![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 27
|
Ik heb de overbrenging aangepast en gelockt in de tweede versnelling. De brushless aandrijving heeft koppel genoeg om in de 2e versnelling weg te rijden. Op internet had ik een mooie how to gevonden met duidelijke afbeeldingen. ![]() Eerst de overbrenging uit elkaar. Er zat al een Forward Only Conversion in (FOC). ![]() Het idee is om de 2e versnellingskoppeling permanent vast te zetten aan het grote tandwiel van de 2e versnelling. Het gaat om deze onderdelen: ![]() Ik heb 3 halve maantjes in de koppelingsklok gevijld. Door 3 boutjes langs de halve maantjes in het tandwiel te schroeven, zitten beide delen aan elkaar vast. ![]() Ik merkte dat er nogal een onbalans in de koppeling zit (zwaarder aan 1 kant). Met wat gaatjes boren en vijlen is dat opgelost. De koppeling gaat toch behoorlijk hard draaien, dus hoe beter de balans, hoe mooier de overbrenging loopt. ![]() Helaas ben ik hierna vergeten om foto's te maken! De overbrenging zit alweer in elkaar en werkt prima Nu is het wachten op de lipo. Ondertussen moet ik nog een ontvangerbakje maken. Hopelijk kan ik volgende week een testrun maken.
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 Laatst gewijzigd door Dirk Jan; 18 november 2011 om 20:14 |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Dank je Ik heb gisteren de auto klaargemaakt en op 3S een testrit gemaakt. Wat een verrassing, want op 3S zit er zelfs al behoorlijk veel power in! De snelheid komt nog iets tekort maar is zeker niet onaardig. Met genoeg grip gaat hij al op de achterwielen De regelaar is erg makkelijk in te stellen met het progammeerkaartje. Ik moest alleen even de motordraairichting veranderen en ik kon rijden. De instellingen zijn erg uitgebreid; van remkracht tot en met low voltage cut off. Tot zover zijn de eerste ervaringen dus positief! De motor heeft erg veel koppel; felle acceleratie en lekker stil
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 14 maart 2011 Locatie: Apeldoorn
|
Leuk Dat je dan een filmpje maakt succes
__________________ xray nt1 2009(nitro)hongnor cd3 Tamiya TT01 Tamiya blackfoot HPI vorza Mini-z kyosho LRP corally brushless carson specter mugen mbx6 novarossi |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Ondertussen heb ik al 2 keer flink offroad gereden op 3S lipo. Dat gaat al aardig lekker! ![]() ![]() ![]() Hier een heel kort filmpje:
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 Laatst gewijzigd door Dirk Jan; 26 november 2011 om 17:01 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 14 maart 2011 Locatie: Apeldoorn
|
We krijgen geen beeld misschien op youtube zetten en dan de link hier op plakken...
__________________ xray nt1 2009(nitro)hongnor cd3 Tamiya TT01 Tamiya blackfoot HPI vorza Mini-z kyosho LRP corally brushless carson specter mugen mbx6 novarossi |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |