![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Alles wat je niet afplakt komt verf op idd. Afplaktape, paarse spul van de action als je niet hard aandrukt, anders papier met lijm spray. En als laatste optie depron met naalden, alleen wat dik, lastig harde lijnen te krijgen langs alle randen.
__________________ - |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
De spuitbusverf die bij mijn testje geen depron oplost heet DupliColor, en heb ik lang geleden gekocht bij Plentiparts. Straks ga ik daar nog even langs om te kijken of ze het nog hebben. Ja ik heb de sleutel van de schuur gevonden hoor...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2008 Locatie: kortenberg-belgie Leeftijd: 49
|
dit wordt m'n kleintje.... heeft alleen nog likje verf nodig nu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sorry indien deze afbeeldingen hier niet thuis horen...
__________________ motorrijders blijven op de baan kleven, voor een heli maak ik een uitzondering |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Putten
|
hoi ik heb nu al meerdere keren de vleugels of rompen beplakt mer kastplankfolie dit is wel een beetje aan de prijs maar bij de bouwmarkt heb je verschillende kleuren en het maakt het een sterk geheel heb ooit een vleugel gebouwd en deze beplakt en moet zeggen dat het model een stuk sterker was als zonder de folie misschien een idee voor je gr Albert |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
als je mijn cargo bedoelt....komt het totaal gewicht met de lipo volgetankt op 1230gr
__________________ motorrijders blijven op de baan kleven, voor een heli maak ik een uitzondering |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
zo.... even een ander dingetje bezig. groene en witte depron gekleurd met acrylaatverf op waterbasis, gebruik makend van een sponsje. alleen zou ik er nog graag een logo en letters op krijgen maar weet niet goed hoe te beginnen. printen is geen optie. groetjes! ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 maart 2007 Locatie: Klein Kölle
| Citaat:
IK zou de letters en logo`s printen. Vervolgens uitsnijden en het papier op het toestel, overigens een leuk kistje, aanbrengen. Vervolgens met de zelfde verf (wel een andere kleur LOL) het geheel tamponneren.Je kunt eventueel de print fixeren met tape of stickerlijm van 3M. Bij het laatste moet je wel opletten dat de lijm niet te sterk is anders trek je de ondergrond (verf) eraf. Als dit niet zou werken kan je ook plakletter kopen of laten maken, bijvoorbeeld bij plotterwelt... | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
hoi! ik heb gisterenavond enkele letters afgeprint op wit papier....., deze nadien als een tekstblok ( lees rechthoekje....) uitgesneden en op een stukje depron gelijmd. mooi aangedrukt en laten drogen. nadien met een sponsje de overgang tussen wit papier en de eigenlijke ondergrond bijgewerkt....lukte heel aardig. was eigenlijk nauwelijks merkbaar, maar je ziet nog steeds het verschil in dikte; ttz: het papier ligt hoger dan de depron en zodus krijg je een " kader" bovenop. en al die lettertjes uitsnijden lijkt me niet doenbaar.... ( toch niet voor mij, vrees ik) ik bedoel maar: om het goed te laten uitkomen zou ik eigenlijk de papieren rand van me'n tekstblok moeten uitschuren- uitvlakken tot het depronniveau. ik weet niet of dit zo duidelijk genoeg is als uitleg. bedankt voor je uitleg, is heel duidelijk en goed doenbaar, maar helaas heb ik momenteel die mogelijkheid niet die je voorstelt. vind het wel fijn dat je dit een leuk modelletje vind..., geloof het of niet- dit model is afgeleid van een piper! groetjes!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |