![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
|
ja, ik ben nu bezig met de laatste details dus de design fase is zo goed als afgerond. daarna moet ik gaan sparen en dan moet ik me nog eens goed laten informeren bij de gene die ik dit frame wil laten maken en over welke diktes alu. ik wil/kan gebruiken. al met al kan het nog wel een aantal weken/maanden duren
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
nou, ik heb een aantal problemen gehad waardoor het zelf ontworpen frame een beetje stil is komen te staan. het eerste probleem was dat ik de motor en regelaar op had geblazen, dus heb ik nieuwe moeten kopen. vervolgens heb ik de revo met het standaard frame en gearbox rijdend gemaakt met een nieuwe motor en regelaar. vervolgens na een paar ritjes te hebben gemaakt stond de auto ineens stil, ik dacht dat het gewoon een los contactje zou zijn, maar toen ik de kap eraf haalde bleek het dat beide accu's kortsluiting hadden gemaakt nu moet ik wachten tot ik volgende maand mijn "loonstrookje" krijg en nieuwe accu's kan bestellen en dan moet ik kijken of ik nog geld over houd voor het laten laseren van het frame. het heeft dus niet echt mee gezeten, het geld waarvan ik inmiddels allemaal die nieuwe onderdelen heb moeten kopen had ik al 10 keer een frame kunnen laten laseren. al met al hoop ik toch in de zomervakantie mijn frame/auto rijdende te hebben.
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
@ larsie, sorry voor de laate reactie. maar de revo 3.3 uit mijn onderschrift is hetzelfde, alleen heb ik hem nu rijdend met het standaard frame. even een kleine update wat het project betreft, de nieuwe batterijen zijn binnen (14 maxamps 4500mah cellen). ook heb ik het frame nu zo goed als klaar, ik moet nog een aantal kleine aanpassingen maken. ik hoop dat ik het frame begin volgende maand kan laten cnc'en. groeten remie
| | |
| | #22 (permalink) |
|
weer een kleine update, de delen worden deze week nog gelaserd. de motor en diffmount worden uit 8mm alu gelaserd. de "plaatdelen" worden eerst uit 1mm staal gemaakt om te kijken of alle maten daadwerkelijk kloppen. vervolgens moet ik nog 40 gaatjes boren en tappen, 2 gaten frezen en nog een aantal afstandshouders/bussen draaien al met al zal het nog wel een tijdje duren zodra ik de delen binnen heb zal ik een aantal foto's maken. groeten remie
| | |
| | #23 (permalink) |
|
weer een nieuwe update met foto's deze keer! alle plaatdelen zijn nu nog uit 1mm staal gelaserd, de motor/diff-mount heb ik laten frezen door iemand van cnczone.nl. uiteraard kloppen er aan aantal dingen nog niet, dit had ik zelf al verwacht. het frame zelf was niet zo heel moeilijk om te tekenen, echter het frame passent maken op de voor en achterophanging van de auto is een hele klus, vooral als je enige meetmiddel een liniaal en een schuifmaat is. ik hoop vóór volgende week het frame aan te hebben gepast zodat ik alles nog een keer uit kan laten snijden uit 1mm staal, als alles vervolgens klopt ga ik het waarschijnlijk uit 3mm 7075 aluminium laten snijden. ik heb nog niet alles kunnen vast schroeven omdat ik de gefreesde delen heb verandert nadat ik alles heb laten laseren. ook heb ik nog niet de juiste schroefjes, deze zijn in bestelling. hier dan een aantal foto's
| | |
| | #24 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Dat ziet er toch wel mooi uit!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2005 Locatie: bolsward Leeftijd: 34
|
dat ziet er zeeeeeeer goed uit ook enig idee of je meer setjes laat snijden en dan verkopen??? waarom uit staal??? en niet uit alu. een beetje aluminium is sterk genoeg, met het grote voordeel dat het lichter is en niet roest
__________________ Der Crawlmeister!!! Xr10 Viper!!! und der mini crawlmeister MRC pro bj mini |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
bedankt voor de reacties! @Douwe, het chassis is nu nog van 1mm staal, dit om te kijken of alle maten kloppen. vervolgens als alles klopt laat ik het uit alu en of carbon snijden. of ik chassis ga verkopen, geen idee, het is wel leuk om de enige te zijn met dit frame
| | |
| | #27 (permalink) |
|
hehe leuk is het zeker om de enige te zijn. zelf ontwerp ik crawler chassis en ach als iemand ook 1 wil hebben die er net zo uit ziet.. ach waarom niet. kan ik ook nog wat van mijn tijd terug verdienen.. carbon pfff lazeren kan helaas niet. dus dan word het een dure bezigheid.... alu is niet zo duur.. ik laat het altijd bij allucutter (wijnand bles) snijden... zelf kan ik nog een 2e revo kopen voor een 150 euro die dan voor bl gaat worden gebruikt, mijn eigen die laat ik eerst wel zo
__________________ Der Crawlmeister!!! Xr10 Viper!!! und der mini crawlmeister MRC pro bj mini |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Ik heb de delen ook laten laser snijden bij Alucutter. Ik zit alleen een beetje met de diktes van het frame, volgens mij is het kleinste wat hij kan krijgen 3mm?! als ik alles uit 3mm laat maken wordt het frame een beetje aan de zware kant ben ik bang.
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: dedemsvaart(overijsel) Leeftijd: 20
|
ziet er gaaaf uit mooie gedaan ik denk dat je beter uit 3mm kunt doen lijkt mij toch wat sterker mvg mike
__________________ (tamiya ff01)(tlt-1)(tamiya lunchbox) (tamiya ta03rs)(tamiya ta03r)(tamiya high-lift) |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
maar de sterkte neemt dan natuurlijk wel enorm af. als er niet teveel kracht op komt te staan dan zal dat wel geen probleem zijn anders kun je delen ook nog uit 2 of 1.5 mm rvs laten snijden bij hem. ik zal binnenkort ook eens gaan uitzoeken hoe ik een revo kan ombouwen | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |