![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2008
|
De 1/16 rally, daar heb ik heel veel plezier mee, juist met de 'standaard' Traxxas-setup behalve dan dat de motor nu met een mod in het batterij vak zit/ naast het chassis zodat hij niet meer op zijn dak gaat. De slash 4x4, ook dat is een leuke, vooral op het offroad circuit. Vandaar, er moet een 1/8 Rally bij komen, dan maar zelf aan de slag. De basis/ vertrekpunt: Slash 4x4 platinum Geen midden dif Esc combo: Novak HVpro5.5/ MMP Dempers: Traxxas big bore, 70olie Stabilisator: zilver voor en achter Veerweg begrenst op de dempers met brandstof slang Voorkant, begrenzing inveren: 7,5mm, uitveren: 8mm (in de demper) Achterkant, begrenzing inveren: 4mm, uitveren: 17mm (in de demper) Slash 2wd 17mm adapters (achter breder op zijn wielen) Velg/ band: 1:8 buggy street black, conrad 237309 (lijkt heel erg op compund dat Traxxas gebruikt voor hun Rally banden) Body's: rally body's, zijn besteld bij www.deltaplastik.it, afwachten of het binnenkomt, hoe het er uit ziet en of het past. Een Focus, Impreza en een M3 als het goed is. De eerste testen met de bovenstaande setup, heel erg Rally, leuk! Hij gaat met geen mogelijkheid op zijn dak (3 cells lipo). Met dit verschil dat de snelheid gelijk ook 2x zo hoog ligt in vergelijking met de 1/16 (en de rally vxl is al niet langzaam). Een nieuwe dimensie qua rijden zo'n 1/8 Rally waar ik nog wel verder aan moet tunen voor consistenter rijgedrag (maar het zal ook wel met leren beheersen te maken hebben). To-do: tourwagen voorbumper maken, achterbumper/rack er af snijden. Maar dat komt wel als de body's er zijn. Maar het begin is er. ![]() ![]()
__________________ 1/16's Slash onroad, offroad & Rally,Mini-z AWD 2Slipo,Xray M18 8000kv, CCT sct-combo, Assasin Castle 6900kv, Slash4x4 HV4.5T 550, Slash 4x4 HV5.5 Rally. Laatst gewijzigd door Mc T; 21 oktober 2011 om 19:20 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2010 Locatie: Voorhout Leeftijd: 15
|
Gaaf! Ik ga dit volgen want ik wou ook van mijn 2wd slash een soort rally maken, hij staat nu ongeveer even hoog als de uwe. Kon alleen geen betaalbare body vinden... Dus als het past bestel ik er misschien ook wel eentje.
__________________ Slash 2wd 2.4 GHz, tl-01 drift, Rising fighter |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juni 2009 Locatie: Bollenstreek Leeftijd: 39
| Citaat:
Deltaplatik is niet de enige die 1/8 rallye bodies maakt maar wel een van de weinige. Ik heb mijn bodies inmidels binnen maar ik vind de kwaliteit niet zo goed als een Proline body b.v. igthobbies Verkoopt ook andere bodies dan Deltaplatik (die daar veel te duur zijn overigens, zeker gezien de kwaliteit) Er loopt ook een draadje over GT8 conversies op RCtech trouwens. Ben zelf bezig met een Mugen GT projectje. Ik wacht alleen nog op wat onderdelen uit de US.
__________________ Slice A, MBGT8 in de maak, SC8/10e, MBSC6ECO, Neu motors, Castle/Tekin ESC en 2 vliegtuigen. mijn auto's | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Onroad Slash receptjes, daar heb ik wel wat over kunnen vinden op internet. Maar een specifiek receptje om de Slash 4x4 om te bouwen naar een 1/8 Rally met bijbehorende rij eigenschappen, gelijk aan de standaard Rally 1/16 heb ik nog niet gevonden. Weer even er wat tijd aan besteed en 'getuned'. Onder andere gewisseld met bandensets maar ik blijf voor nu bij de buggy street black, andere banden gaven gauw twee keer zoveel grip. Grip, grip, grip en dan ga je over de grens, geen grip/ kwijt, op schoon asfalt was een high speed drift niet mogelijk en dat lukt wel aardig met de buggy street black. Veren, alle kleurtjes tuningsveren van Traxxas geprobeerd, stabilisatoren (zwart en zilver), experimentjes met demperolie en demperspacers. En de nodige wielstanden uitgeprobeerd. Receptje tot nu toe: Wielen: buggy street black Schokdemper olie: voor 50, achter 40 Schokdemper spacer: voor: -, achter: 1,5m Veren: zwart, voor en achter 1,5 ring er af geknipt (tsja...) Stabilisator: Voor zilver, 0mm, achter zilver 7mm Rijhoogte rijklaar: Voor 9mm, achter 12mm Toe-out: voor: 2 graden, Toe-in: achter standaard Camber: voor en achter: 2 graden De body's, nog een dag of drie en dan zouden ze moeten arriveren.
__________________ 1/16's Slash onroad, offroad & Rally,Mini-z AWD 2Slipo,Xray M18 8000kv, CCT sct-combo, Assasin Castle 6900kv, Slash4x4 HV4.5T 550, Slash 4x4 HV5.5 Rally. Laatst gewijzigd door Mc T; 24 oktober 2011 om 19:30 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Slash 4x4 GT-8 On-road
__________________ Slice A, MBGT8 in de maak, SC8/10e, MBSC6ECO, Neu motors, Castle/Tekin ESC en 2 vliegtuigen. mijn auto's | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Verder tips, ik hou mij aanbevolen, dank je,
__________________ 1/16's Slash onroad, offroad & Rally,Mini-z AWD 2Slipo,Xray M18 8000kv, CCT sct-combo, Assasin Castle 6900kv, Slash4x4 HV4.5T 550, Slash 4x4 HV5.5 Rally. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 25
| Citaat:
Om dat 't beste te doen, zou je een E-Revo moeten ombouwen met Slayer-pro armen. De 1/16 Rally is namelijk vrij zwaar voor z'n afmetingen. dat draagt heel erg bij aan de rij eigenschappen. lukt met de 1/8 Rally net zo mooi. rijdt net als een echte auto. en tikkeltje lomp in de bochten, maar erg mooi controleerbaar. niet zo'n vlieg op de weg als vrijwel alle 1/10 touringcars. Misschien dat je er een beetje wat aan hebt. (qua body oid? ) http://www.modelbouwforum.nl/forums/...8-filmpje.html De wielbasis is iig iets korter als van de E-Revo. dus denk dat je met bijvoorbeeld Kyosho GT (1! niet de 2) kappen aardig uit moet komen. Heb je een behoorlijke keus aan kappen als dat qua wielbasis past. Iig succes met je ombouw!
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Waarom de GTP1 en niet de 2 trouwens? (volgens jou dan) Voor de liefhebbers van GT klasse: de Ofna DM1e komt uit over een week.
__________________ Slice A, MBGT8 in de maak, SC8/10e, MBSC6ECO, Neu motors, Castle/Tekin ESC en 2 vliegtuigen. mijn auto's |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
__________________ Slice A, MBGT8 in de maak, SC8/10e, MBSC6ECO, Neu motors, Castle/Tekin ESC en 2 vliegtuigen. mijn auto's |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
De kappen zijn binnen. De 1mm dik, (niet gekozen voor de upgrade 1,5mm kappen). Het spuiten is wat rommelig maar ik vind het prima zo. Even gepast, ze lijken allemaal goed te passen, de wielen mooi onder de body, niet te ver naar binnen of naar buiten. Ongespoten was 22,- maar daar kwam dan nog stickers en een spoiler bij. Gespoten (je mag zelf de kleur bepalen) inclusief stickers en spoiler 40,-. Vandaar, doe maar compleet. Klamath, jou revo rally heb ik gezien, prachtig. Ik wil het gewicht juist laag houden daarnaast het arsenaal aan verschillende auto's + onderdelen beperken, vandaar als vertrekpunt de 4x4. Misschien heb je 'm herkent, het is jou ex-Slash met 5,5 novak. Opvallend, op 3 cells wordt hij amper lauwwarm, de gearing is nog zoals hij bij jou vandaan kwam, volgens mij 11/40. Reed jij soms met 4 cellen? Nu verder, een paar uurtjes knippen en stickers plakken. Foto volgt.
__________________ 1/16's Slash onroad, offroad & Rally,Mini-z AWD 2Slipo,Xray M18 8000kv, CCT sct-combo, Assasin Castle 6900kv, Slash4x4 HV4.5T 550, Slash 4x4 HV5.5 Rally. Laatst gewijzigd door Mc T; 29 oktober 2011 om 19:00 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Leuk man. Die BMW heb ik ook maar nog ongespoten. Wordt waarschijnlijk John Player Special thema.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Die Slash kwam me inderdaad al bekend voor ja. Met het gewicht kan ik me ook wel voorstellen dat je het laag wilt houden. Nu moet ik zelf alleen toegeven dat ik juist het lompe gewicht van de revo rally z'n charme vind hebben. Het rijbeeld is namelijk nu aardig gat van een 1:1 auto, en dat vind ik dan ook weer heel erg cool.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |