hem in iedergeval eerst uit proberen. Mocht de as breken (wat mij sterk lijkt, maar niet onmogelijk natuurlijk), dan bestellen we gewoon een andere moto
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2003 Locatie: Veendam Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen | |
| | |
| | #7 (permalink) |
Weblogartikelen: 1 | Ligt het er dan niet ook aan hoe je ermee omgaat (alsin, hoe je vliegstijl is)? Ik ben niet van plan er extreem mee te gaan vliegen namelijk
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |