![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Uhm, ja , maar lastig te monteren op mijn solid alu axle housings! hahaha!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Update 05-11-2007 Zo das raar wakker worden met de bel.... Maar goed, wat zal het zijn? ik verwacht nog wel een aantal dingen.... De gearbox cover aan de motorkant van Yeah Racing!:
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:57 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2006 Locatie: Rolde Leeftijd: 18
|
Echt zonde dat die k*t schroefjes er nog niet zijn, aangezien je nu tijd hebt....... (ik kreeg door jouw project ook zin in een project, kijken of het gaat lukken RJ
__________________ Xray XB8R-Force .25, HRS, 2xThunder-Tiger servo's-Savage X Force .28, 2xTT servo's-TT-01D-Full option |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2006
|
@ Psygho wat denk je dat je kwijt bent als je het model helemaal af hebt? ik zelf ben er over aan het denken om een f350 aan te schaffen wat is een goede website om te bestellen en waar haal jij je aluminium stuff? ik hoor het graag |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Qua kosten: Uhm, ik heb geen idee, en ik houd me aan de afspraak dit ook niet te gaan uitrekenen.. Met wat zoekwerk kom je zelf ook wel eruit, maar neem van mij aan, dat op zich de kale kit met ballbearings, en mfu unit nog best "meevalt" als je hem haalt uit het verre oosten. De mijne kostte in totaal een 450 euro. (inclusief verzend kosten, en een beetje invoer) (www.stellamodels.net) Mijn alu komt eingelijk overal en nergens vandaan. Het meeste uit Usa en Hong Kong. Hier in Nederland is er zowat niets te krijgen,en ook in het buitenland moet je zoeken voor aftermarket producten anders dan asbehuizingen en wielen, en het conversion chassis van junfac. Enkele namen welke ik uit mijn hoofd weet: Rc4wd, inetrc,junfac, yeah racing, hotracing,ebay,rpp hobby,dr2c, rcmart,crawler store, etc, etc. Tja de aftermarket alu delen: Hier zitten met name de kosten in. De aankoop valt nog wel mee , met de dollar koers, maar dan ja, de rottige verzendkosten he?, en als je pech hebt ook nog eens 20% invoer, over het HELE bedrag (order + verzend). Al met al een mooi project, maar erg prijzig. Nog niet te vergeten dat dit slechts de hoofdpunten zijn, en dat het echte minime prutswerk nog moet komen, en mezelf kennende gaat daar ook best nog wel wat tijd en geld in zitten....
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2006
|
Ha Psygho super bedankt voor je reactie op ebay kost het bouwpakket (alleen de auto)ongeveer €225,- + €60,- verzendkosten vanuit Hong Kong (ook via Stella Models) plus nog de 20% tax uiteraard maar ze kunnen het versturen als gift met een lagere waarde is dit iets? wat zat er bij jou allemaal bij voor 450 euro? Groeten Jimmie |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Je kan gewoon gaan naar de normale website van stella. Daar bestel je de combo kit. (wagen balbearings, en mfu, voor 540 dollar) In de comments vraag je of ze het willen "undervaleu-en" en ze maken er mooi een 100 dollar van en verzekeren gewoon tot 600 dollar. Resultaat is dat je meestal er door glipt, en je dus enkel taxes betaalt over die 100 dollar+ verzendkosten, en dat is ongeveer 26,94 euro. Die jongens weten wat ze doen, service staat hoog in het vaandel daar.... Update 13-11-2007 Om 11.00 de bel, hmm geen oranje mannetje, of ik lid wilde worden van de boek en plaat, , uhm nee, goedendag verder! Ach wederom de bel, enkel nu een 2 uur later, en WEL oranje Het is vervroegd sinterklaas.... Wat een dikke en lange platen van Junfac zeg!, hopen dat de mfu unit pas te maken is... ![]() En, 2x deze jongen:, tlt1 skidplate, voor het beschermen van mijn alu axle housings. ![]() Ik zag op de website van junfac dat de conversion kit uitverkocht was. Dus het lijkt of ik net op tijd ben geweest. Nu hoop ik echter niet dat ze nu WEL het aangepaste conversionkit gaan maken, die de mfu unit zonder mods toelaat, want dat zou zonde zijn..... Geruchten gaan dat ze een ander chassis kit uitbrengen dus, maar dit stamt al vanaf 6 juli dit jaar... Nou ja , mocht het ander chassis behoorlijk mooier, en beter zijn voor mijn mfu unit, zit er niets anders op dan die te kopen, en deze hopenlijk zonder al te veel verlies te verkopen... Over luxe problemen gesproken.. Helaas nog geen bericht over mijn rvs boutjes en moertjes, ik word en nu zo'n beetje behoorlijk gefrustreerd van, en heb uit nijdigheid maar een setje van rc-screwZ besteld, om toch maar te kunnen bouwen. (Zag hem te koop op ebay, en voor maar 1 dollar vrzendkosten,omgerekend totaal dus voor 12 euro
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:59 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2006 Locatie: Rolde Leeftijd: 18
|
Dat ziet er weer mooi uit!! Alleen jammer dat je ook een kogelbrief hebt ontvangen RJ
__________________ Xray XB8R-Force .25, HRS, 2xThunder-Tiger servo's-Savage X Force .28, 2xTT servo's-TT-01D-Full option |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Ach ja dat is een 7.92mm patroon uit 1935, hergesteld vanuit Fabrique Nationale d’Armes de Guerre (FN), Herstal, Belgium. Bodemvondst, ik ben naast modelbouwer ook detector amateur.
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Jazeker, Update 16-11-2007 Vanmorgen , tijdens wat koffie leuten met de buurvrouw, de bel,OEi, zei ze, vast je pakketje! En of ze gelijk had! De set RVS materiaal van RC screws. ![]() Tuurlijk komt het goede nooit alleen, en belde een kamaraad op,dat de de eerste lading rvs materiaal binnen gekomen was! ![]() Bouw-vorderingen: Eindelijk kunnen beginnen met de bouw, oh boy oh boy! Ik moest de tranny (versnellingsbak nog afmaken, en ben daarmee begonnen. Het aftermarket spul pastte op het eerste oog, prima. Al snel had ik hem inelkaar, en was het tijd voor de test. Man wat een lawaai!, das niet gezond Alles weer los, en het viel me op dat de assen op zich nogal wat speling hadden en je ze wat heen en weer kon bewegen, en dat de plastic lagerhouders, in de alu plaat meedraaiden! Een 2delige oplossing dan maar, alles uitshimmen, en de plastic lager houders, maar vastgelijmd op de alu plaat. Weer inelkaar, en weer de test, het was op zich geen hout beter geworden. Shimmen gaf geen oplossing,hierdor kwam de boel te strak in het huis, en dat zou lagers gaan kosten. Dan maar met de schuifmaat meten, en frezen wat eraf moest om het geheel soepel te laten lopen. Das nogal een stukje wat eraf moest! Iets teveel, ik gok op een foutje..... ![]() De boel netjes bijgewerkt en kijken of het idd vrij loopt, ja hoor alsof het er voor gemaakt was: ![]() Ik heb er tijdens de bouw voor gekozen, tot zover mogelijk, binnenzeskantbouten te gebruiken, met enkel zelfborgende rvs moeren , en overal een rvs ringetje tussen te doen, zowel onder een boutje als een moertje. Het staat dan wel zo afgewerkt. Tevens vallen de ringetjes en moertjes dan meer op zodat je ook beter ziet hoeveel er wel niet gebruikt wordt. Dit wil ik ook tijdens de verdere opbouw ptoberen vol te houden. Ik stap af van mijn idee om hier dus kruiskoppen voor te pakken,oorspronkelijk waren de inbussen voor het zichtbare gedeelte van het chassis, maar aangezien ik er toch genoeg heb..... De complete tranny met motor: ![]() Van de andere kant gezien:
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 15:19 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |