![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2007 Leeftijd: 22
|
Goedenavond, Ik ben weer bezig met een projectje, in dit geval een RC tank met camera mount. Na eerst wat na gedacht te hebben en beetje rond gekeken op site van maedler.de, thuis goed rond gekeken welke onderdelen ik nog had, ben ik begonnen met CAD tekenen. ![]() Hier de basisvorm, je ziet daar 2 accuboormachine motoren en 8 16tands kettingwielen Wat meerdere aanzichten ![]() De wielen veranderd, naar gewone ronddraaiende schijven. Dit bespaart 1 kosten en 2 minder gedoe met uitlijning. Toen kwam de "design rush" pas echt opgang! Een goede 1,5 dag later: ![]() Accu's, speedos, plus soort behuizing erbij Probleem hier nu is dat de motoren open en bloot liggen, er moest dus een soort bumper bij komen. ![]() Dan wordt het maar eens tijd om er een modelletje van te maken! Dus halve dag cnc-en later staat er dit voor je neus! ![]() ![]() Natuurlijk zitten hier aantal onderdelen op die als studentje niet zo snel aankomt. Dus ben ik opzoek gegaan naar een bedrijf die ons wou sponsoren. En die heb ik gevonden! ![]() Koppe aandrijftechniek verzorgt de kettingwielen, ketting en connection links! Ik ben hun hier erg dankbaar voor! Laast kreeg ik een pakketje, met als inh de spullen van koppe. ![]() ![]() Zoals je ziet zijn dit niet de standaard fiets kettingen. Op deze kettingen zitten al clips op, waardoor je de rupsband voetjes makkelijk op de ketting kan monteren. De accu's die er in liggen. 2x 9,9V 2300mAh A123 cellen. No name 100A servo's (dat staat erop, ik geloof niet dat die dingen dat ooit aan kunnen, maar voor boormachine doeleinden zijn ze genoeg) Aan de camera mount wordt nog gewerkt. we wachten nog op de camera. Natuurlijk hou ik jullie verder op de hoogte! Jeroen Houwers Owja, vergeten te melden. Natuurlijk wordt dit product later vervaardigt uit 6mm aluminium. Laatst gewijzigd door Blade|Slayer; 11 maart 2010 om 00:56 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 26
|
Wat een mooi project! Dat heb je heel creatief getekend en vervolgens gemaakt. Ik blijf dit volgen!
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite brushless, Predator rigger brushless, CR-01 Tamiya Unimog |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 41
|
Allereerst m'n complimenten voor de startpost! Vind het een erg origineel project. Alhoewel mijn eerste gedachten uitgingen naar de Film "Short Circuit" Je weet wel die film over dat "rupsbandrobotje" Wellicht een inspiratie
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog Laatst gewijzigd door RCW; 11 maart 2010 om 14:37 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ketting wordt wel van redelijk gewicht. Ongeveer 1,5kg Maar de motoren hebben genoeg vermogen. En die film heb ik niet bewust gezien volgens mij Verder, bedankt voor de complimenten |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2010 Locatie: Dronten Leeftijd: 25
|
Ziet er zeker heeel mooi uit Ben zeer benieuwd naar de vorderingen
__________________ a.k.a. Jeroen | Spongeinside.nl >> | wut?! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Tijdje geleden dat ik hier gepost hebt, dit wil niet zeggen dat het project dood is! De alu onderdelen, terug van watersnijbedrijf (Met dank aan http://www.aquatech-wst.nl) Ondertussen zijn deze onderdelen ook al "shiny" gemaakt En vanmiddag nog enkele carbon lager plaatjes gefreest! Resultaat bij elkaar: ![]() Morgen waarschijnlijk de assen, en de wielen draaien. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2005 Locatie: hoorn Leeftijd: 20
|
Dat ziet er goed uit! Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft om dit te laten snijden? En was dit in- of exclusief materiaal? Ik kan niet wachten op het eindresultaat!
__________________ Overkill is the most underestimated achievement!!! |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Bij dit bedrijf rond de 100 euro. Dit is incl materiaal. Maar het beste kan je gewoon even mailen, met je onderdelen en een offerte aanvragen In deze onderdelen zit trouwens al wel redelijk wat nabewerking Ook ben ik recentelijk bezig geweest, om een aantal van mn projecten online te zetten! Flickr: JeroenHouwers' Photostream Zie hier resultaat! Oa fotos van Burton (2CV kitcar)! |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Zo, onze projectgroep heeft wat uren achter draaibank er achterzitten, en alle assen + wielen zijn gedraaid. Daarnaast is deel van alu frame in elkaar gezet! ![]() (sorry voor de phone pic) ik neem binnenkort goede camera mee.! Dit project moet voor de zomervakantie af, dus er komen binnenkort veel meer updates! Want na de zomervakantie, heb ik ander tof project. Ik zit in mechanica team van Solar Team Twente (helemaal rechts ben ik!)
__________________ http://www.flickr.com/photos/jeroenhouwers/ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Land van Cuijk
|
Waarschijnlijk kom ik nu te laat met mijn opmerking maar nog bij deze! Normaliter is de aandrijving van een tank of ander rupsvoertuig aan 1 zijde (voor of achterzijde). Nu is de vraag waarom je gekozen hebt voor deze opstelling? Dus voor en achter een motor? Uiteraard ben ik reuze benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
__________________ -Vulneratus Nec Victus- |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2007 Locatie: Gent Leeftijd: 24
|
1 motor voor de linkerrups, 1 motor voor de rechterrups. Makkelijker kan het niet
__________________ <-- Universeel demonteer tooltje. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |