![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2007 Locatie: Amsterdam
|
Ik wilde al een tijdje een Losi Muggy en toen er laatst eentje te koop stond op marktplaats heb ik 'm meteen gekocht. Alle nitro gerelateerd onderdelen heb ik eraf gehaald en verkocht omdat ik 'm wil ombouwen naar brushless. Daarna de auto uit elkaar gehaald en een beetje opgepoetst, dan leer je de auto meteen een beetje kennen. Zo kwam ik er al snel achter dat er vrij veel speling in de stuurinrichting zit. Dit schijnt normaal te zijn bij de Muggy en ik vond al snel een draadje waarin een oplossing werd geboden. Er zitten standaard geen lagers in de stuurinrichting en de steering link moest vervangen worden door een Traxxas Jato turnbuckle. Dat heb ik gedaan en nu is er geen speling meer. Standaard is de diff behuizing van plastic en die heb ik vervangen met alu diff behuizingen voor -en achter. Meteen maar de diffs gevuld met olie, omdat er standaard vet in zit: 10.000wt voorin en 7.000wt achter. In het midden komt 30.000wt. Vandaag (29-10) is de rc-monster motor mount binnengekomen als ook de Scorpion Commander 12s 130a regelaar. Onderweg zijn nog een medusa 1300kv brushless motor en 2 4s3700mah lipo's van polyquest. De Losi Muggy ![]() Gestript van nitro onderdelen en Losi mud guards erop gezet ![]() De standaard stuurinrichting ![]() Dit weggehaald ![]() Zo ziet de stuurinrichting er nu uit ![]() De rc-monster motor mount ![]() De regelaar ![]() 12s130a Laatst gewijzigd door drkdgglr; 19 januari 2009 om 08:47 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2008 Locatie: BE Zichem Leeftijd: 19
|
Ik weet nu al dat dit een tt word (top topic) succes en laat maar veel foto's zien
__________________ Traxxas: rally, summit, slash 4x4, Spektrum DX2S//Blade 120sr, Blade sr, donuts elipsia, Pkz trojan, Pkz night vapor, MPX merlin svenson electra, svenson westerly+Spektrum DX8 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2007 Locatie: Landen (BE)
|
Cool, Losi is echt een Super merk! Niet de eerste Brushless conversion, en zeker niet de laatste volgens mij.
__________________ Tamiya; DB01/TT01/TA04/DF03Ra - Losi; XXX-BK2 - Traxxas; Slash BL & 2.4Ghz & 7.4v |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 25
|
Ik wil hier niet je topic vervuilen.. maar het leek me wel leuk om te laten zien wat er nu met de motor+ uitlaat gebeurd is. ![]() Niet de mooiste kap meer,.. maar je kunt wel mooi zien waar de originele uitlaat heeft gezeten. ![]() Ik heb 2 gaatjes in de motor moeten boren om hem weer op de motor mount vast te kunnen zetten. en heb de as af moeten slijpen om de 3-bak er op te zetten (wou de as eerst af zagen,.. maar was veels te hard om doorheen te komen! ) ![]() uiteraard heeft deze Mad Force al een verstevigde achter aandrijftrein. er is nu niets ergens blijven liggen of zo, geniaal! Gr. Tim
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: overpelt(België) Leeftijd: 31
| Citaat:
maar ik denk dat dit de regelaar alvast zal worden : TMM 16025-3 Car / Boat Z-SERIES | for Cars / Boats | Brushless Speed Controllers | MGM Compro - Electronics for Models | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Het is idd niet de eerste Muggy conversie en ws ook niet de laatste. @Klamath: mooi om te zien dat de motor een goede bestemming heeft gekregen. @Jaeneke: Die XRAY is een mooie koop! UPDATE: Servo tray ingekort en RC-Monster motor mount en servo (HS985MG)geinstalleerd: ![]() Aluminium diff behuizing ![]() Muggy vs REVO ![]() Laatst gewijzigd door drkdgglr; 10 november 2008 om 12:21 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Vorige week zijn de lipo's binengekomen, een robinson racing 48t spur en een paar Losi EC5 connectors. De regelaar is gemonteerd op het chassis en de 46t spur is vervangen door de RR 48t spur. Hiervoor moest wel wat ruimte gemaakt worden in het chassis. Ik ben ook aan het kijken of het mogelijk is de stuurservo liggend te plaatsen. Ik moet nog een kabel maken om de accu's in serie aan te sluiten en het wachten is nog op de motor. ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ja, die regelaar is nogal een bak, maar zit wel erg mooi in elkaar. Staat wel goed in de muggy vind ik zelf. De vraag is allen hoe die het gaat doen, het is een vliegtuig/heli regelaar met prototype auto software. Als back-up heb ik nog een regelaar gekocht 10s120a van de forums van rc-monster. De motor die ik heb gekocht is te licht voor de muggy. Het zal dus een andere motor moeten worden, ws een medusa 80mm, 1100kv. Laatst gewijzigd door drkdgglr; 18 januari 2009 om 18:44 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Onderdelen bestellen in november en december is niet erg gunstig. Ik heb nog steeds geen motor voor de Muggy. Medusa heeft de motor opnieuw verzonden (eerste zending is na 6 weken nog steeds niet aangekomen). Ik heb ook een Mega(Acn 22/45/2) brushless motor besteld. Die gaat waarschijnlijk in de E-Muggy terecht komen.
Laatst gewijzigd door drkdgglr; 18 januari 2009 om 18:45 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Zo, ik heb mijn eerste ritjes met de Muggy erop zitten! Even geen foto's want om de een of andere reden krijg ik geen foto's op imageshack. Eerste rit: Deze was met de scorpion regelaar, 8s lipo's en een Mega acn 22/45/2 , 1250kv motor. Bij het instellen van de regelaar heb ik eerst de motortandwiel nog niet bevestigd. De scorpion regelaar is super makkelijk in te stellen met de infrarood afstandsbediening. Het blijkt wel dat het (nog) geen auto regelaar is. De achteruit schakelt meteen in als je van vooruit naar achteruit gaat, zonder eerst te remmen. Dat leek me niet handig, en heb ik de regelaar ingesteld op alleen vooruit. Daar heb ik 10min mee gereden. Daaruit bleek weer dat dit (nog) geen auto regelaar is. Als je remt, dan remt ie tot stilstand, ongeacht of je rem loslaat of niet. Een mailtje gestuurd naar de fabrikant en hopelijk krijg ik binnenkort een reactie. Tweede en derde rit: Ik had ondertussen oook een nieuwe regelaar besteld in de vs. Dit is wel een auto regelaar en kan 10s aan tot 120a. Deze regelaar is in te stellen met een programmeer kastje. Deze regelaar heb ik geprobeerd met de medusa 60mm 1300kv. De motor wordt als te licht beschouwd voor een mt, maar ik heb het toch geprobeerd. Eerste run was kort om te kijken of alle functies het deden. Alles werkte prima, vooruit, achteruit en remmen ging prima en de motor werd niet te heet. Voor de derde rit heb ik de accu's volledig opgeladen, de temperatuur sensor van mn dx3s aan de motor gekoppeld en wat instellingen op de regelaar veranderd. Daar heb ik dus net +/-20min mee gereden. Het ging helemaal super! Wat een power voor een motor die als te licht wordt gezien. Hij maakt wheelies vanaf starten, daarna wordt het wat minder. Dat vind ik niet erg, want dat maakt de auto super controleerbaar. Het lijkt alsof ie maar blijft versnellen. In mijn enthousiasme ging ik natuurlijk steeds harder en af en toe een sprongetje maken. Dat was toch niet zo handig met dit koude weer op een bevroren zand-ondergrond. Eén van de achterste draagarmen is gesneuveld. De motor bereikte volgens de dx3s een max van 45C, buiten was het -3c. Hele nette waarden volgens mij. Nu even de achterste draagarm vervangen en dan rijden met de 10s regelaar en de mega motor. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Het was niet glad. Ik heb op een bouwterrein gereden en die was vrij hard (bevroren zandvlakte). | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |