![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2009 Locatie: Brugge Leeftijd: 31
|
nog wat vooruitgang Om te beletten dat de schroeven zich een weg banen in het materiaal en om de shocktowers beter tegen de bulkheads aan te drukken heb ik deze alu plaatjes gemaakt. Het idee komt van iemand op het Savage forum die me erop wees dat het materiaal wss beschadigd ging worden en gewoon met washers zou niet voldoende zijn, tips zijn dus altijd welkom! ![]() ![]() moet enkel nog de gaatjes boren voor de bulkheads maar het is alleszins zeer leuk om eraan te werken! Alweer een stapje vooruit! |
| | |
| | #92 (permalink) |
|
nog wa vooruitgang... na heel wat zweet en zaagwerk heb ik eindelijk de ruwe versies van de draagarmen uitgesneden hieronder volgen wat foto's, dit zijn ruwe versies die zullen afgegoten worden en dan terug bewerkt worden tot ze goed zijn. picture time! zagen met mn figuurzaagje ![]() ![]() ![]() na 1 uur zagen per arm en dan nog 30 minuten om alle gaatjes te boren.... eindelijk klaar om te monteren ![]() ![]() ![]() in vergelijking met de stock armen met lst shocks ![]() ![]() ![]() ![]() bovenste armen potlood stijl! ![]() ![]() nu nog de boven armen definitief maken en van alles afgietsels maken en dan....nog veel werk |
| | |
| | #93 (permalink) |
|
het afgieten van de ruwe armen is "gelukt" althans dat mag ik hopen voor een allereerste keer ziet het er behoorlijk goed uit vind ik maar we zullen wel zien of het gelukt is of niet natuurlijk... ![]() 1st de armen met een coating/losfilm ingesmeerd om ze makkelijk te kunnen verwijderen als de mal klaar is. ![]() recipient ook behandeld met losfilm. ![]() de armen in de rubber met wat blokjes om ze onder te houden ![]() ![]() en nu 24uur wachten en hopen dat alles goed verloopt |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 14
|
Hallo, Mooi hoor! Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar: Hoe gaat u het oplossen met de assen? Omdat de armen breder zijn en er CVD's op de Savage zitten? Ruud
__________________ Team Losi E-LST XXL. |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
al een hele tijd gelden maar hier zijn we weer, na wat tegenslagen ben ik er terug ingevlogen! ok de mallen moesten dus gemaakt worden van de ruwe armen dit is een vb'tje: ![]() dan de eerste afgietsels gemaakt met de hars en dat viel ook goed mee, het laat zich makkelijk verwerken en het resultaat was ook goed. ![]() ![]() de silicone neemt werkelijk alles over dus je ziet nog steeds de pluizige structuur van het originele materiaal ![]() had ook wat last van luchtbelletjes bij de eerste afgietsels maar dit was eenvoudig te verhelpen. ![]() De armen dan gemonteerd en eens gekeken hoe de shocks gingen bewegen en waar er moest materiaal weggefreesd worden... ![]() De shocks zijn groot dus er moest redelijk wat materiaal weggefreesd worden om ze vrij te laten bewegen. ![]() ![]() ![]() ondertussen had ik ook een "hamertest" gedaan met 1 van de armen Tussen de bankschroef en kloppen maar in beide richtingen, lekker primitief! Het resultaat na 73 meppen was .... ![]() Nu, 73 harde meppen met een hamer.... dit is ook zonder versterking van glasvezel of kevlar dus geen probleem! Bij de verlengde armen horen ook dogbones! na een paar maand wachten kwam de postbode met een klein pakketje....!!! ![]() bling bling! ![]() ![]() in vergelijking met een stock flux dogbone.... ![]() De dogbones zijn in samenwerking met Rhys Garven (Savage central lid) tot stand gekomen. De Dogbones kunnen ook heel eenvoudig van nieuwe pinnetjes voorzien worden.... ![]() nog eens een vergelijking met de stock armen en dogbones. ![]() met als gevolg.... een probleem! De dogbones waren door een misverstand van de constructeur 10mm te lang gemaakt.... met alle gevolgen vandien... Alle mallen, afgietsels waren nutteloos... Alles moest dus 10 mm langer worden en dus heb ik terug alles opnieuw moeten maken maar dan 10mm langer, de dogbones inkorten is GEEN optie Na alles opnieuw gedaan te hebben is dit het eindresultaat van de armen: ![]() eindelijk! dan opnieuw mallen gemaakt van de afgewerkte armen, een naampje toegevoegd voor de lol en hup! ![]() ![]() Nu zijn de mallen reeds klaar en de definitieve armen zijn reeds afgegoten maar dat post ik een volgende keer |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
bedankt nog een paar updates heb de armen dus eens gegoten met kleurstof, moest normaal rood zijn... ![]() wss moet je nog meer kleurstof toevoegen maar dat beinvloed ook de eigenschappen van de hars dus ik hou het voorlopig bij de zuivere harskleur , wit ziet er ook goed uit Om de armen nog wat te verstevigen heb ik nog wat kevlar toegevoegd op de meest gevoelige plaatsen en over de lengte van de armen. ![]() ![]() ![]() Nu had ik wat tijd om te werken aan mn diffs, altijd een plezier... Alles is veranderd naar Vorza cups en HotBodies hd spider gears en yellow series boca bearings. probleempje ontdekt bij de FLM bulkheads.... De binnenste bearing is te dik, precies 1mm dus een dunnere bearing moest gevonden worden anders wreef de pinion tegen de diff housing. 16x8x4 was de perfecte maat. pics: ![]() ![]() ![]() de hubs ook voorzien vna een ander kleurtje... ![]() ![]() dan de armen eindelijk es gemonteerd... ![]() ![]() ![]() Geen standaard shocktowers/bumpers/skidplates dus de bovenste hinge pins konden lekker rondvliegen want ze worden nietmeer tegengehouden dus dat moest ook opgelost worden. 1st draad getrokken in de bulkheads en dan een plaatje gemaakt die je naar boven kan bewegen om ook nog aan de schroeven te kunnen van de shocktowers,.... ![]() ![]() ![]() Dan de pinnen in de dogbones vervangen door iets langere pinnen. ![]() ![]() Daarna alles in elkaar gestoken en probleem! een groot probleem, de dogbones zaten muurvast in de cups.... Geen beweging mogelijk en toen kwam ik toch eventjes gek... Na een nachtje slapen want ik ging het ding anders door de ruiten smijten alles es opnieuw bekeken en het probleem werd gevonden. De pinnen zaten niet goed gecentreerd in sommige baleinden dus met de pinnen erin moest je ze er werkelijk inwringen maar dan was er geen beweging meer mogelijk. Als je de pinnen verwijderde draaiden de baleinden werkelijk perfect in de cups. De pinnen zijn dus jammergenoeg niet goed gecentreerd door de fabricant. Daar moet ik ze dus zeker op wijzen volgende keer. Nieuwe dogbones bestellen is geen optie dus alle cups uitgefreesd en na heel wat prutswerk beweegt alles soepel, zoals het moet dus ![]() ![]() ![]() vergeleken met een baja 5b ![]() dan nog wat fotos met een body en wielen voor de lol ![]() ![]() ![]() ![]() de bumpers worden nog veranderd want ze lijken nergens op volgende stap is electronica, verstelbare upper arms en nog wat... |
| | |
| | #99 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 37
|
Mooi hoor, ik zou ook best een bredere Alza 5b willen hebben maar daar komt nogal wat bij kijken merk ik
__________________ Funjet, EZ*, MiniMag, Swift II, Stock Rustler VXL (116 km/h), Modified Speed Rustler (123 km/h), Slash 4x4 VXL, HPI Savage Flux HP XL, Savage Flux 5B (in aanbouw) |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
je kan ook een ombouwsetje kopen hoor Kershaw Designs - Savage Arms wel geen fotos van te vinden op de site zelf maar zo zien ze eruit gemonteerd. ![]() ![]() hij heeft ze wel nog niet getest dus weet er nog weinig van... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |