![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2008 Locatie: drunen, noord-brabant Leeftijd: 23
|
Haha vaste slash monteur. Neuj dat hoeft niet er gaat zelden wat stuk aan dat ding. Maar wat zie ik nu....komt nu eindelijk mijn oude nitromotor van pas?
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive |
| | |
| | #197 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 november 2008 Locatie: Netherlands
| Citaat:
Maargoed intussen nog geen vorderingen met de burns/inferno zelfbouw geval. Misschien iemand nog tips om hem sterker en of beter te maken? Side mud guards zit ik aan te denken alleen vind ik de meeste lelijk. en houd alleen maar vuil vast. maar qua versteviging of iets misschien nog wat te verbeteren? altijd open voor optie's. En hoe gaat het met shadesinblack zijn projecten? inferno al klaar?
__________________ 0X Never drive faster then your guardian angel can fly 0X | |
| | |
| | #198 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
|
Leuk om te zien dat er met wat afstand tussen toch soortgelijke projecten het licht zien. Nee, ik ben ruim een week weggeweest, en de week ervoor geen mogelijkheid om wat te doen. Bij mij is de staat dus nog niet veranderd. Mijn tankje is van een protech enigma, staat eerder wel ergens te lezen hoor. Maar ik denk dat je gelijk welk tankje wel kunt gebruiken. Handig is als er zo'n hoekje uit is zodat het beter past bij het midden diff. Ik had de bodemplaat misschien iets breder gemaakt en toch symmetrisch om dan de randen een knik te geven. Zo wordt het chassis terug wat stijver. Mudguards ben ik voor de mijne ook nog niet uit, al wil ik er wel. Zonder scheelt echt en ik vind het ook mooier staan. Bij de inferno DX en burns kun je gewoon vlakke plaatjes uitsnijden, maar vind ik ook niet dat. Later wellicht meer. Jah als ik bezig ben, ziet de werktafel er natuurlijk ook rommelig uit, maar toch probeer ik altijd tussendoor terug wat op te ruimen en om te zien wat er is van alles. Alles op een handdoek, in potjes... En weg wat je zeker r niet meer nodig hebt, of toch niet meteen. Hetzelfde voor de gereedschappen. Mooi hoopje onderdelen in elk geval. Maar als je ze dan toch samen gooit, neem dan toch wat meer inferno onderdelen, bv de shocks en zo.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #199 (permalink) |
|
de shocks van een burns zijn een stukje sterker dus die komen erop. de veren zijn wat harder. en ik wou eigenlijk een burns maken maar aangezien voorstediff nog niet uit ben maar misschien dat die ook terug komt van een burns en anders van de inferno. de middendiff blijft inferno omdat deze stukke beter is als de burns versie. Tankje heb je gelijk in. Had idd al terug willen lezen maar was zoveel pagina's terug dat ik niet had gevonden. Ja van dat hoekje zocht ik inderdaad. elke tank kan maar dat hoekje was ik naar opzoek. heb zelf al zon tankje alleen wist niet meer van welk type/merk dat deze was. haha. Nou deze week heb ik weinig tijd, volgende week komt minister robin_phaser nog een keer langs voor poging 3 om diff's te bekijken. vorige keer kwam er opeens een sportuitlaat tussen voor de echte auto. En daarnaast ook weer wat elektro op gaan starten want dat is ook al lang geleden. ik ben benieuwd wat shades voor sideskirts maakt. misschien dat ze bij mij gewoon stukje plastic van 90 graden word en verder neit speciaal. en voor de show eraf schroef ofzo. de werkbank is en blijft een rommeltje haha. waar gewerkt word word troep gemaakt. Maar heb geen tijd gehad om op te ruimen. zal binnenkort eens een middagje besteden aan opruimwerk. Als je dan toch niks beters te doen hebt....
__________________ 0X Never drive faster then your guardian angel can fly 0X |
| | |
| | #200 (permalink) |
|
hoe ik de sideskirts voor mijn burns gemaakt heb, staat hier wel ergens terug te vinden in dit topic. Was een leuk experiment met tof resultaat, maar denk toch niet dat ik dat nog eens zal doen. Beetje veel werk. We zien nog wel.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #201 (permalink) |
|
goedendag weer allemaal, afgelopen week tcoh maar weer eens verder gegaan aan de burns/inferno. Dit keer de radio plaat gemaakt en voorste diff alvast deels verbeterd. Maar nog steeds loopt deze NIET lekker. om een of andere reden klikt hij als je draait. dus loopt niet soepel. terwijl de achterkant lekker soepel loopt. Heel raar en kom er geen wijs uit. Maar aangezien de maand december er weer aankomt denk ik dat het eenmalig was. Tenzij ik nog ergens tijd vind om weer wat te knutselen. to do's: motor op zijn plek bouwen. gaten boren. voorste diff maken dat deze soepel loopt. radioplaat afwerken alles netjes in elkaar zetten en afwerken en misschien kapsteunen maken. overige: 17mm hex aansluiting maken voor nieuwe set truggy banden. Want heb sindskort 4 nieuwe truggy banden van een serpent http://rc-webshop.nl/wp-content/uplo...-T-300x199.jpg alleen deze hebben 17mm hex. staan er wel erg gaaf onder! Nouja hopelijk volgende zomer weer kan benzine leeg te kunnen rijden ermee.. gewoon voor de fun dus niet extreem hoge prestaties uit die auto halen. liever op safe met plezier. Daarnaast accu's reanimeren voor mijn tt-01 en dan komt dat ook wel weer goed. Nu de winterstop in. veelste koud. Dus mogelijk tijdje geen berichten meer van mij. groetjess, littlebird tuning Nederland
| | |
| | #202 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2008 Locatie: drunen, noord-brabant Leeftijd: 23
|
kerel, als jij gaat rijden komend voorjaar/zomer doe ik mee met mijn phaser met speciaal door Roelof getunede motor
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive |
| | |
| | #203 (permalink) |
|
jah... Gisteren even mijn inferno ter hand genomen, om hem uit de weg te zetten. Komt er de laatste tijd weinig van, de goesting ontbreekt een beetje. Komt wel terug.
| | |
| | #204 (permalink) |
|
Na een hele lange pauze om diverse redenen, heb ik weer eens wat gedaan met de inferno DX. Desnoods door wat terug te lezen, merk je het probleem dat ik had met de gasservo en stang. Heb nog allerlei geprobeerd, gedraaid en veranderd. Uiteindelijk dan toch maar de radiobox anders gemonteerd en een stukje naar achter. De radioplaat natuurlijk te kort nu, dus hermaakt. ![]() Hier zie je gemonteerd de nieuwe en de oude er even op gelegd. Scheelt een kleine 10mm. Genoeg! ![]() Even begonnen met een kap. Het is een afgedankte kap van een protech enigma (die ik had bijgekocht voor de onderdelen). Nogal veel verknipt, maar erg geschikt voor deze inferno. Ben nu dus aan het aanpassen met glasvezel. Ik zie nog waar dit naartoe gaat. ![]() Dat donkere stukje is erop gelijmd en met glasvezel en polyester verstevigd omdat de witte kap daar helemaal doorgesneden was. Verdere ingrepen volgen daar nog wel. Nu is het zo dat op de hogere foto's de moter er weer af is. Ik heb die voor het eerst proberen starten. Heel zware compressie. Zozeer zelfs dat ik niet met mijn vinger het vliegwiel rond kreeg. Na heel wat proberen en even een motorprutteltje tussendoor, was de koppeling losgekomen. Die moer op de krukas was losgekomen waardoor alles meedraaide en erger: de veertjes van de koppelingsschien om zeep hielpen. Zie ook de foto waar ze goed gehakt hebben in de groef van die moer. Na heel wat prutsen, heb ik de schoentjes er terug over gekregen, achterstevoren zodat de veren niet in die groef vielen, maar op de zeskant van de moer. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ook de cilinderwand en al het binnenste nog eens goed schoongemaakt. Motor deze avond nog eens proberen in gang te steken, lukte meteen nu. Alleen afstellen moet nog gebeuren, hij heeft nog niet echt gereden. Momenteel draait hij meteen op hele hoge toeren, vooral na even gas te geven. Ik meen dat dat betekent dat de low speed te ver dicht staat. Deze dus wat open, de hoofsproeier iets dicht. Nog tips hiervoor? Hij draait momenteel niet stabiel: valt uit eens de glowstarter weggenomen wordt. ![]() Ben erg benieuwd hoe hij dan zal rijden eens afgesteld.
| | |
| | #205 (permalink) |
|
Probeer eens de standaard instelling van je motor op te zoeken. En vanuit hier inrijden en of gelijk afstellen. Op Google is vaak te vinden wat de standaard of inloop instelling is. Probeer het daar eens mee. Ziet er weer goed uit verder! Lijkt beetje op de mijne nou! Ik ben ook door alle drukte en privé redenen de afgelopen lange tijd niet meer aan modelbouw toe gekomen. Geen elektro en geen nitro. Ergens wel jammer. Maar sommige dingen gaan voor en het vreet geen brood dus laat maar mooi in de garage staan. Wie weet aankomende zomer als ik me nog eens verveel dat ik er weer wat aan ga doen. Ga zo door! Mazzels
| | |
| | #206 (permalink) |
|
Ik heb al gezocht hoor voort die motor. Ik vind er zelfs geen afbeeldingen van terug, staat ook niet echt een type nr op of zo. Als er iemand iets over weet, graag. Ik vind het wel hoor, lukt altijd, alleen soms wat meer zoekwerk dan anders. Dan nog een bumper maken liefst voor de eerste ritjes...
| | |
| | #207 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 november 2007 Locatie: Leiderdorp Leeftijd: 30
| Citaat:
Heb iets dergelijks op een 2de hands Optima Mid gehad, en dat bleek een keiharde mix van vuil en samengeperst vet te zijn dat tussen wat tandjes van 1 van de tandwielen zat...heeft me tijden gekost om daar achter te komen.
__________________ Pro10: Trinity Evolution 10, World GT: HPI RS10G | |
| | |
| | #209 (permalink) |
|
als je zo'n auto herbouwt, is voor mij één van de eerste dingen alle vet, vuil, enz te verwijderen, vooral van de tandwielen en andere mechanische dingen. Soms is het niet makkelijk te vinden waarom iets stroef loopt, soms gewoon een asje dat wat scheefgetrokken is of zo.
| | |
| | #210 (permalink) |
|
Klopt shades heb ik ook gedaan! Alles word eerst brandschoon gemaakt alvorens iets terug te monteren. Eerst alles uit elkaar trekken en dan schoonmaken. Dan weer opbouwen naar wens. Maar ik heb geen idee waarom. Als ik de schroefjes losdraai loopt het soepel. En hoe vaster ik ze draai hoe stroever het gaat. Dan krijg je opeens knik knik knik. Daarbij heb ik allerlei dingen geprobeerd. Tandwielen wisselen voor en achter wisselen. En tof mijn grote verbazing lijkt het in het huis te zitten. Heel misschien is het nog met shimmen te redden maar anders word er een ander diffhuis op gezet. Agja het ligt toch allemaal stil. Heb er simpelweg geen tijd meer voor de hele modelbouw niet meer helaas. Maar wegdoen nooit!! Daar denk ik niet aan! Als ik ooit weer wat tijd krijg komt het helemaal goed met modelletje op nitro en ook de elektro versie die ik wil gaan bouwen ervan.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |