![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2008
|
Ik heb een Robbe Galaxy en heb het model wat betreft de aandrijving aanzienlijk verandert . Het model weegt meer dan 3800 gram , en heeft orgineel een duwprop . Als dit wordt toegepast heb je een redelijke kans dat als het toestel wordt weggeworpen de propellor een flinke jaap achterlaat op de arm . Dus heb ik de neus er afgezaagt en deze op de achterzijde gelijmt . Na veel speurwerk op o.a. internet heb ik motor gekocht van Turnigy de 4258-800 deze is 43mm breed en ruim 360 gram zwaar , na redelijk veel aanpassingen is deze in het toestel gemonteerd . Ik gebruik een ESC van 80 Amp , de batterij is een LiFePo4 4s pakket 3300Ma 30-60 c continu de prop is een 13x8 geworden . De stroom die er moet gaan lopen zal ongeveer 60-65 Amp zijn . De bevestiging van de cockpit wordt gedaan met magneten , erg sterk , de cockpit zit goed en stevig vast . Door de inkorting van de neus werd ook de cockpitkap ingekort , deze heeft een spleet van ongeveer van 7mm , dit kwam goed uit in verband met de koellucht doorstroming Ik heb reeds twee vluchten gemaakt met dit toestel , en hij vliegt heerlijk gemakkelijk , tijdens de landing activeerde ik de flaps . en die bleken heel effectief te zijn , een landing voor je voet is best mogelijk . |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
zonde van de neus was niet nodig. Ik heb hem ook gehad je hebt electro dus weg gooien en dan starten geen probleem. Op al mijn nuri's zitten duw props
__________________ WWW.F5J.NL <<<>>> F5J nu ook op Facebook |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 juli 2006 Locatie: Haaksbergen
|
Trebor, Welke motor heb jij er in gezet? Dank voor een antwoord Joris --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=52.196905,6.868982 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
Dat was een mega type weet ik zo even niet. Dat zelfde type motor heb ik gebruikt in het elektro kistje van je overbuurvrouw Maritha
__________________ WWW.F5J.NL <<<>>> F5J nu ook op Facebook |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |