![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Michel, suc6, je zult niet de laatste zijn die eerst een schaalkist prachtig bouwt.. over deel 2 ben je hierboven al genoeg doorgezaagd. Ervaren helivliegers hebben meer kans om wat modellen over te slaan.... als je een hardcore 3d vlieger bent. Niet met een coax fp oid. Ik ben zelf een tig jaren ervaren vlieger, met kleine electro modelletjes en wedstijden indoor kunstvlucht. Pr jr geleden zon leuk schaal modelletje gekregen, een p40, bedoelt voor elastiek aandrijving, gebouwd en prachtig 'geweatherd' laten schilderen door onze indoor van gog. Van de toenmalige kyosho chessnaatjes, zeer goed vliegende kistjes, de radiobesturing overgebouwd. Maar t vliegtuigje was met deze lichtste 1S kyosho 3kan micro besturing al te zwaar, was een kreng. Alleen volgas in de lucht te houden, stopte met vliegen al bij een flauwe bocht, alleen met veel kunst en vliegwerk aarzelend on air te houden. Geen lol aan, rc er weer uit gesloopt. De enige plek waar zon vliegtuigje thuis hoort is glimmend op de kast.. Laatst gewijzigd door Niek; 5 november 2011 om 09:21 |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Het is wel geen beginners kistje, maar lijkt wel leuk te vliegen. Guillows Spitfire 403 rc Conversion Maiden Flight - YouTube Enne Niek, een motor van een schuimpje kan wat zwakjes zijn op een balsa kistje. Hoe licht ook gebouwd, een balsa kist is altijd wat zwaarder. Ook heeft een hoogdekker een minder krachtige motor nodig dan een jachttoestel. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Dit krijg je als je een niet-modelbouwer loslaat op zo'n kistje. Slordiger en smeriger heb ik ze zelden gezien. Normaal zou je als je je kennis en kunde bij een club op peil laat brengen nooit tot dit peil afzakken, maar de basisvaardigheden schijnen daar ook in rap tempo te verdampen. Kijk maar eens naar het aantal modellen dat uit wat schuimplasticplaat in elkaar geknoeid worden. Een enkele keer zie je wat voor moois een echte modelvlieger daar nog van kan maken, maar meestal is het bagger....
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Hmm Bruin, die heeft m in ieder geval af gekregen.. Zon stokjes/papier geval was 1 van mijn eerste projecten die ik als jonkie nooit af heb gekregen... En nu ook niet meer aan zou beginnen. > Kijk maar eens naar het aantal modellen dat uit wat schuimplasticplaat in elkaar geknoeid worden. Voel me behoorlijk aangesproken hoor! Laatst gewijzigd door Niek; 6 november 2011 om 08:50 |
| | |
| | #35 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
De fout kan op twee plaatsen zijn gemaakt: Of de winkelier in kwestie zou er beter aan doen een ander vak te kiezen, als hij dat soort modellen aan beginners verkoopt. Men heeft zelf via internet, ongehinderd door enige kennis van zaken, gedacht dit wel 'even' te doen. Citaat:
Overigens vind ik het bouwen van experimentele modellen juist wel een perfect toepassingsgebied voor schuim. Ik kan me daarvoor op dit moment geen beter materiaal voorstellen. Maar als alles dan is uitgezocht en bepaald, dan zou een mooi afgewerkt model met een wat duurzamer constructie toch niet misstaan.... ![]() Overigens heb ik op al die Joeptjoep filmpjes nog geen goed gebouwde en al helemaal geen netjes afgewerkte Guillows conversies gezien. Vliegen doen ze zonder uitzondering als geleide projectielen, dus een beetje 'schaal' vliegbeeld zit er ook al niet in. Het is overigens heel best mogelijk om op dat formaat mooi afgewerkte stick & tissue modellen te bouwen. Kijk maar eens in het vrije vlucht forum naar de produkten van collega Moerman. Maar hij is dan ook geen beginner.....
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | ||
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2010 Locatie: Anna Paulowna Leeftijd: 25
|
@ niek, we gaan het meemaken, Heb al meerdere malen gelezen dat de spitfire niet op een grammetje meer of minder kijkt doordat hij zon grote vleugeloppervlakte heeft Ik zal binnenkort de weegschaal is pakken, kijken op hoeveel gewicht ik al zit. @ Johan. Kijk, het vliegt toch echt. En ik hoef helemaal geen extreme dingen te doen met het kistje, als ik leuk rondjes kan vliegen ben ik al blij @ Bruno, hahahahahahaha ja mooie spitfire. Als mijne zo word dan ga ik er met me maat 45 op staan. Dat laat ik niet toe dat het zo word hoor! Aan de andere kant, kijk eens naar de leeftijd van het mannetje, hij bouwt in ieder geval wel en je moet ergens beginnen! En wat ik hier en daar lijk te proeven is dat er meerere mensen vanuit gaan dat ik ook helemaal niet kan bouwen. Toch wel grappig want ik heb nog niets laten zien Dan weer even terug on topic, even geen negatief gepraat over wat niet kan. Weet iemand mij dan wel te vertellen wat voor type motor en esc ik moet hebben? Ik moet zometeen beginnen met servo's inbouwen en dan vind ik het wel prettig als ik al weet hoe zwaar me motor enz. is Greetsz |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Super, bedankt plotter. Goed, nu zijn de vleugels nagenoeg klaar alleen moet ik nu de washout nog realiseren. Kan ik de eerder door mij genoemde methode (Vleugelwortel en tip verdraait fixeren met juiste washout op een plankje en dat in zijn geheel boven het stoom houden) gebruiken of moet ik de washout met de hand erin stomen? Ik ben wel bekend met het gebruik van warm water en balsa maar stomen nog niet. Kan dit tevens geen kwaad voor mijn lijm? (pattex witte houtlijm) greetsz |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Hoi Michael. Zou niet te veel torsen aan de vleugel. Mogelijk kan je het verhelpen door bijde ailerons een tikje down te geven, zo kreeer je meer draagkracht op de tips. Weet niet of het verband houd, maar bij vrije vlucht toestellen worden nogal eens achteraan de vleugel aan de tipeinden plaatjes aangebracht die wat geplooid worden. Iemand die aan vrije vlucht doed zal u hierover zeker beter kunnen inlichten. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
bedankt johan, ga ik dat er vanmiddag in zetten Hoe groot word de stuka? Mijn spit heeft een spanwijdte van 70cm. Framewerk is bijna helemaal klaar, dan nog de laatste stukjes wegdremelen om gewicht te besparen en dan moet ik nog een motor/esc/lipo/prop uitzoeken... Dan bekleden en kijken of ie de lucht in wil |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| conversie, guillows, spitfire |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |