![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
ff een snelle reactie (we moeten zo weg en mijn vrouw zat al van: "moet je weer perse rommelen en je ben nog niet omgekleed.......") Richard, ik ga je verhaal bestuderen. Hans, later dacht ik nog eens na over de foto. Dit waren toch buizerds. 6 stuks als ik het wel heb. Ik vloog toen aan de zuidkant van de houtwal. De groep viel al snel uiteen en ik kon het eigenlijk niet bij houden met die zwabberkist. Het moment waar ik naar verwees vondt plaats op het vliegveld bij Lekkerkerk. Dat toen nog bestond.
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #95 (permalink) |
| Guest
|
@Hans Kom net een al oud berichtje tegen over Ammeraars die bij jullie vliegen. Ik heb in het geheel geen lokale kontakten en ken die mensen dus niet. Ik vlieg zelf bij RMZC bij Tilburg (zweven en verder niks) en veel aan verschillende hellingen. Wel leuk te weten dat er ook vliegers in Groot Ammers zijn. Met jullie goedvinden wil ik zeker eens op jullie terrein komen kijken. Kan ik wellicht gelijk eens de Baby van Berrie zien vliegen! |
|
| | #96 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
| Citaat:
| |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
@Peytr: De Grunau Baby vliegt nog niet op het Monfoortse veld. @bertus&Hans: Zou het morgen geschikt weer zijn? Het is wel koud, maar mischien kan ik leuk met de skie van de Grunau Baby over de sneeuw glijden! @Richard: Ik was al heel aardig op weg met het instellen van de roeruitslagen. Het geexpirementeer, enkele meters boven een duin (weinig wind), met een nieuwe kist is niet geheel risicoloos. Dus er valt nog wat af te stellen. De "snelle" bochtenwisseling, zonder combiswitch ondersteuning moet nog gebeuren. Snelle bochtenwisseling met de grunau baby...... met slepen is wel voldoende hoogte op te bouwen. Je leest de resultaten nog wel!
| | |
| | #98 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: City of Oss Leeftijd: 43
|
Leuk draadje, Mijn pa heeft vroeger ook op de echte Baby gevlogen en ik herinner me dat hij het inderdaad altijd had over dat je zowel omhoog als omlaag iedereen voorbij gaat.
__________________ Any landing you survive is a good landing! (De Reddertjes, Albatros Airlines) |
| | |
| | #100 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
Doet me denken aan de dagen dat ik zelf achter de etc.etc. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #103 (permalink) |
|
Het heeft wel heel lang geduurt, maar eindelijk was het vandaag zo ver! De Grunau baby (en zijn piloot..) hebben twee sleepjes overleeft. Ondanks de hitte wist de sleeppiloot zijn hoofd net koel genoeg te houden om mij te slepen! Bedankt Bert!! Het was een grandioze dag. Ondanks de afwezigheid van fatsoenlijke thermiek. Hier wat indrukken; http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...22039&start=30
| | |
| | #104 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Hey Berrie het ging erg goed. Je heb gezien dat het erg meeviel om achter een sleper te hangen. Ook al hebben we nog geen bochten gevlogen. Ik baal er alleen van dat mijn excel de grond in is geboord. Ik ga nu niet meer vliegen voor ik mijn zender na heb laten kijken. Ook al weet ik niet voor 100 % zeker of hij er wel mee stopte Het kan ook stom weg overtrokken geweest zijn na de laatste rol. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik geef ondertussen bijna licht, zo ben ik verbrand |
| | |
| | #105 (permalink) |
|
Ik voel mijn velletje ook aardig! Ook ik ben niet geheel schadevrij. Mijn "bezemsteel" heeft twee gebroken liggers in de romp. Dat is natuurlijk snel te verhelpen. De Grunau baby heeft wat gebruiksschade opgelopen in de akker naast het vliegveld. Een beetje schuren en spanlakken en dan staat'ie te glimmen voor het vliegen op de Wasserkuppe! Ik vond de Grunau baby wel erg snel naar beneden komen. Maar ja, er is al eens gezegt: Je gaat iedereen voorbij, zowel naar beneden als naar boven. Dat laatste moet ik dan nog eens meemaken.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |