![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2008 Locatie: Breda
|
Mijn HPI savage 4,6 is weer toe aan een flinke oppep beurt, toen ik deze savage had gekocht via marktplaats bleek er al een heleboel mis mee te zijn.. de motor trok valse lucht, de trekstarter begaf zowat meteen, een velg was dolgedraait, ik had een lekke schokdemper, er zat een slechte luchtfilter op, tank was lek, ect ect. Ik had zelfs nog contact opgenomen met de verkoper maar hij wou er niks meer mee te maken hebben. ![]() Nu intussen er een nieuwe motor,rotostarter,set wielen,schokdempers,luchtfilter en tank opzit, ben ik nog niet helemaal klaar het kleine onderhoud begint bij de voorwielen, deze hadden met sturen een speling van zowat 2 centimeter op de wielen. ![]() Dus heb ik de radiobox er uitgehaald, en alles eraf geschroefd: ![]() Wat al meteen opviel was dat er tussen een stuuras helemaal geen o ring zat: ![]() O ringetje tussengestopt: ![]() Bij de andere stuuras was het hetzelfde probleem, Geen o ring: ![]() Met o Ring: ![]() De Savage ligt er momenteel zo bij: ![]() Update Update Update! Truckzilla platen zitten erop, zien er erg stoer uit moet ik zeggen: Verschil tussen de orginele en de truckzilla: ![]() Platen gemonteerd: ![]() ![]() Verschil in lengte: Oud: ![]() Nieuw: ![]() Nog een om te vergelijken: ![]() En natuurlijk wat mooie plaatjes ![]() ![]() Alleen een paar nadelen aan de platen, op foto 4 (Savage met blauw chassis) zie je een onderplaat, die past nu niet meer omdat achter de platen juist verlengt zijn. Ook de RD logics achter uitlaat past niet meer, weer om dezelfde reden, en de gaten om de motor schroeven los te maken staan ook niet meer gelijk Dus ik maak gewoon een nieuwe onderplaat, en stop nog een stukje pijp tussen de uitlaatbocht, Opgelost! Grtz, Denniz
__________________ HPI Baja 5b SS Futaba 3PK 2,4ghz Laatst gewijzigd door Denniz; 25 februari 2010 om 15:03 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 december 2009 Locatie: Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
|
Was het verteld dat het een "opknapper" was? Als ik het zo lees is er meer mee aan de hand dan je van te voren wist. Ik hoop niet dat het je teveel heeft gekost, daar veel onderdelen nogal duur kunnen zijn.
__________________ What has been seen.... Cannot be unseen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
een o ring is dus niet het geen in je stuurassen zit. o ringen zitten in je dempers en zijn dus van rubber. maar hoe die ringen in je stuur precies genoemd worden weet ik ook niet. er zijn trouwens ook kogellagers voor leverbaar maar die zijn redelijk duur suc 6 met je auto.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen Laatst gewijzigd door marc 2; 21 februari 2010 om 21:44 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
|
Er was dus niet bij gezegt dat het een opknapper was, ik had destijds voor dat alles 200 euro neergetelt, En ja o ring, gewoon een ringetje dat ertussen past. Citaat:
Ik hou jullie op de hoogte. Grtz.
__________________ HPI Baja 5b SS Futaba 3PK 2,4ghz Laatst gewijzigd door Denniz; 23 februari 2010 om 19:42 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
haal 4 stuks 10x6x3 lagers.. voor onder ene tientje heb je dan de 23 euro kostende hpi steering upgrade... stuurt ff strakker, centreerd beter.. enz enz.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb zo toevallig wel op vooraad liggen Ik ga het morgen eens uitproberen! Bedankt voor de tip!
__________________ HPI Baja 5b SS Futaba 3PK 2,4ghz Laatst gewijzigd door Denniz; 23 februari 2010 om 19:38 | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2007 Locatie: hoorn nh Leeftijd: 46
| Zal ik dat maar doen dan ? Dat past niet , van de clutch zijn : 10x5x4 mm. Wat Anko zegt klopt , je moet 10x6x3 mm. lagers hebben
__________________ I stepped on a cornflake. Does that mean I'm a cereal killer? |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zal eens kijken voor mooie kogellagertjes dan, loopt indd wel wat beter.
__________________ HPI Baja 5b SS Futaba 3PK 2,4ghz | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 maart 2007 Locatie: hoorn nh Leeftijd: 46
| Citaat:
@ Denniz , heb je al eens bij conrad gekeken ? Die schijnt ook veel lagertjes te hebben en niet al te duur .
__________________ I stepped on a cornflake. Does that mean I'm a cereal killer? | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hier in breda hebben we ook een rommelzaakje die ook vanalles heeft liggen, ook op het gebied van modelbouw, daar ga ik ook nog eens koekeloeren Conrad is ook wel een goed idee.
__________________ HPI Baja 5b SS Futaba 3PK 2,4ghz |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |