![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2007 Locatie: Utrecht
|
Middag mee gespeeld en beviel zeer goed! Motor kon het alleen niet aan, werd zeer warm en begon zelfs een keer te roken :P Dus er werd een andere besteld. Tijdens het rijden geen vreemde dingen ontdekt, maar vond het toch wel een goed idee om alles even te checken. Hij moest dus uit elkaar. Achter-as los ![]() Open gemaakt, en jahoor genoeg viezigheid. Helaas is het vuil niet altijd even goed te zien op de foto's. ![]() Alles schoongemaakt en gesmeerd. ![]() Voorkant ook loshalen ![]() Ook deze uitelkaar, schoonmaken en smeren. ![]() Toem was de gearbox aan de beurt ![]() Zat helemaal niets aan smeermiddelen tussen de tandwielen :S Alles weer terug geplaatst ![]() En ff testen in de huiskamer :P |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Nieuwe motor is binnen ![]() ![]() Verder vond ik dat de wielen soms te veel in de lucht bleven hangen. Te weinig grip op gladde ondergronden. En te snel achterover slaan bij steile hellingen. Dus weer een middagje hobbyen Lood om de velgen geplaatst. ![]() Het is trouwens ijzer.. 80 gram per velg. Bij de demontage van de banden er ook achter gekomen dat het foam ook niet altijd even goed in de banden zat.. De accu moest toch ook maar van de standaard plek af. Wilde deze richting de vooras as. De originele batteryplate op tussen de voor veren geplaatst. Deze is beweegbaar en ligt los op de servo. En een nieuw plaatje gemaakt op de originele plek van de accu, om de elektronica weer op te monteren. Heb er voor gekozen om deze niet op de achteras te monteren, omdat ik waarschijnlijk 4ws wil. Hier het resultaat |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: HobbyPlace
|
Ik zie dat je een andere motor hebt besteld, ook zou ik zeker de Esc Tamiya TEU-101BK vervangen omdat deze niet echt hiervoor gemaakt is en zal op korte termijn doorbranden. Dit zijn super regelaars voor standaard Tamiya auto's e.d. Je kunt hiermee je crawler niet zo rijden als hij zou moeten. Toch sux6 met je crawler. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 december 2010 Leeftijd: 40
| Citaat:
Groet Dennis | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Het is ook inderdaad wel een beetje een low budget project. Dingen proberen zelf te maken en tweede handse spullen te kopen zullen dus zeker nog vaker voorkomen. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
| Het nut van een dragbrake is dat je stil kan staan op een helling, zonder achteruit te rollen. Een must voor een crawler .... In comp verband levert een rollback strafpunten op ....
__________________ Crawlers | XR10 BJ4 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Als ik er misschien een keer 1 voor een leuk prijsje tegen kom wil ik het wel proberen.. Met weinig gas geven sta ik nu stil op hellingen. Ik blijf nooit lang staan, dus tot nu tot geen problemen mee.. Wel een ander probleem ontdekt :S Als hij in veert, komt de accu tegen de regelaar aan waardoor de accu naar voren worden gedrukt.. De regelaar en de ontvanger kunnen niet veel naar achteren, dus zal 1 van 2 naar boven moeten. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 december 2010 Leeftijd: 40
| Citaat:
Misschien eens gaan kijken of meedoen aan de Rookiecrawl | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |