![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 51
|
Hallo Tijn, Bedankt voor de tips. Daar ga ik eens even over nadenken. Evt kan ik een tankje maken van glasweefsel en polyester/epoxy rond een blok schuim.
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Methode van Jan Hermkens in http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-en-epoxy.html ? Of een ballon opblazen in pur?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Ik heb ooit eens geďnformeerd naar die in jets gebruikte infuus zakken. Ze zijn in ieder geval niet bestand tegen benzine, methanol zou je moeten vragen. Jets gebruiken kerosine en daar kunnen die zakken wel tegen. Ander probleem was dat als de zak leeg raakt, de zakzijden elkaar kunnen raken en vastkleven, waardoor er brandstof opgesloten raakt die je motor er dan niet uit kan zuigen. Ik weet niet hoe dat dan bij jets zit / opgelost is. Omdat de zak niet in vorm blijft heeft het geen zin om een clunk te gebruiken, dat is alleen voor harde tanks die in vorm blijven. Zelf heb ik in mijn Big Lift een tank met een zak er in ... ziet er uit als een gewone tank zoals we allemaal gebruiken, maar dan daarin een zak. In plaats van een slang met clunk, steekt er een stukje siliconenslang naar het midden van de tank/zak. In het uiteinde van die slang zit ook een gaatje overdwars gepunched = 3 gaatjes, want 1 gaatje zou voortijdig afgesloten kunnen raken zodra de zak kleiner word. De zak steekt uit het gat van de harde buitentank en dat is samen afgesloten met de bekende rubber stop. Daarin zit alleen buisje voor carburateur (met genoemd stukje slang naar midden van tank) + buisje voor vullen. De nippel voor de overdruk vanaf de uitlaat, zit in een hoek van de harde buitentank (waar de zak de buitentank niet of het minst raakt). De overdruk wordt dus tussen buitentank en zak geblazen en drukt de zak in elkaar, naar dat slanguiteinde met drie gaatjes. Voordeel hiervan is ook nog dat je geen uitlaatzooi in je schone brandstof krijgt. Ik vond deze tank bij toeval in een winkel, het was een overblijfseltje, en hij werkt al jaren perfect. Geen dansende clunk, die verkeerd kan komen te zitten. En als de brandstof op is, is het ook echt op. Ik snap eigenlijk niet waarom alle tanks niet zo zijn. Je zou misschien zelf iets dergelijks kunnen maken als je een zak kan vinden die in dat compartiment van jou past. En als je dat compartiment met epoxy en doek bekleed, kan dat als die "harde buitenkant" dienen.
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Hallo Henri, Ik had ook al gekeken naar de "bladder tanks" of Bubble free tanks maar dan zou ik toch een harde buitentank van de juiste maat moeten maken. De langste Tettra tank die ik kwijt zou kunnen is bijv 450 ml en dat heb ik nu ook. Vr gr, Hans
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Dankzij de oproep van Rene in dit forumdraadje, die tankjes over had, is het opgelost. Het forum heeft me dus weer eens geholpen een probleem op te lossen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |