Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Bouwverslagen - Auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 november 2007, 15:12   #61 (permalink)

flyingtom75's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

@ Psycho, door het losse veerblad wat nu boven zit naar onder te verplaatsen verander je toch niets aan je langere veerweg, enkel en alleen bij inveren komt hij niet in de weg te zitten zoals ie nu wel doet.

suc6 en groet Tom
Oud 24 november 2007, 18:29   #62 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Daar heb je gelijk in, echter word de vering daardoor wel zwaarder (stijver), en dat is weer niet de bedoeling!

Edit:

Update 26-11-2007
Bouw-vorderingen:

Nu het chassis weer in elkaar zit , kan ik gaan kijken of de voorbumper past, en of er veel aangepast moet worden.
Gelukkig hoeft er van de voorbumper niet heel veel af, en dit vormt nog geen gevaar voor de constructie stijfheid..

Aftekenen, en de freesmachine maar even aangezet:
Click the image to open in full size.

Hier dan het chassis met de axles, en dus de voorbumper:

De alu stuur servo houder krijgt een plekje:

Laten we vooral de servo saver niet vergeten:

Toch een mooi stukje alu, de stuurservo linkage mount:

Nu druk met het grof afbouwen om te kunnen zien waar de knelpunten komen bij de montage van de mfu unit.
Zoals te verwachten kom ik al aardig wat puntjes tegen. Ik kies er nu bewust voor om zonder veel updates de boel op te bouwen, en pas later bij het afbreken, en aanpassen, en vervolgens het opnieuw monteren, met de aanpassingen, om dit weer te posten in het topic.

Grove overview:

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:46
Psygho (Emil) is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 18:46   #63 (permalink)

Standaard

Ja dat ie dan stijver wordt is lijkt mij wel duidelijk, je kunt eventueel overwegen om dan dat blad er misschien af te laten.
Misschien als je auto klaar is en je het daadwerkelijke gewicht weet en een testrit hebt gemaakt zie je of je er daadwerkelijk last van hebt met rijden.

Wist trouwens niet dat er voor die auto, zo onwijs veel aftermarktet onderdelen zijn gemaakt.

Vet project en blijf je vorderingen op de voet volgen.
Oud 24 november 2007, 19:57   #64 (permalink)

Leeftijd: 45
Standaard

Met aftermarket onderdelen zal je altijd op je hoede moeten blijven !
nike-o is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 00:09   #65 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Het blijft inderdaad oppassen met aftermarket producten, hoewel het tot nog toe vrij soepel verliepen zit er behoorlijk veel werk in minimale veranderingen. Het nadeel is dat deze delen bedoeld zijn voor het origineel, en dat is het probleem, dat is er zowat niet meer, ieder onderdeel zit zowat vast op een aftermarket onderdeel.

HULP GEVRAAGD:

Helaas heb ik een van de speciale tlt-1 asbeschermer van junfac moeten laten gaan, ik ben nog op zoek naar iemand die de beschikking heeft over een afkortzaag, en een zetbank (3mm tot max 4mm alu) of draaibank(6 tot 20mm alu rondstaaf).

Iemand een idee waar ik een beetje goede en betaalbare buigijzer(s) kan krijgen voor 6 tot 12 mm alu buis ? Liefst met instelbare rondings diameters,en graden vermelding.

Iemand die handig is met het ontwerpen van , of aanpassen van een bestaand ontwerp,zodat ik wel 2 dezelfde asbeschermers kan monteren, uiteraard is een vergoeding geen probleem. Ik heb hier nog een beschermer voor eventule maten, en vouwlijnen.

Tevens zoek ik nog een adress waar ik dikwandige alu buis kan krijgen, met buiten diameter 6mm en een wanddikte van bv 2mm, zodat ik er m3 draad in kan tappen.

Weet je iemand, dan graag bericht in topic, of via pb, Alvast bedankt.

Edit:
Update 29-11-2007
Bouw-vorderingen:
Geheel onverwachts, is de complete conversion kit van junfac, zeer mfu vriendelijk.
Probleem 1 was dat er een chassis brace moest verdwijnen voor het monteren van de vibratie unit. De achterste X braces moest zoweisoo wijken voor de spekaerbox, en zoals gezegd,dus de brace welke origineel onder de vibra unit zat.

DE vibra unit zoals hij officieel moet komen te zitten, hier zie je ook duidelijk dat er dus(ook bij compleet stock build-up), geen plek meer is voor de brace.

De oplossing,
Lat de beugel zitten, en switch de boel om, monteer de motor aan de verkeerde kant, en de afdekkleppen verhuis je mee. Hiermee komt de korste afdekklep aan de onderkant en bied zodoende weer plek voor de brace. Althans tot zover de theorie.

De praktijk,
Uiteraard stuit ik op een aantal problemen, de bouten komen nu tegen de behuizing aan, maar door het gebruik van rcscrews met een platte kop, hoef ik enkel de boel in te frezen, en komt het niet door de behuizing,wat verdere afwerking dus niet nodig maakt!
Ik moet nog wel werken aan mij frees skills, maar goed, hier het resultaat.
(hierna de boel nog even gepolijst, want ik heb er een zootje van gemaakt qua oppervlakkige krassen, dit is nu totaal weer verdwenen)

Het geheel gemonteerd, en alles loopt mooi vrij, alsof het er voor gemaakt zou zijn

De boel gezien vanuit een andere hoek:

Door deze aanpassingen, kon de brace blijven zitten, en houd ik plenty of ruimte over.

Wat me dus behoorlijk meeviel,is de montage van de speakerunit. De gaten waren aanwezig in het chassis. Helaas kon de unit maar met 2 ipv 4 schroeven vast, echter het geheel zit erg stevig vast!, ik doe hier dus ook helemaal niets aan.

Als je gebruik maakt van de 10mm liftblocks (wie niet) dan komt het geheel prachtig in balans!
De unit en de vibra motor liggen dan bijna op de milimeter vlak met de rest!
Over geluk gesproken, Junfac and MFU-02, almost an perfect match!

Het enige wat me nu nog stoort is het feit dat de achterste X brace weg moest.
Voor mijn gevoel en eigenwijsheid in constructie stijfheid, wil ik op die plek toch nog wel iets wat als brace gaat dienen.

Ik heb nog gedacht om toch nog een alu brace te bestellen, welke onder de vibra unit zit,en deze aan de onderkant erop te monteren, echter, zou dit dan de eerste brace worden welke er echt uitsteekt, dit verknoeit de prachtige lijnen van het chassis, en gaat hem hem dus ook niet worden. Ik zit er aan te denken een alu buisje door de speakerunit te doen, en af te dichten met afdichtrubbers, en gebruik te maken van 1 van de 2 gaten van de X brace.

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 14:51
Oud 4 december 2007, 23:39   #66 (permalink)

Robbie TPC's schermafbeelding

Weblogartikelen: 2
Standaard

Indrukwekkend project, leuk om te zien hoeveel techniek er in het chassis zit... erg mooi.
Ik las dat je de kosten niet echt bijhoud, maar eh... enig idee uit hoeveel onderdelen je auto gaat bestaan ? Inc. schroefjes en boutjes

Ik hou je draadje in de gaten
Robbie TPC is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2007, 14:31   #67 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Psygho (Emil) Bekijk bericht
Je kan gewoon gaan naar de normale website van stella. Daar bestel je de combo kit. (wagen balbearings, en mfu, voor 540 dollar)

In de comments vraag je of ze het willen "undervaleu-en" en ze maken er mooi een 100 dollar van en verzekeren gewoon tot 600 dollar.

Resultaat is dat je meestal er door glipt, en je dus enkel taxes betaalt over die 100 dollar+ verzendkosten, en dat is ongeveer 26,94 euro.
)[/size]
Hoe heb je het pakket toch verzekerd voor 600 dollar?
Bij Stella zeggen ze dat het verzekerd is tot 100 dollar als je het laat undervalue-en voor 100 dollar.

Groeten Jimmy
Jimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 14:52   #68 (permalink)

Standaard

Die Psygho, nog ff en je kunt naast je alu frame ook het standaardframe bouwen, zoveel onderdelen die je hebt, pfff snap goed dat je project niet meer bij te houden is qua geld wat je erin hebt gestoken, tis iig zeker de moeite waard!

Had je nog testje gedaan met het omdraaien van je bladvering?
Oud 6 december 2007, 22:55   #69 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

@ propceeper:
Ik heb werkelijk geen idee, zou wel een strak idee zijn geweest om alles te tellen, wat er aan montage materiiaal ingegaan is... Gok dat er wel een kilo aan rvs montage materiaal inzit.

@ Jimmie
Dit hebben ze bij mij standaard al gedaan, ik heb zelf niets gevraagd, enkel om het te undervaluen, hun deden de rest, ze hebben goede service,echt, geen grapje.

@ Flyingtom75
Ja, de vering werd er behoorlijk stug van, en dat kost me behoorlijk veerweg, dus ik laat het zo.... oh ja de stock schokdempers gaan toch weg, er komen gewoon een setje GOEDE voor, hahahaha

Update 06-12-2007
Bouw-vorderingen
Een tijdje achter de schermen doorgewerkt aan wat problemen en oplossingen, echter ik kon er niet helemaal tevree mee zijn. Helaas zijn er tot nog toe slechts 2 blijvend, en ten uitvoer gebracht.

Het idee, om een brace te maken door de speakerunit, heb ik afgeblazen, omdat ik na meten, te weinig ruimte had om in de box een rubberdoorvoer te maken. Dat zou dan kitten worden,en dat is smeren, en niet handig de- en monteerbaar.

Toch zou er nog een brace extra moeten komen voor mijn gemoedsrust.
Geheel in lijn met het chassis en de batterijhouder kwam ik op dit toch wel simpele idee:

Oh ja, ik heb een nieuwe kap besteld, ding vondt het nodig om KRAK te zeggen bij het iets te ver naar buiten drukken van een wielkast. (dat was weer 35 euro)

De achterste skidplate van de TLT, kon gelukkig achter wel komen, omdat er helaas voor de wide bumper totaal GEEN montage plek is.

EDIT:
Update 07-12-2007
Verlaat pakjes morgen, de tnt met een 2 tal pakketjes....

De accu welke de highlift zal moeten voorzien van zijn nodige spannning:

En iets moois, custum made flares! (niet door mij, helaas...)
Zij zijn in "resin" een soort kunsthars, en deze zijn in mindere mate nog flexibel. De man heeft geprobeerd ze in alu kleur te krijgen, maar dit is niet helemaal gelukt, ze zijn meer alu grijs, echter het is gewoon te spuiten, dus dat is geen probleem.....

In totaal zorgen ze voor 1,2cm verbreding, op de spatborden, een welkom getal, want ik begon me al een beetje zorgen te maken over de grote 2.2 inch wielen, deze waren wel erg grof, en groot, maar nu met deze speeltjes, is dat echt verleden tijd! De pasvorm is echt subliem, hoewel je nu een klein randje ziet, ze liggen er nu los tegenaan, als je ze erop legt, is er geen naad te zien, toppie werk!

Sneak preview:

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 15:12
Oud 7 december 2007, 17:08   #70 (permalink)
l4rsie
Guest

Standaard

ben eens benieuwd wat hij rijklaar op de weegschaal zal zetten.
  Met citaat reageren
Oud 7 december 2007, 19:19   #71 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Uhm, ik gok op een kilo of 5 rijklaar, hij zit nu op 3,2 kilo, en dat is zoals hij nu staat,Daar moet nog bij: de alu wielen, de mfc-02 controll unit, ontvanger, en de gehele body met toebehoren.....

Oud 8 december 2007, 20:53   #72 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Update van vandaag (08-12-2007)
Bouw-vorderingen:

Wachtende op zin, om de mfu control unit eens goed in te bouwen, was het vandaag zover.
De methode om hem vast te palkken met dubbelzijdig tape op een schuin stukje plaat, was niet echt mijn idee van hoe ik het hebben wil.

Ten eerste de m2,5 gaten opboren tot m3, en dan aan de andere zijde compleet doorboren.
Best een risklante bedoeling,Want erg veel ruimte heb je niet, zelfs de print van de mfu-02 unit bleef niet gespaard!! Ook daar heb ik dus in moeten lopen frezen....(heb helaas geen foto van de print, en het andere deel van de behuizing).

Even een poosje met de schuifmaat, en de liniaal in de weer om de gaten te boren voor de busjes, waar het geheel straks mee vastgezet wordt.

Buisjes op maat gemaakt, en draad ingetapt, moet toch eens kijken naar een afkortzaagje, of iets anders om RECHT te zagen. Het is echt rotwerk om ze weer allemaal recht en gelijk qua lengte te krijgen, maar goed, ik had tijd genoeg, dus ach ja ... Het geheel op de basis plaat gezet:

Crea-bea met wat servo rubbertjes,maar waar heb je DIE dan weer voor nodig?

Even een close-up van mijn (vindt ik zelf) inventieve manier van inelkaar zetten. Het idee:, Door de dubbele rubbers zit de boel trillings gedempt vast, en tevens voorkom ik hiermee dat ik de boutjes te vast zet, op het toch wel kwetsbare, MFU-02 plastic behuizing. Win-Win situatie:

Het eind resultaat van een middagje zeer rustig frutsen, en pieren, en genieten van 3 tal Warsteiner-tjes lemon:

Even een vraagje tussen door, weet iemand waar ik een een beetje redelijk goedkoop een buigijzer weg kan halen voor 6mm tot 12mm alu buis, met graden verdeling?

Tevens zoek ik nog een klein afkortzaagje voor profieltjes en dergelijke RECHT mee af te korten... Het hoeft geen grote te zijn, 40 bij 40MM vierkant is toch wel echt het grootse wat ik denk ooit te gebruiken.... Helaas werkt het met een verstekbak ook niet echt goed.

Tot zover de vorderingen...

Oh ja , houd de onderdelen lijst maar in de gaten, ik heb me weer wat leuks gekocht!...
Vol spanning wacht mijn brievenbus......

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 20 november 2009 om 15:15
Oud 8 december 2007, 21:30   #73 (permalink)

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

Pijpenbuiger
merk: Ridgid.
Instrumentmakersmodel, voor gladde en buitengewoon nauwkeurige bochten tot 180° in koperen, aluminium, stalen en rvs buizen. Olie-opnemende buigschoen die de buis tijdens het buigen smeert.
Art.nr capaciteit
1608330 406M 36112 6 mm
1608338 408M 36092 8 mm
1608332 410M 36102 10 mm
1608333 412M 36127 12 mm

http://www.gereedschappenweb.nl/main...m=Pijpenbuiger

Goedkopere optie:
http://cgi.ebay.de/Bremsleitung-Bieg...QQcmdZViewItem

Laatst gewijzigd door Micropuller; 8 december 2007 om 21:42
Micropuller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2007, 23:47   #74 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Thnx.

Die goekope lijkt me wel wat, maar helaas kan ik weer niet vindne tot welke hij geschikt is....

6, 10, 12mm doe ik het voor!
Enig idee hoe ik dat kan controleren, anders dan de verkoper een mailtje te sturen dit heb ik al gedaan.,...

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 8 december 2007 om 23:50
Oud 9 december 2007, 00:45   #75 (permalink)

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me dezelfde.
Citaat:
Rohrbiegezange
Artikelnummer: 8273062

3-Loch
bis 180°
mittlerer Biegeradius der gebogenen Leitungen 25 mm
passend für 6, 8 und 10 mm Kupfer-, Aluminium- und Stahlrohre (Bremsleitungen)
Artikel für den täglichen Einsatz zum optimalem Preis-Leistungsverhältnis
Geen 12mm dus.
Micropuller is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Bouwverslagen - Auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten