![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2010 Locatie: Antwerp Belgiüm Leeftijd: 21
|
Start! Op maat gemaakt: L-profielen op maat maken: Gaatjes voor de bevestiging van de assen en schokdempers: Ik heb de gaatjes voor de triplex plaat aan het chassis te bevestigen ook geboord, maar helaas, geen foto van. Afwerking achterkant: Verflaag 1: Op de planning voor morgen: - dessel maken - dessel scharnier bevestigen - dessel scharnier lock bevestigen - 2de laag verf - wich monteren (ik had een briefje in de bus steken dat er een aangetekend pakketje is, dus 999 kansen van de 1000 is dat, het enigste pakketje dat onderweg is naar mij, met de servo in )
__________________ Honcho is in mijn handen nu |
| | |
| | #107 (permalink) |
|
Het was dus de servo. Al opgehaald. Ondertussen is de dessel al lang gemaakt: Bovenkant: Onderkant: Voorkant: Nog wat random foto's van het afgewerkt product: Hier nog een demo filmpje om de kinderziektes te ontdekken: Demo filmpje
| | |
| | #108 (permalink) |
|
Vandaag begonnen met de honcho te begraven om het te laten herrijzen Na een paar uur vijzen had ik dit nog over: Dit is er af gekomen (Wat niet op de foto staat zijn de 2 treestapjes een berg vijsjes een paar moeren en nog wat klein plastic spul.) En dan kan de opbouw terug beginnen, met wat custum bling bling smul spull
| | |
| | #109 (permalink) |
|
De 1ste stap is gezet. Mijn servo is verhuisd van de as naar het chassis: Morgen eens een panhardbarchassismounthouder te make (of iets in die aard )
| | |
| | #110 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
|
Op mijn 2e SCX10 chassis, moet een Chevy Blazer worden, heb ik ook een CMS setup gemaakt. Het project schiet alleen weer niet echt op, ben al ruim een jaar bezig .... onderbreek het steeds voor andere dingen. In ieder geval heb ik het gered met 2 extra servomounts en een klein stukje aluminium ..... ben benieuwd hoe jouw uitvoering gaat worden.
__________________ Crawlers | XR10 BJ4 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #111 (permalink) |
|
Dit is redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf ![]() Vandaag al begonnen aan het stukje dat op de as moet komen, tis nog ni af, nog juist 2 gaatjes boren
| | |
| | #112 (permalink) |
|
Ziet er al prima uit Tim, dat komt wel goed Mijn setup is heel anders, ik heb de stock sevo plaat naar 1 van de chassisbalken verplaatst. Past daar zonder boren, alleen wat aanpassingen aan de crossmembers zijn nodig. Voor de panhard heb ik een beugeltje uit aluminium gemaakt tbv de bevestiging aan het chassis. De panhard zit aan de as verbonden met een extra servo mount. De nieuwe 3 link zit ook aan de as verbonden met een extra servo mount, alles is (op de links na) gedaan met stockparts Waarom draai je de servo niet om zodat de servo arm meer naar achter staat, dichter bij de as-lijn.
__________________ Crawlers | XR10 BJ4 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #113 (permalink) |
|
Mijn as komt meer naar voor liggen dan de standaard plaats. Dit had ik al eerder gedaan (betere aproche angle). De panharbar komt op de as te liggen, dus de servoarm ligt bijna perfect voor de stuurlink. Meer foto's van de montage komt binnenkort wel Veel wilde plannen in mijn kopje ![]() Laten we hopen dat ik ze ook allemaal verwezenlijkt krijg
| | |
| | #114 (permalink) |
|
Eergisteren eens een paar uur aan't knutselen geweest. Ik heb een nieuwe skidplate gemaakt voor in't midden. Mede reden doordat er een andere vertragingsbak op gaat komen dan de standaard geleverde Onderkant (let niet op het 4de vijsje dat ontbreekt, kheb hem late valle en vind hem ni terug De voorste as ook al gemonteerd (met 3 link), de stuurstang moet nog juist aangesloten worden op de servo (maar die staat nog niet op zijn middenpositie), de stabilisatiestang wordt een hangemaakte, want deze heeft een flauwe bocht naar beneden nodig om die gigantische pompoen in het midden van de as wat te onwijken Dan rest mij alleen nog die stabilisatiestang te maken en de stabilisatiestangaansluiting op de as te maken en dan is de onderkant van de voorkant klaar
| | |
| | #115 (permalink) |
|
Ondertussen heeft de achteras zijn weg naar het chassis ook al gevonden. Vandaag nog wat denkwerk verricht. Het ontwerp om de stabilisatiestang op de vooras te bevestigen is al klaar, daarnaast heb ik het stuursysteem voor de achteras wat ontworpen... Hopelijk werkt het deze keer wel Hier de foto (links is de voorkant hé
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
| Citaat:
ik blijf deze re-build volgen. Vind dit type van RC-auto's wel héél leuk. groetjes en tot later
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III | |
| | |
| | #117 (permalink) |
|
Ik kan hetzelfde doen als met de vooras, maar de bedoeling is de servo onder de kabine komt te liggen, desnoods later weggewerkt onder een interieur ofzo. Dus moest ik een overbrenging bedenken, eentje die niet veel weerstand heeft... Maar komt wel goed
| | |
| | #118 (permalink) |
|
Vandaag weer wat knutselwerk verricht. Ik heb de bevestiging voor de stabilisatiestang op de as vervaardigd: Dan ziet het totaalplaatje van de vooras er zo uit: Niets raakt elkaar (soms welliswaar op een haar na, maar wat heb je nu aan overschot )Van bumpsteer kunnen we hier niet spreken, ik heb een half uur liggen spelen met sturen en inveren in alle verschillende mogelijkheden. Om een klein ideetje te geven krijgen jullie van mij 3 foto's. Beide schokdempers volledig uitgeveerd: De ene kant ingeveerd (en tijdens het inveren veranderd de stuurhoek niet En een foto van de andere kant ingeveerd: Op naar de achteras
| | |
| | #119 (permalink) |
|
| | |
| | #120 (permalink) |
|
De meeste dromen van mooie auto's, vrouwen, veel geld, en nooit meer werken ....... maar jij van dubbele schokbrekers .... lol
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |