![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2011 Leeftijd: 27
|
Hallo, Paar maanden geleden heb ik een Cessna gekocht omdat ik er mee wou spelen. Deze is standaard benzine, maar ik wou hem eigenlijk elektrisch hebben omdat ik voor benzine heel veel nodig had. Nu is de vliegtuig van binnen helemaal leeg, en ik heb er totaal geen verstand van. De man zei dat hij nog een servo (of zoiets) miste ergens. De benzine motor + tank enz heb ik er bij gekregen, maar elektrisch is voor mij toch wat simpeler. Nu vraag ik me af, wat moet ik precies kopen? als ik bij conrad kijk zie ik heel veel motors maar ik snap daar niet veel van. Moet ik gewoon eentje nemen met zoveel mogelijk watt? (zag er een met 1600 watt). Of moet er een speciale zijn? Uiteraard moet er ook een ontvanger in voor het besturen van alle dingen. Geen idee welke ik moet nemen, ik wil in ieder geval zo ver (hoog) mogelijk er mee kunnen vliegen maar heb er nog geen verstand van. En vroeg me af of iemand een lijst heeft met eventuele dingen die ik nodig heb. Of wat de motor + uitlaat klep en benzine tank waard is of eventueel wil ruilen tegen een elektrische versie. Zelf woon ik in Limburg (Sittard) ![]() Alvast bedankt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Als je het vliegen nog moet leren? Laat de cessna nog maar een tijdje staan dan. Kijk uit naar een Multiplex Easystar, Mentor of andere hoogdekker. De Cessna is nu niet bepaald het perfecte toestel om te leren. Maar alles kan natuurlijk, hangt een beetje van je talent af. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
| Citaat:
mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2007 Locatie: Sittard
|
Ga eens kijken bij MVC Swentibold. Die hebben hun vliegveld aan het Julianakanaal bij Schipperskerk.
__________________ Twinstar, Haviland Beaver DHC2, Robbe Diamant, Robbe Rofly, Condor Magic, VFK Rival, Graupner Junior, Graupner Joy, Hai II, Stick Ultra, Wolf K10 en een DG 1000 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Alvast een beetje door de FAQs bladeren/lezen, dan raak je niet overdonderd door al het modelbouw potjeslatijn. In de FAQs staat het nodige uitgelegd, scheelt jou, en ons Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> RC Techniek en elektronica en -> Modelvliegen, electro en -> Accu's en laadtechnieken En neem alle spullen een keer mee naar een vliegclub, laat er naar kijken, kijk wat anderen vliegen, informeer, met welke beginnerstoestellen hebben ze daar veel/goede ervaring, proefvluchtje maken? Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B: Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B) KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL www.flytovml.com -> clubs (B) Handig om je locatie ook in je profiel aan te geven, dan kan iedereen dat altijd zien. Handig als men jou naar dichtsbijzijnde xyz wil verwijzen, of bij handel. Neem je locat
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
'Verplicht' leesvoer bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag, zodat je weet wat je waar kunt vinden: Elektro-vlieg info
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Tsja, zo'n Cessna is bepaald geen speelgoed. Maar dacht jij dat wij dat allemaal in acht uur geleerd hadden Enfin, het ding is niet geschikt voor beginner, gewoon bewaren voor later. Nu een beetje in het beginnersforum over beginnersvliegtuigen lezen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 4 december 2011 om 02:08 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Ik ben bang dat Asmooh het al voor gezien houdt Maar, Asmooh, als het je leuk lijkt, ga eens bij een club in de buurt kijken. Da's denk ik het beste advies voor nu.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb het briefje gevonden van toen ik hem kocht wat er nog allemaal nodig was om hem vliegend te krijgen (benzine). Handschrift is slecht dus lastig te lezen maar: spe????? 3 servo's zender ze?elerpult??? ontvanger accu a/u schakelaar startkist startmotor gloeiploeg meth?????? powerpanel acculader De heli die ik heb werkt niet echt.. kan ik niet gewoon de motor daar van gebruiken? |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Startmotor en bijbehorende 12Volt accu niet nodig. Slecht zelfs, je leert motor niet kennen en loopt kans drijfstang krom te starten. Powerpanel niet nodig, gewoon een 1,2NiCd cel voor gloeoplug, met korte draad. Of 2V lood-cell met 1 meter draad, anders gloeit de plug veel te fel, en kort. Meeste mensen vliegen zonder zenderpult. Methanol moet 20% olie bij. Welke heli? Welke motor? Niet verder kloten, ga met alles een keer naar club, live is e.e.a. veel beter te beoordelen dan via forum. Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B: Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B) KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL www.flytovml.com -> clubs (B)
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Gewoon goedkoop helikoptertje.. | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Dus: gauw leren leren van anderen. Of accepteren dat modelvliegen, zeg maar, 'niet zo jouw ding is'..... Maar niet gaan lopen klooien, daar is het veel te link voor. En als je dat niet kunt accepteren, dan kunnen we met z'n allen hier constateren dat het inderdaad 'niet zo jouw ding is'.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. Laatst gewijzigd door Bruno van Hoek; 13 december 2011 om 05:26 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |