![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Land van Cuijk Leeftijd: 26
| Citaat:
Nu zie ik bij de TS dat hij voor en achter de aandrijving heeft... Snappie?
__________________ -Vulneratus Nec Victus- | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Ik denk zomaar dat dikke hond iets anders bedoelt. Het gaat niet om het aantal motoren (1 of 2), maar om de plaatsing ervan. Als ik me niet vergis zit bij een 1:1 tank de aandrijving op de achterste "sprockets". De rupsen worden dan als het ware onder de tank weggetrokken. Er staat dan meer spanning op het onderste deel van de track dan op het bovenste (je ziet vaak dat de rups aan de bovenkant een beetje over de geleidewielen heen hangt) Of er voordelen zijn aan het plaatsen van de aandrijving aan de voor- of achterkant weet ik zo 1,2,3 niet. Ik kan me wel voorstellen dat het geheel wat gaat wringen als de aandrijving bij de ene rups aan de voorkant zit en bij de andere aan de achterkant? Edit: beetje aan de late kant. Kan me wel voorstellen dat het constructietechnisch (ruimte) handiger is om 1 motor voor en de andere achter te plaatsen. Misschien weet BladeSlayer meer te vertellen over het effect hiervan? Laatst gewijzigd door Micropuller; 3 juni 2010 om 12:01 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
Doordat de Leopard zijn aandrijvingspunt aan de achterzijde heeft liggen heeft het meer moeite met vooruit bochten te maken dan achteruit... Voor de YPR is dat natuurlijk omgekeerd en uit ervaring wetende is dat geen pretje! Mijn mening is dat een rupsvoertuig met de aandrijving voor iets wendbaarder is dan een rupsvoertuig met de aandrijving achter! Maar dat verandert weer allemaal als je achteruit gaat rijden.... Omdat bij de "echte tracks" het spul hangt is echt nodig voor het bochtenwerk anders krijg je het gekke ding niet de hoek om! Het zal nu inderdaad te laat zijn om het te veranderen maar ik durf ook niet te zeggen wat het effect zal zijn... Waarschijnlijk zal het wel gewoon rijden trouwens ps: een YPR met een Leo vergelijken is hetzelfde als appels en peren...
__________________ -Vulneratus Nec Victus- | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2007 Leeftijd: 22
|
Hmm, de motoren zo plaatsen was eigenlijk inderdaad om het constructief makkelijk te houden. Maar het is inderdaad te laat om het te veranderen. Ik ben blij dat je het in ieder geval meld, mocht het rups voertuig niet goed kunnen rijden, zou dit goed een van de mogelijke verklaringen kunnen zijn! Ik ga het in de gaten houden! misschien valt er evt nog wat te spelen met spanners van de kettingen, om het effect deels te compenseren. ![]() Beter foto (een van de zijwanden staat nog verkeerd om hier*)
__________________ http://www.flickr.com/photos/jeroenhouwers/ Laatst gewijzigd door Blade|Slayer; 3 juni 2010 om 21:23 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2005 Locatie: hoorn Leeftijd: 20
| De complexiteit van eigenlijk best mee. Gewoon de motor aan 1 diff koppelen met aan iedere kant een rem. Je kunt dan sturen door de linker of rechter band te remmen.
__________________ Overkill is the most underestimated achievement!!! |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Is iets te makkelijk gedacht. Als dan een van de tracks ook maar iets meer weerstand heeft, sta je rondjes te draaien (tenzij je constant "tegenstuurt" met de remmen, maar dat word je denk ik snel beu) Edit: ik wist dat ik ooit eens iets hierover gevonden had! Deze man verkoopt kant-en-klare gearboxen, maar je kunt ook de cad-bestanden downloaden: http://members.tele2.nl/s_weggeman/CT.htm Ziet er wel strak uit: Laatst gewijzigd door Micropuller; 4 juni 2010 om 02:50 |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 mei 2005 Locatie: hoorn Leeftijd: 20
| Citaat:
Daar had ik helemaal niet aan gedacht. foutje van mijn kant Wel een hele mooie versnellingsbak zeg
__________________ Overkill is the most underestimated achievement!!! | |
| | |
| | #25 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Maar ik denk wel dat je met een schaalmodel heel snel gek word! ps: voor de tankers onder ons die nu raar staan te kijken. Ik baseer dit op mijn ervaring als YPR sjoof!
__________________ -Vulneratus Nec Victus- | ||
| | |
| | #26 (permalink) | |
|
Interessant stukje van de site waarnaar ik linkte: Citaat:
| |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Vandaag heeft de tank zijn eerste meters gemaakt! ![]() ![]() En ranzig filmpje, gemaakt met mobiele telefoon.. Hier komt natuurlijk nog betere versie van! YouTube - RC Tank Camera die er inzit werkt ook. Alleen het bereik is niet zo groot (wat te verwachten was) Maar je kan het beeld streamen naar je TV, en vanaf daar de tank besturen! Wat nog verbazingwekkend goed gaat! Morgen presentatie van het product, ik ben benieuwd! De tank rijdt redelijk recht vooruit. Ik heb de motoren op 1 stick gezet dmv kruismixer, en dan kan je goed compenseren. Het was nog wel even moeilijk om ketting goed op spanning te krijgen. En 1 kant komt af en toe nog in slechte frequentie terecht, waardoor het gaat schudden, bij hogere snelheden..
__________________ http://www.flickr.com/photos/jeroenhouwers/ |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Bijzonder brak, 1/3 cmos , PAL - 628x582, te vinden op Ebay als je op "wireless camera" zoekt. Allemaal de zelfde rommel volgens mij :P Het blauw ding is niet camera behuizing zelf, maar is de camerahouder. Die gerapidprototyped is. Owja, ik zou voor jou die fusee nog opzoeken. Maar ik kon hem niet vinden in mijn bestanden. Vast ergens op backup hdd maar waar...
__________________ http://www.flickr.com/photos/jeroenhouwers/ Laatst gewijzigd door Blade|Slayer; 23 juni 2010 om 20:12 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |