![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Houtlijmen van de klasse D3 en D4 zijn gewoon watervast . Ook D2 kan je gewoon nemen . D1 word alleen nog door de timmerman gebruikt voor goedkope binnenmeubels en word in bouwmarkten niet eens verkocht. Van houtlijm valt geen model van uit elkaar als die een duik in het water maakt en daarna weer gedroogt word . Niek heeft denk ik een mix uit kwark en kalk gemaakt . Ook UHU hard raad ik niet aan te nemen , word veel te hard , word ook afgeraden door T.C. De beste houtlijm van tegenwoordig is een PU-lijm . Is licht van gewicht , spleetvullend , watervast en je kan er bijna alles mee verlijmen . Mvg Johan |
| | |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Tirol -Oostenrijk Leeftijd: 37
|
@ Bruno; dank voor de uitleg , had niet in de gaten dat witte houtlijm zwaarder is als seconde lijm. Seconden lijm heb ik een enorme hekel ..... dat gaat veel te snel, en daar kom nog eens het morsen bij ( en ik mors nogal eens)... niet zo dramatisch met witte houtlijm. @ Plotterwelt , PU -lijm , is dat zo'n lijm die uitzet? brrr ... en die kleeft dan weer zo , ook niet echt prettig bij het morsen :-/ Motorschot maak ik eigenlijk ook altijd vast met witte houtlijm , maar borg het dan met epoxy, tot nu toe tot 15cc methanol altijd goed gegaan. Ben nu een extra 300 aan het maken met 80 cc benzinemotor .... ik zal alvast maar een schietgebedje doen Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! |
| | |
| | #138 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2010 Locatie: Anna Paulowna Leeftijd: 25
|
opzich wel intressante weetjes over de verschillende lijmen! ik heb de hele kist dus gelijmt met bison sneldrogende houtlijm en de delen die echt goed vast moeten met epoxy. Dit zal dus een redelijke gewichttoename zijn. Maarja.. daar ik toch al een scheve power to weight ratio moet hebben zullen die paar grammen niet meer uitmaken zoals bruno al zei. Gelukkig zit de kist weer in elkaar en kan ik nu beginnen met het schuren van de vleugel, romp, richtingsroer en hoogteroer. Ik twijfel alleen of ik de basis van het richtingsroer al vast moet zetten op de romp voor het bespannen. Op de tekeningen staat van niet maar het lijkt mij een veel mooier geheel geven en de bevestiging zal sterker zijn lijkt me. iemand een tip? Greetsz |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2008 Locatie: Schagen Leeftijd: 42
|
Op zich makkelijker om dergelijke onderdelen apart te bespannen. Ook met eventueel kromtrekken heb je dan minder problemen. Tav het visuele valt het wel mee, ik heb mijn P-38 ook zo gebouwd en bespannen. Gr Sas |
| | |
| | #141 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Je hebt maar 1/3 van de lijm nodig tov witte houtlijm . En ik verlijm er alles mee , ook Carbon , Alu of ABS Mvg Johan | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| conversie, guillows, spitfire |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |