![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
|
Thanx mannen. Kan niet anders zeggen, dan dat het zelf bouwen, ontwikkelen en aanpassen van een bouwkit een leuke bezigheid is en blijft. En ik vind dat daar ook en bouwverslag bij hoort, de vele verslagen die ik gelezen heb brengen je vaak op ideeen en trekken je soms ook over de streep om eens iets te proberen. Dus eigenlijk zijn mijn verslagen een soort van "dank" woord, en hoop ik anderen van inspiratie te voorzien, haha @markioo: ik zal eens kijken op MP naar de "Tamiya 20 euro verrassingsdoos". Op het dak komt een proline lightbar met 5 lampen (voorlopig zonder leds). Geen zwaailichten, vind ik niet zo, ben geen fan van de politie @import scooby: hevig gemod chassis zo te zien. Ziet er goed uit, heb je ook foto's van alleen het chassis. Misschien steek ik er nog weer wat van op. Op stapel staat een Pajero build vandaar ... update Wat de besturing betreft, die is echt volkomen naatje. Ik was nog niet van plan veel euro's in de Ramcharger te steken, maar dit kan echt niet. Zodoende heb ik toch maar vast de GPM stuurset en gelijk ook de CVD's besteld, die zitten nu ergens in een postzak onderweg naar hier. Ik hoop dat de speling in de besturing drastisch zal verminderen, wordt vervolgd. Vandaag heb ik de standaard RS540SH motor vervangen door een RCWD 45T brushed motor (7 euro via Ebay De kap is inmiddels gespoten, maar nog niet klaar. Er volgen nog wat probeersels c.q. experimenten. Het wordt weer helemaal anders als van te voren bedacht, als de kap klaar is zal ik het resultaat en een beschrijving van het gehele proces in een aparte post delen.
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo je kan een truckpuller motor nemen en tussen de truckpuller en tandwielkast een planetaire vertraging plaatsen, merk weet ik zo niet uit mn hoofd maar is meen ik ook op www.rc4wdstore.com te vinden, en die 20 euries doos advertentie zal ik even titel van opzoeken, mvg markioo |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 29 februari 2008 Locatie: Goes(of all places) Leeftijd: 35
|
Als je het idd lowbudget wilt doen, ga dan eens op zoek naar een GD-600 van Greatplanes. De vliegers van MBF weten vast wel waar je zoiets kan vinden voor weinig! Vertraagt de hele boel erg mooi, heeft wel plastic tandwielen maar die zijn bij mij nog niet kapot geweest. Nadeel is wel dat stickpacks niet meer passen in de acculade, aangezien je motor nu ongeveer 2.5cm naar achteren is gekomen! Mijn K5 XC heeft voor het laatst in Purmerend gereden zoals hij er nu bijstaat, er zat toen een GD-600 in met een Novak Goat brushless crawler combo, en een 24kg bigscale servo. Als de auto vast zat op de rotsen dan brak hij alles af om los te komenen ze tocht mank te vervolgen...
__________________ Check: http://www.tamiyagekken.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Bedankt voor de tip scooby, ik hou het voorlopig wel even zo. Maar de GD-600 gaat op de lijst met toekomstplannen. Niet vanwege de kosten maar meer vanwege alle benodigde aanpassingen die dan nog nodig zijn. De dodge moet nu eerst maar eens gebruiksklaar worden. Heb eindelijk de laatste spuitbussen binnen, pfffffh de lokale HS hier in Alkmaar is niet echt betrouwbaar. Ik had gebeld of ze PS55 hadden, nee moeten uit filiaal Amsterdam komen, duurt een dag of 3-4, we bellen je ..... Nooit meer wat gehoord, is niet de eerste teleurstelling, ben er volledig klaar mee !!! De bestellingen gaan sowieso niet zo soepel de afgelopen maand, ben ondertussen al 20+ dagen aan het wachten op een setje CVD's uit Hong Kong, ook zweven er nog ergens een paar servo's, ook al 20+ dagen. ![]() De installatie van de CVD's en de GPM stuurset (die ik al heb liggen) is het laatste wat ik voorlopig aan het chassis ga doen. Van het weekend hoop ik de laatste hand te leggen aan de kap .... Hij is al gespoten maar ga aan de hand van een proefstukje kijken of ik de flatclear er op los laat .... Hopelijk snel een update met eindresultaat [edit] @scooby: Oh ja, ik heb nog een Proline Blazer body gewonnen op Ebay, haha. Er komt dus een K5 bij !!!
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | Laatst gewijzigd door Haastnooit; 20 augustus 2010 om 19:15 |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
OK, de kap is nu eindelijk "klaar". Het was een behoorlijk lang (denk)proces, met name omdat ik niet kon beslissen wat de uiteindelijke kleur moest worden. Voordat ik begon de knoop maar door gehakt en gekozen voor wit, net zoals mijn Honcho, dus weinig origineel ..... ![]() Voor mijn trailers/scalers hanteer ik de volgende tactiek mbt het spuiten: 1. Roest aan de binnenzijde 2. Zilver onderlagen (2 st) op de buitenkant 3. De definitieve kleur op de buitenkant Lichte krassen, door de definitieve kleur aan de buitenkant worden dan metaalachtig foor de zilveren onderlaag. Zwaardere krassen door de definitieve kleur en de onderlagen worden roestig doordat de verf van de binnenzijde tevoorschijn komt De eerste stap betreft de binnenkant van de kap, deze heeft dus een "roest behandeling" gekregen, door PS5 (zwart), PS11 (zilver) en PS14 (koper) door elkaar te spuiten. De roestkleur is helemaal afgespoten met 2 lagen zwart. Volgende stap zou zijn de buitenzijde van de kap met zilver onderlagen en de uiteindelijke kleur. Na het spuiten van de roest sloeg de vertwijfeling echter toe ..... Ik vond wit toch niet helemaal de juiste keuze. Na een paar dagen naar de roestige kap te hebben gekeken begon ik deze enorm te waarderen en heb ik besloten deze maar zo te laten. Is weer eens wat anders ..... De grille heb ik uiteindelijk nog wel van een laag zilver aan de buitenzijde voorzien. Resultaat was reddelijk, nog niet helemaal top, want nu had ik een roestige auto met een showroom glans voor me neus staan. Door nog eens 2 lagen PS55 Flat clear over de buitenkant te spuiten is de kap nu mat. Overigens voor de PS55 eerst de decals plakken, want anders zijn die nog glimmend Het resultaat: ![]() ![]() ![]() Foto's met flits: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op de foto's komt de matte kleur niet helemaal tot zijn recht, het werkelijke resultaat is beter als op de foto's .Er zijn nog wel een aantal plannen voor de Dodge Ramcharger; 1. Interieur met scale toebehoren maken en bestuurder (incl. aanpassing van bodyposts achter) 2. Dopjes maken voor in de gaten van het roofrack wanneer deze niet gemonteerd zit 3. Antenne binnen de kap wegwerken 4. CVD's + stuurset monteren (mochten de CVD's ooit aankomen) 5. De kap weatheren zodat deze er echt oud uit komt te zien 6. Sidebars of treeplanken maken 7. Vieze ramen maken Maar voorlopig wil ik eerst weer eens wat technische modelbouw doen in plaats van estetische modelbouw, dus ga ik eerst het chassis van de Pajero onder handen nemen. Wordt vervolg ........ aankomende winter !
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ben nu al dik 35 dagen aan het wachten op 2 setjes CVD's die uit Hongkong moeten komen. Wel contact met de verkoper, maar echte actie ontbreekt. Zodoende van de week een geschil aangemaakt en ik krijg nu een refund, hopelijk snel geregeld Via ebay vanavond 2 nieuw setjes besteld, krijg ik de bevestiging. Zie ik dezelfde naam als contactpersoon staan ........ Aaaargh, als dat maar goed gaat, ik heb er gelijk een mail achteraan gestuurd.Weer afwachten dus .....
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo assen van gpm kan je gewoon bij gpm zelf bestellen, op www.rccrawler.com staan in t forum ook leuke bouw/verbouw details, ik ben zelf aan het kijken voor een 1:6 dragon willys legerjeep om die rc te maken,maar op die site staan diverse verbouwingen ook van amerikanen een hummer maar ook de new bright speelgoed hummer, die hummer die als je er al naar keek de electronica het begaf, daar halen zij de bodie van af en er is er ook eentje die gebruikt een traxxas slash chassis, er is ook een youtube van een willy jeep 1:6 met zulke details dat de bemanning hun hoofden draaien en de arm omhoog gaat om met verrekijker te kijken,kan zo even de link niet vinden maar zoek maar even op willy 1:6 of dragon 1:6 rc,maar de details dop kan van jerrycans af en schepje kan je los halen dmv gespje, hopelijk heb je er wat aan, mvg markioo |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Thanks markioo, ik kijk idd weleens op rccrawler.com, daar komen de mooiste bouwtjes voorbij. Ik laat de dodge voorlopig voor wat het is, beetje dodge moe. Ik heb nog een aantal projecten te doen vanaf nu en de hele winter door. 1) Pajero chassis aanpassen, 2) HongNor 1/8 buggy bouwen, 3) HongNor SCRT10 upgraden, 4) Blitz upgraden, 5) AX10 naar SCX10 ombouwen (daar gaat een Blazer body opkomen). ..... Genoeg te doen lijkt mij Pajero project is geschrapt, deze staat inmiddels in de verkoop !
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | Laatst gewijzigd door Haastnooit; 18 september 2010 om 15:11 |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Kleine update, maar zeker wel de moeite waard. Voor mijn verjaardag heb ik een mooie set RC4WD 1.9" stalen beadlocks met dirtgrabbers gekregen. Die zullen wel goed staan onder de dodge dacht ik, dus zodoende er maar even op gezet. Voor: ![]() Na: ![]() Die zal ik er maar op laten ..... denken jullie ook niet ?
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 29
|
nee joh, zonde om deze vies te maken wat kan een velg en band doen he, ziet er super uit. ik zeg altijd "kleren maken de man" "velgen de auto". gr Sander.
__________________ Team asso sc10, Genius 90 speedpasion 9,5T/ Tamiya F350, 4 link van Junvak/ Team Losi, micro-T veel hopups./ Tamiya Tam Tech gb-01, 6800kv BL motor, 45A regelaag./ Faluga Powerboat, 35cc mathe. |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Thanx Hij gaat nog altijd veels te hard met de 55T motor, dat is nog iets om aan te werken. Toekomstplan is om nog een vertraging (GD600) in te bouwen. De dodge is echt niet zwaar. Alle mods die ik aan het chassis heb gedaan en de scale items die ik heb gemaakt zijn van kunststof.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |