![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Heb ook al vaker folien geprobeert die in het begin goed waren . En nu alleen nog Oracover . Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Guest
|
Gezien het feit dat er een brandstofmotor op die kist staat, vrees ik voor hem dat we niet hoeven te wachten tot na de zomer.. of hij moet heel weinig vliegen. Ik voorspel dat de folie na 10~20 vluchten al begint los te laten her en der, na 30~40 vluchten alleen nog met lijm en plakband er weer opgezet kan worden en na 100~150 vluchten er gewoon vanaf waait. Op een electrokist zou ik het wel aandurven met die folie. |
|
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Sint-Niklaas
|
Ik heb ook nog altijd wel twijfels hoor, zoals ik al zij is het afwachten wat er gaat gebeuren na enkele vluchten of bij warmere temperaturen. Maar ik heb er toch een goed gevoel bij. Een kleine test gedaan Oracover versus Kong-folie: ![]() Het rode strookje is oracover op oracover Het blauwe Kong-folie op Kong-folie Alle twee even hard verwarmd en gestreken. Oracover komt na een beetje pietswerk los. Bij Kong-folie krijg je na serieus piets en trek werk enkel de doorzichtige drager los, de lijm en kleur laag blijft gewoon achter.
__________________ When one has to bend over more than once to pick up his rc-plane, he probably had a bad landing..." |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
dat zal ook wel het probleem worden net als bij de hyoscho folie, dat de bescherming eraf gaat en de helft van de kleurplak blijft hangen
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Guest
|
Precies.. en het grootste probleem daarvan is dat er dus brandstofresten tussen de transparante laag en kleurlaag komt. Omdat daar natuurlijk maar heeeel weinig ruimte is, is 1 druppel genoeg om een halve vleugel te doen loskomen. Maar goed, sorry, was niet m'n bedoeling je foliewerk te verpesten, het ziet er goed uit, en wie weet dat dit spul wel beter houdt dan de Kyosho meuk. Je zou ook kunnen overwegen om het hele toestel een dunne (!) laag blanke lak te geven.. dan blijft het wel zitten en zelfs met de kosten van die lak erbij, blijft deze folie natuurlijk wel stukken goedkoper. |
|
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 9 september 2002 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 49
|
Ik doe nog wel eens met methanol verdunde polyester/epoxy met een heel fijn/klein kwastje in/op de folie-folie overgangen. Gewoon lamineer-epoxy van wilsor werkt perfect en je hebt geen last van loslatende folie die je nooit meer vast krijgt omdat het vet geworden is. Pieter |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Als ik Oracover op Oracover vast strijk krijg je het er niet meer zo van af . Klopt toch je temperatuur niet waar je mee werkt . Oracover gaat tot 250 grad , denk niet dat de HK folie dat mee maakt . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Sint-Niklaas
|
Langs de andere kant, als hij na enkele vluchten naakt naar beneden komt, omdat de folie er in het zwerk is afgevlogen, hoef ik mij niet bedrogen te voelen. Het was dan afgelopen jaren wel waard geweest om tot 5 keer meer te betalen voor folie. Btw: durft Oracover ook niet los te komen na een x-tal vluchten ??
__________________ When one has to bend over more than once to pick up his rc-plane, he probably had a bad landing..." |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2005 Locatie: Uden/Nistelrode Leeftijd: 38
|
Ik heb nog nooit een kist naar beneden zien komen omdat de folie eraf was gekomen. Wel een keer een Calmato gezien waar de helft van het hoog laag zijn folie loskwam, maar die is gewoon geland. En ook een keer dat er folie loskwam op een Q500 racer van mijzelf. Een geklapper alsof er een mitrailleur werd afgeschoten. En dat was wel Oracover. Maar een tempex vleugel, en hoe oud die folie was? Ding was tweedehands, en had er bij mij alweer 25 uur opzitten, en vliegt nu nog steeds met wat nieuwe oracover erop. Het ligt er ook veel aan, hoe je folied. Kijk hoe je overlappingen liggen. Maar ik heb net twee rollen besteld om het eens te gaan proberen. Resultaten zal ik hier posten.
__________________ voor de site van The Wings hier klikken |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2006 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 37
|
Ben erg benieuwd.......de resultaten met die goedkope folie lijken tot nu toe niet zo slecht...Maar wat dooet het op de lange duur. Ik heb net voor ongeveer 50 euro aan oracover besteld voor mijn fourstar 60.... Toch een duur grapje.......
__________________ "Only dead fish go with the flow". |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
Voor mij is het belangrijk dat de Folie ook na jaren nog mooi is en ook de naden gewoon blijven zitten , Ik heb hier een oracover model wat al 10 jaar oud is en nog steeds zeer goed in de folie zit zonder losse naden . Ik betaal 45€ voor 10 meter (II-wahl) in Dortmund waar ik zowiezo heen ga . Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Nou moe.. ik had ook een rol gekocht (zwart) om wat strepen aan te brengen aan de onderkanten van mijn vleugels. Op alle standen geprobeerd erop te strijken, beide kanten geprobeerd en het te beplakken deel goed schoongemaakt. Blijft dus gewoon niet plakken! Honing of jam plakt beter.. Krimpen deed het wel bij wat hogere temperaturen, maar aangezien het niet plakte trokken er meteen plooien in. Later nog een houten frame geprobeerd - ook niet genoeg plak. Misschien dat het werkt op wat vlakkere houten ondergrond, maar daar heb ik nu niks aan.
__________________ ✁ Katana [HK] 2.49m ZDZ80 RV (bouw) ☺ Remedy [MT] 2m 6364 230kv 10s ☺ Yak 54E Profile [EF] 1.22m 3548 1100kv 3s ☺ Parkmaster [MPX] 98cm 2217 950kv 3s |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Da's helemaal geen domme vraag! Da's de oplossing Ik was oracover gewend; een half loslatende andersgekleurde beschermlaag. Ik dacht dat deze door het oprollen werd beschermd oid. Poging twee vanmiddag .
__________________ ✁ Katana [HK] 2.49m ZDZ80 RV (bouw) ☺ Remedy [MT] 2m 6364 230kv 10s ☺ Yak 54E Profile [EF] 1.22m 3548 1100kv 3s ☺ Parkmaster [MPX] 98cm 2217 950kv 3s |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |