![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 september 2011 Locatie: Ammerzoden Leeftijd: 30
|
goede avond allen, ik ben bart, ben 29 en kom uit ammerzoden. ik ben weer begonnen met de rc hobby, onlangs had ik thuis nog een sapec 330l extra staan ![]() die naar diverse vluchten neergestort is, alles was kapot nu zat ik vandaag te denken met de spullen die ik thuis heb van dat vliegtuig moet toch een paracopter te maken zijn???? na 2 uurtjes prutsen is dit het resultaat tot nu toe: ![]() ![]() ![]() de specs van de electronica zijn: Motor: B2025. KV4000 in-runner brushless motor ESC: 20A brushless ECS Propeller: 13X6.5 Battery: 11.1V 1500MAH Li-polymer battery Charger: 12.6V/1A Lipo battery charger R/C System: PPM 4-channel transmitter 4-channel micro receiverServo: 9g high speed and precision micro servo zoals op de foto te zien is heb ik een "gewone" 2 lijns besturing vlieger nu heb ik al gevlogen vandaag , na een aantal pogingen kwam hij alleen naar beneden toen de voorste lijnen wat korter gemaakt, daarna maakte hij "alleen" een salto en daarna met wat extra gewicht vloog hij redelijk "stabiel". hoe kan ik er het beste achter komen wat de "beste hoek is waaronder hij eronder hangt? de stuur draden zitten aan een servo met verlengings stangetjes en sturen gaat goed! het gewicht is goed verdeeld en hij hangt er nu kaars recht onder ik hoop dat jullie dit interesant vinden. groetjes bart heeft iemand tips of truuks??? Laatst gewijzigd door grand-01; 5 oktober 2011 om 17:59 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Bart, Dat is modelisme en dat zien we graag Tips en truks genoeg maar met die paramotors moet je vooral via vliegen de afstelling doen maar daar was je al mee bezig lees ik Succes Stevo
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ik zat er eigenlijk aan te denken dat ik een soort systeem op wil maken dat ik hem als vlieger ophoog kan laten, dan het touw los laten gaan en dan verder vliegen als copter. dan heb ik iig de hoogte dat ik kan gaan spelen met de afstelleng. wat zou de beste prop zijn die ik kan gebruiken???? ik heb hier de: 11x4,7 liggen en de gws EP0843 met de gws heb ik al gevlogen. @stevo, ik zal eens kijken of het me lukt om hem vandaag "goed" vliegend te krijgen dan zal ik wel ff filmpje schieten grtz bart p.s (weet niet of ie in het goede topic staat maar dat hoor ik wel als dat niet zo is) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
Je zou een extra servo kunnen plaatsen en met het idee van een soort sleep koppeling. Voor het idiaale punt kun je eens kijken waar bij parapenters het sleep punt zit.
__________________ WWW.F5J.NL <<<>>> F5J nu ook op Facebook |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
ben er alleen wel achter gekomen dat als ik teveel gas geef de vlieger stall geeft. miss moet ik morgen eens proberen er kleine gaatjes achter in de vlieger te maken zodat er ook wat lucht erui kan stromen zodat de stall wat minder wordt, maar salto's trekken doet ie als de beste | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2010 Locatie: Geraardsbergen (BE) Leeftijd: 29
|
Geen idee of die achteraan open moet zijn. Bij HK verkopen ze een scherm hiervoor en dat ziet er achteraan toch ook dicht uit. Anders kan het toch niet meer bol komen te staan? Op die productpagina staat ook een foto over hoe de koorden te verbinden. Daar hebben ze wel een pak meer lussen dan ik op m'n strandvlieger heb denk ik. ![]() ![]() link naar productpagina |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Geen gaatjes maken, je hebt gewoon veel te veel power voor dit ding. Dus, heel weinig gas geven, óf het karretje verzwaren. Voor de goede instelhoek moet je wat experimenteren... in elk geval moet het scherm iets voorover gekanteld zijn als het hele spul in de lucht hangt. Niet te veel, een paar graden. Het beste kan je proberen of hij zonder motorvermogen een beetje aardige glijhoek heeft; duikt hij te steil, dan minder instelhoek; stallt hij, dan wat meer. Als de glijhoek een beetje klopt kan je de motor er zachtjes bij aan doen. Het zou nog wel eens lastig kunnen zijn om bij een gewone twee lijns vlieger de instelhoek goed te krijgen.... Om 'm te starten kan je het makkelijkst het karretje in je hand nemen, en met een zwaai van je arm het scherm boven je hoofd ontplooien. Succes!
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
inmiddels heb ik al wat geexpirimenteerd, mijn 2e eigen creatie heeft het net lang genoeg vol gehouden om hem vliegent te krijgen ![]() gisteren maar gelijk de 3e creatie gebouwd ![]() ![]() hoop dat de stuur inrichting nu wel goed is, wat gisteren vloog ie wel maar omdat ie al diverse keren flink naar beneden was gekomen deed de stuur servo het niet meer. maar 1 ding kom ik wel gisteren en dat was salto's maken dus vandaag maar eens verder kijken en proberen. mocht ie vliegen vraag ik de vrouw vanmiddag om een filpje te maken thnx voor de tips grtz bart |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Ben zeer benieuwd!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Dat vind ik nou een heel leuk projectje! Ben zelf een jaar of tien vol goede moed begonnen met een of ander Conrad-matrasvliegertje, maar dat ding was volledig ongeschikt. Project opgegeven. Het zou leuk zijn als je in elk geval hier vermeld welke vlieger je voor dit project gebruikt hebt, en op welke lijnlengte/instelhoek je uiteindelijk uitgekomen bent. Ik heb vanwege dat project nog steeds een 2.5 cc OSje liggen wat hooguit 2 draaiuren heeft, en wat ik eigenlijk best wel eens eindelijk zijn werk zou willen laten doen.... Groet, Bert |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Zoals ik de opstelling nu zie kun je deze niet goed vliegend krijgen. Ik mis de "2 handen naar beneden" functie om hem te flaren. Stevo
__________________ |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Ik ben meer benieuwd hoe die tweelijns vlieger nou eigenlijk aan dat frame zit, dat wordt niet zo duidelijk op de foto's. Zijn er afzonderlijke stuurlijnen of stuur je door de hele zaak links of rechts te trekken? (Ik heb zelf ook nog een tweelijns matrasje liggen met het idee dat het misschien ooit es wat is voor indoor...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
heb nog de nodige modificatie's uitgevoerd vandaag, maar er is goed nieuws hij heeft gevlogen het was een vlucht van zeker 15min!!!! alleen ik heb een crash gehad waarbij me ontvanger de geest gegeven heeft alleen deze was op 36hrz, en ik begreep in de winkel dat dit niet echt gebruikelijk is in nl (beetje illigaal dus) heb het complete frame vast gezet want ik kon alleen maar sturen als ik geen gas meer gas (servo te zwak) ik heb nu alleen gevlogen en dan de buitenste lijnen als stuur lijnen gebruikt dit gaat zeer goed, de stuuruitslag op de lijn is +-8 cm met 1 servo de vlieger is een rainbow 160 matras 160cmx55cm Matras Vliegers (deze linkt staat hij bij als 3e) ![]() BEWIJS ![]() de servo met de 2 stuur lijnen eraan ok de lijn indeling ik heb 5 gaten links boven zijn de middelste lijnen, rechts boven zijn de voorste lijnen en onder zijn de achterste lijnen (deze hadden ook in 1 gat gekund) daqn diegene de diagonaal tussen de schroeven doorloopt, dat is de stuur lijn en die loopt voor alle lijnen langs dit is boven aanzicht he! hij vliegt redelijk stabiel, alleen zodra ik ook maar iets te veel gas geef dan komt hij gelijk in een stall terecht bij meer dan 1/3 gas, bij meer als 1/2 gaat hij salto's trekken (das best een gaaf gezicht) en hoe meer gas ik geef hoe verder ik hem moet trimmen om hem recht uit te laten vliegen verder is hij vrij stabiel, en ik hoop dat ik de stuur inrichting nog verder kan verbeteren zodat hij straks strakker de bocht om wil. ik ga echt proberen voor jullie een filmpje te maken (srry is vandaag niet meer gelukt) ik zal alles is een beetje gaan opmeten, maar welke hoek hij vliegt????????????? geen idee gr bart p.s hoezo flaren??? dat heb je toch niet nodig om te vliegen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |