![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2008 Locatie: Scharsterbrug Leeftijd: 36
|
Hallo, Als nieuw lid van Modelbouwforum.nl mijn eerste posting: ik heb een bouwverslag gemaakt van mijn Tamiya F-350 High Lift op mijn eigen server. Wanneer hier interesse voor is wil ik het verslag ook wel hier posten met een beschrijvende test; het is de standaard bouwkit + kogellagers waarbij ik per bouwstap foto's en beschrijvingen heb gemaakt. Helaas staan de fondsen niet toe hem te pimpen; het is dus een standaard wagen. Status op dit moment: chassis rijklaar, rc ingebouwd en begonnen aan het cosmetische werk. Mvrgr, Martijn
__________________ Micromagic: vensterbank Zelfbouw 1.2 meter zeiljacht: lange termijn project Tamiya F-350 High Lift: chassis rijklaar, body onder handen werk Laatst gewijzigd door MartijnR; 12 juli 2008 om 13:52 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Laat de foto's maar komen
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Mijn werkplek: ![]() En de bouwdoos, lekker groot ![]() Ik moest mijn vrouw wel heel vriendelijk vragen of ik in haar hobbykamer mocht gaan werken; de katten vertrouw ik niet met leuke kleine metalen dingetjes die je goed in de rondte kan meppen: ![]() ![]() IK ben maar begonnen met het checken van de electronica; de (misschien wat heftige) speedcontroller aan mijn 40Mhz ontvanger gehangen, servootjes erbij en batterypack eraan: ![]() De tech-specs: - Futaba F-14 zender - Futaba 8 kanaals ontvanger FP-R118F - Robitronic SpeedStar2 17turns ESC - Futaba FP-S148 servo's (2x) - LRP 1600 Mah 7,2 battery pack Ben niet helemaal zeker van de speedcontroller; hij reageert vaag op zender commado's maar wellicht ligt dat aan de bedienende persoon...
__________________ Micromagic: vensterbank Zelfbouw 1.2 meter zeiljacht: lange termijn project Tamiya F-350 High Lift: chassis rijklaar, body onder handen werk Laatst gewijzigd door MartijnR; 9 juli 2008 om 20:31 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 25
|
hoe bedoel je, reageerd vaag op de controller? erg gave werkplek trouwens, we hebben 7 katten hier in huis, die vertrouw ik ook niet helemaal :P dus is mooi om een rustig plekje voor deze hobby te hebben
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@Klamath: hij geeft niet direct gas wanneer ik de stuurknuppel vanuit neutraal langzaam naar voren doe. Op het moment dat hij wel reageert gaat dat vrij abrubt; hierdoor is het erg moeilijk langzaam te rijden. Dat maakt het vrij moeilijk in huis te oefenen
__________________ Micromagic: vensterbank Zelfbouw 1.2 meter zeiljacht: lange termijn project Tamiya F-350 High Lift: chassis rijklaar, body onder handen werk |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Een herhalend patroon: onderdelen klaarleggen, instructies erbij en het stapje bouwen. Het voelde weer helemaal als toen ik, nog thuiswonend, statische modelletjes bouwde van vanalles en nogwat: ![]() De instructies erbij: ![]() Wat dan natuurlijk resulteert in een asje: ![]() Dit is leuk... dit voelt erg productief ![]() De kogellagers komen ook gelijk van pas: ![]() Alles ligt op volgorde. De lagers heb ik (ookal staat dat niet in de bouwbeschrijving) toch maar met een druppeltje secondenlijm in de tandwielen vastgezet. Sommige passingen waren nl net te ruim; je wilt niet dat het plastic om het lager gaat draaien... Wat me wel is opgevallen is dat de primaire as (die later met de electromotor wordt aangedreven) vrij veel speling heeft. Ik heb het niet durven corrigeren; een beetje ruimte kan ook noodzaak zijn. ![]() Uiteindelijk kwam er dit uit:
__________________ Micromagic: vensterbank Zelfbouw 1.2 meter zeiljacht: lange termijn project Tamiya F-350 High Lift: chassis rijklaar, body onder handen werk |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
De twee assen kunnen nu in de voorste bevestigingsplaat worden gemonteerd: ![]() Ook hier weer het lagertje vastgeplakt in zijn kunststof bevestiging. Wel stoer die 2 M2 zelfborgende moertjes maar die waren wat klein voor mijn vingers.... ![]() De schakelvorken kunnen er nu op: ![]() Even priegelen: de vorken op de meenemers: ![]() Beetje vet erop (naar spul) en dan de achterkant er tegenaan: ![]() ![]() Dat was een leuk moment: even testen met het handje. Alles deed het dus we kunnen weer verder.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
De we de beide assen in elkaar hebben zitten kan de behuizing eromheen. Jammer dat je nu niet meer kan zien hoe het werkt.... ![]() Goede instructies; het duurde alleen even voor ik doorhad dat alleen wordt genoemd welke spullen je uit zakjes moest halen; de spullen van de plastic voorraad moet je zelf maar uitvogelen. Jammer. ![]() Dan krijg je dus dit: ![]() ![]() Nu alles klaarleggen om de eindoverbrenging eraan te monteren: ![]() Ook hier de lagertjes maar met een druppeltje cyano vastgezet: ![]() Verder keurig volgens de instructies gewerkt: ![]() Ook hier zit het kunststof wel erg los in de metalen plaat: in dit geval ook maar weer een druppeltje plak erbij: ![]() Kapje erop:
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Nu kunnen we beginnen aan de slipperclutch; alles eerst maar weer bijelkaar gezocht: ![]() Fijn zo'n spi-tje wat je nieteens met je vingers kan oppakken.... De instructies erbij: ![]() Alles netjes opgevolgd: ![]() Nu kan de motor erop; netjes volgens de tig-keer herhaalde instructies de motor uit de doos en geen heftiger exemplaar: ![]() Dan is de gearbox compleet: ![]() ![]() Op dit moment heb ik de motor ook maar even aangesloten op de speedcontroller om de werking van de bak te testen; daarom zitten er ook al de (te lange) draden aan.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2007 Locatie: Landen (BE)
|
Erg netjes gedaan. Standaard mag een high-lift toch wel lagertjes hebben vind ik, zeker voor die prijs. Of zit ik er nu helemaal naast en heeft ie al lagers? Alleszins mooie wagen!!
__________________ Tamiya; DB01/TT01/TA04/DF03Ra - Losi; XXX-BK2 - Traxxas; Slash BL & 2.4Ghz & 7.4v |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
@Joris R: er zitten standaard geen lagertjes bij; die moet je er nog bijkopen als hop-up parts. 42 stuks voor negenenveertig euro negenennegentig....
| | |
| | #13 (permalink) |
|
De gearbox kan nu tussen de chassis balken: ![]() Gelukkig hier ook weer goede instructies: "in welke gaatjes moeten de schroefjes?": ![]() Nu wordt het al een beetje zichtbaar hoe groot de wagen wordt: ![]() Voor en achter komt er een brace; niet vergeten de zelfborgende moertjes erbij te zoeken: ![]() ![]() Ook hier weer duidelijke instructies: ![]() De onderdelen eerst weer netjes klaargelegd: ![]() ![]() Aan de achterkant natuurlijk een vergelijkbaar verhaal; eerst de onderdelen: ![]() Dan de instructies: ![]() Om deze instructies vervolgens netjes uit te voeren. Het chassis is nu klaar voor de rest van de onderdelen:
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 27
|
Mooi hoor! Wat je regelaar betreft; het kan zijn dat je die opnieuw moet instellen. Ik weet niet hoe dat bij deze regelaar moet, maar als ik zo lees hoe je gas response is, lijkt het erop of het nulpunt niet helemaal goed is ingesteld. Kijk eens in de handleiding van de regelaar, of zoek anders op internet hoe je de regelaar kan instellen.
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
De ruime lagertjes had ik ook al last van, bij mijn project. Ik heb ze ook met secondenlijm geplakt, zowel de lager in het witte lagerhuis, als het lagerhuis in de alu plaat. Mocht je nog wat vragen hebben over hopups en dat soort dingen,dan hoor ik het wel... Heb ruime ervaring met deze wagen, zie ook: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...03-2008-a.html De motor, mag je meteen wel vervangen voor een 50 of 55 turns, die er nu bijzit is veeel te snel! Suc6 met de bouw, ik blijft dit volgen...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 10 juli 2008 om 12:55 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |