Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Bouwverslagen - Auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 oktober 2007, 13:58   #16 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Nee dat nog niet, maar heb al wel in de gaten dat dit het duurste project ooit gaat worden voor mij....

Het hoeft ook niet in een paar maand "af" te zijn, ik hoop echt dat ik hier een hele poos zoet mee zal zijn,en blijven.

Ik verheug me op de tijd dat er minieme veranderingen komen, die waarschijnlijk veel tijd kosten, en dat is ook de bedoeling, tijdens de winter, en liefst ver daarbuiten nog, bezig zijn, met het perfectioneren van het model.

De factor tijd is me goed gezind, want het spul is gewoon erg duur, en bijna alles moet uit amerika komen.... Dus daar wordt het ook al niet goekoper op

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 18:45   #17 (permalink)

Mark DRC2's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig is de dollarkoers je ook prima gezind, als je het wilt doen moet je het nu doen.

MBT de motor, kijk eens naar de Integy 35 turns motor, niet noemenswaardig langzamer maar wel een stuk meer torque, de PussyWagan doet het er ook prima op nu er 2.2 wielen onder zitten (icm MFU)
Mark DRC2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 12:34   #18 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Enig idee wat de max aantal turns is wat de mfu zonder problemen aankan ???

Update 25-10-2007
Ach een vreemde bubbel-enveloppe, vies bruin gekleurd met wat grote airmail stickers
Zoals verwacht de 10mm lift kit, bestaande uit:
Suspension mounts:
Click the image to open in full size.
Adjustable schokmount:
Shackel kit:

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:52
Oud 25 oktober 2007, 18:38   #19 (permalink)

Standaard

Meer turns dan de ge-adviseerde stockmotor (27T) is electronisch gezien geen probleem. Minder turns (dus een snellere motor) vindt de MFU niet zo leuk en om daar nu op de gok wat pittigers aan te hangen is ook al weer zo iets links.

De F350 (en zeker met al die extra onderdelen die jij er aan schroeft) is echt geen wagen om flink hard mee te scheuren, bij hoge snelheden gaat ie gauw aan de rol en dat wil je niet. Zeker met 2.2 wielen en gelift chassis gaat het (nu reeds hoge)zwaartepunt nog meer omhoog en dat combineert niet met hoge snelheid. Aangezien je wielen straks 15% groter worden is de 35T van integy een prima keus om het allemaal een beetje in balans te houden, maar ik zou voorlopig eerst gewoon met de stockcan tuffen, die valt echt niet tegen.
Oud 30 oktober 2007, 16:56   #20 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Het verschil qua snelheid op de stock met 1.9 banden, of de integy 35turns met 2.2 banden, is dat een groot verschil ???

En hoe hard gaat hij stock eingelijk ???
Update 30-10-2007
Tring!, de bel, hollend als een klein kind erop af, een mooie doos,en de mededeling dat er €44,45 betaald dient te worden..
Hmm beetje jammer, maar goed vrolijk geld gehaald uit de pot, en betaalt. Er vanuitgaande dat dit wel de asbehuizingen en assen zouden zijn, maak ik het pakketje open, helaas waren het "maar" de alu 2.2 beadlock wheels en 2 setjes moabs! Das lekker, mooie dikke strop, qua invoer!
Nou ja goed, je kan niet alles mee hebben.... Zeker toen ik erachter kwam dit dit de bl22N was en niet zoals besteld de 22R
Nameten met de schuifmaat leverde op dat ze toch nog 39,89 mm zijn ipv de beloofde 41mm, Dus het zijn iig niet de bl22n zoals op het stikertje stond maar goed, daar kan ik mee leven!

De alu beadlock wheels van rc4wd.:

2 sets Proline MOABS met foam inserts waren dus ook inbegrepen:

Later die middag gefrommel, aan de brievenbus... gevolgd door de bel.. Ach een pakketje wat net niet erdoor pastte.
Een vreemde zak, welke geen reclame betrof,of wat dan ook, het goede nieuws,geen invoer rechten!
Kijk dat is leuk, de lang verwachte set met assen en asbehuizingen. Hier had ik toch wel 80 euro invoer voor gerekend, valt alles achteraf weer heel mooi mee. De helft om exact te zijn

Man wat mooi, dikke klomp alu, de front axle housing.

En net zo mooi, de straight axle housing rear:

Zoals besteld, eveneens de RVS set assen, voor in de nieuw asbehuizingen, ook van rc4wd.
De straight achteras:

De vooras, met aanpassingen voor meer stuuruitslag:

Uiteraard kan bij dit geweld en stevige set fussses niet ontbreken, 2 delig, en erg dik:

Bouw-vorderingen:

Ik ben begonen met de montage van de moabs op de beadlock velgen. Eerst de banden goed glad gemaakt en alle giet en spuitrandjes zorgvuldig weg geveild. De beadlocks (waar de band invalt)even ingesmeerd met wat siliconene olie, en de band ook even ingesmeerd welke in de alu uitsparing gaan vallen.
Het idee is dat de boel dan glijd, en er zo lekker soepel in zal glijden tijdens het gelijkmatig aandraaien van de 15 schroefjes per kant.
De gemonteerde band op de velg, en ter vergelijk een origiele band en velg.

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 15:16
Oud 30 oktober 2007, 17:28   #21 (permalink)
l4rsie
Guest

Standaard

Van al dat allu zal hij er niet direct lichter opworden denk ik zo
Maar wel mooier .

Ik zal ook maar niet naar de waarde vragen van dit projectje...

Nog veel succes en sterkte toegewenst met het wachten op de voglende onderdelen.
  Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2007, 20:11   #22 (permalink)

Rienk Jan's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Prachtig , en die banden, lijkt dat nog wel echt? Zo groot die band , maar echt prachtig!
Succes!

RJ
Oud 31 oktober 2007, 11:58   #23 (permalink)

Dirk Jan's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Zeer mooi al die aftermarket onderdelen! Dit is ook wel een heel prijzig projectje als ik het zo zie
Oud 31 oktober 2007, 12:20   #24 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Uhm, ik heb mezelf beloofd dat ik daar niet naar ga kijken...

Ik heb momenteel veel beun klusjes (servers verplaatsen en kabels trekken tbv netwerken,en servers software matig inrichten,en voorbereiden),dus dat wordt gedeelt, een deel voor de spaarrekening,en een deel voor de highlift.

Het nitro gebeuren ligt hier een beetje still, en de wagen zijn in topstaat, dus daar hoeft voor de verandering geen geld naar toe, tel daarbij de lage dollar koers op,en je word vanzelf een beetje vrolijk

Update 31-10-2007
Thuis gekomen van werk ligt er een mooie grote a4 envelope op de tafel.
Een grote sticker van Inet rc prijkt erop, das mooi, want op hun site stond heel duidelijk dat orders outside USA geheel voor eigen risico waren, maa rik MOEST deze minieme hopups echt hebebn , dus de gok genomen..

4x Alu leafspringblocks:

En ook heel mooi, alu side steps met ingelegd carbon!.

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:56
Oud 31 oktober 2007, 18:32   #25 (permalink)
l4rsie
Guest

Standaard

Voor dat geld had je misschien bijna een echte f350 kunnen kopen
  Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2007, 19:33   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Psygho (Emil)
Het verschil qua snelheid op de stock met 1.9 banden, of de integy 35turns met 2.2 banden, is dat een groot verschil ???

En hoe hard gaat hij stock eingelijk ???
Hard zat, 35T met 2.2 wielen zal een klein beetje sneller draaien dan stock-setup. De stock motor kan ook prima overweg met je dikke wielen, probeer dat eerst uit voordat je investeert in een andere motor. Geloof me Emil, dat ding gaat hard zat, de charme zit hem toch in het trage werk icm de starre assen. Hij is niet gebouwd om airtime te maken, de ABS kap is onvergeeflijk, als jij daar weken werk in stopt wil je niet eens jumpen of hard scheuren!
Oud 31 oktober 2007, 19:38   #27 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rienk Jan
Prachtig , en die banden, lijkt dat nog wel echt? Zo groot die band , maar echt prachtig!
Succes!

RJ
Dit lijkt ook niet bepaald echt maar is het wel .... (het is dan welliswaar een Ford F650 maar het zegt genoeg)

Oud 31 oktober 2007, 23:28   #28 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Hmm op zich hoeft hij mij ook niet echt hard te gaan, had al geschoten dat het langzaam rijden en trial meer zijn ding is. Maar hoop dat ik wel veel kan schakelen, want dat lijkt mij nu weer zo leuk, actief bezig zijn, ook met schakelen enzo...

De hele tijd in zijn 1 zitten omdat dat al hard genoeg gaat is nu ook niet de bedoeling....

Oh ja de kap word ge-airbrusched, maar ben op zoek naar een beaalbaar 2 exemplaar welke naar de spuiter gaat....

Oud 1 november 2007, 00:27   #29 (permalink)

Standaard

Duik eens in de webshop van modellbau seidel, die heeft zo goed als alle high lift parts op voorraad.
Oud 1 november 2007, 12:35   #30 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Thnx...

Oh ja kon het niet laten gisteren, Inge (mijn vrouw) heeft een compleet junfac conversion chassis besteld ....
Stond gisteren te twijvelen, had het spul en zo al in de shoppingbasket liggen, en was kaar om af te rekenen (om te kijken wat de verzendkosten enzo gingen worden), en de twijvel, past het (nee dus mfu en junfac gaan niet samen)is het pas te maken, lijkt het wel...... etc etc..
Vrouwtje komt binnen,vraagt wat er is, hoort het geheel eens aan, en zegt, betalen via pay pal, toch?, en drukt op CONFIRM.. Zonder dat ik nog tijd had om iets te zeggen... Mompelt iets van je hebt het er al een poosje over,en nu kan je laten zien hoe goed je bent, en dat ik anders gewoon pech heb.

Dat geupdate chassis stond al sinds 6 juli in de planning maar nog niets van hun gehoord, ook emailen werkt bij velen niet, dus ,de gok is voor mij genomen,en gekocht, en nu hopen dat ze niet als nog met een chassi uitkomen welke de mfu unit kan hebben....

Ook nog wat leuks meegenomen via junfac, maar dat komt later wel.....

Helaas nog geen spoor van de boutjes en moertjes , het begint hier nu wel heeeeeel erg te jeuken om te bouwen, maar goed, nog geduld hebben dus....

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Bouwverslagen - Auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten