![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juli 2008 Locatie: Geleen Leeftijd: 42
| Citaat:
Mijn Ultimate met een span van 1,8m heeft toch een ander cg dan opgegeven door de fabrikant. Als ik dat gedaan had lag het veel te ver naar boven. Ik heb diezelfde vraag hier gesteld en kreeg toen als antwoord dat het cg van een ultimate iets voor de achterste strut ligt en daar was het bij mijn toestel perfect, en dat was letterlijk centimeters verder naar achteren dan opgegeven door de fabrikant ![]() Bij rechte vleugels kun je inderdaad uitgaan vanuit de onderste vleugel lijst naar boven, dan zit je meestal redelijk goed maar vleugels met een pijlstand is dit toch weer anders en ligt het verder naar achteren. Ik kan helaas mijn topic van toen niet meer vinden, daar had iemand me een berekening gezet en dit klopte vrij aardig. Marc Edit: nu zie ik dat de pijlstand van een python wel meevalt Laatst gewijzigd door Marx-7; 5 november 2011 om 08:52 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
|
Voor deze Pitss is 16cm vanaf de voorlijst van de bovenste vleugel prima! Zorgen dat de kist heel licht naar voren hangt... Weinig hoeven te trimmen!
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |