![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2005
|
Na 3 jaar zonder RC toch maar weer besloten er één te kopen. Wederom een Tamiya maar dit keer een M04-L chassis met achterwiel aandrijving. Van de bouw van het chassis heb ik geen foto's maar mijn miniverslag gaat meer over het verbouwen van deze Kever naar een soort Mad Max creatie. Allereerst aan de hand van wat foto's de body geknipt. Spatborden inkorten á la de Sand Scorcher. Later zal er nog een stoere rijder toegevoegd worden. ![]() ![]() Via het forum had ik al wel ontdekt dat polystyreen mooi spul zou zijn om te verwerken in de auto. Ik ben er inmiddels achter dat dat ook zo is. Föhn erop en buigen maar! Hieronder zie je de achterbumper in wording die tevens het reservewiel moet dragen. ![]() ![]() ![]() ![]() Zo moet het er straks uit gaan zien. De grote vraag op dit moment: hoe krijg ik de achterbumper gemonteerd op het chassis? Iemand een idee? ![]() ![]() Volgende week hoop ik de voorbumper binnen te hebben. Geen custom made maar een bumper van de Tamiya Bush devil. Nog een laatste vraag die ik in de spuitcabine niet kon terugvinden. Ik zou de body graag mat willen spuiten. Enig idee hoe dit aan te pakken? Er gaat straks wel met de auto gereden worden dus spuiten aan de buitenkant lijkt me niet handig. To be continued! Laatst gewijzigd door Jeroenk; 16 februari 2009 om 20:18 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Bladel N-BR
|
Dit draadje blijf ik volgen . Heb er op het moment een te koop staan. zie : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ver-m04-l.html Bouw ze
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2007 Locatie: Barneveld Leeftijd: 19
|
als je mat wil spuiten moet je hem toch aan de buitenkant spuiten. ja, of je moet de hele body van buitne schuren, zodat het mat word, maar ikv raag me af of dat mooi word... leuk project!
__________________ Groet van Pandaboy! |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
In afwachting van de voorbumper en de racefiguur ben ik alvast begonnen aan de het verven van de body. Beetje Mad Max stijl, alsof de auto is opgebouwd uit verschillende schrootkevers. Eerst zwart: ![]() Vervolgens rood eroverheen en voilà, een glimmende Kever: ![]() Jammer alleen van dat glimmen want zo is het geen stoere afgeragde auto! Pandaboy kwam met een goede tip om de buitenkant te schuren. Na wat oefenen heb ik gekozen voor een schuurspons. Even in stukken knippen om ook in de kleine hoekjes te kunnen komen. ![]() En dan, na veel schuren: ![]() Het is duidelijk dat de standaard banden en velgen vervangen moeten worden. Iets teveel bling bling. Enig idee wat hieronder zou passen? ![]() Best kaal zonder bumper en verlichting (en ik zie nu ook dat er nog wat aan de richtingaanwijzers gedaan moet worden). ![]() Wordt vervolgd! Laatst gewijzigd door Jeroenk; 7 december 2008 om 21:29 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2007 Locatie: Barneveld Leeftijd: 19
|
ziet er erg nice uit! idd zouden andere velgjes beter staan :P kvind die bandenhouder achter alleen nog niet alles... is veel vetter als je daar een motorblok achtig iets beunt :P
__________________ Groet van Pandaboy! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 31
|
toevallig paar dagen geleden wat coole foto's opgeslagen van op tamiyaclub. Het is wel blitzer beetle, maar vond hem erg goed gedaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deze staan ergens op tamiyaclub.com onder de blitzerbeetle en projects dacht ik. Net zelf eindelijk een blitzer gevonden en die ziet er een beetje uit zoals jij de jouwe wilt denk ik: gebarsten, stoffig, mat, krassen,.. Je googled ook best eens naar beetlerod, rat rod,.. Misschien kun je de spatborden nog iets verder wegsnijden en er buggywielen onder zeten met spikes?
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle Laatst gewijzigd door ShadesInBlack; 8 december 2008 om 23:40 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Reservewiel ligt op het dak
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 april 2007 Locatie: 072 Leeftijd: 43
|
Misschien is met parkertjes schroeven aan het chassis een mogelijkheid om je bandenrek vast te maken?
__________________ As long as we are flying,this world ain't got no end Laatst gewijzigd door Barthez; 8 december 2008 om 07:25 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Wow ShadesInBlack, dat is precies het sfeertje wat ik voor ogen heb! Die vieze look, daar was ik inmiddels al aan begonnen. Aangezien de buitenkant mat is pakt de verf hier verrassend goed. dus krijgt de hele body een roest en olie behandeling. Een stoflaag komt er overheen als ik alle decals heb opgeplakt. Wat betreft het reservewiel, daar ben ik inderdaad nog niet over uit. Op het dak staat ook mooi en oogt wellicht realistischer. Dan moet ik natuurlijk wel een fake enginge in elkaar knutselen. Ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg.... Bedankt heren wat betreft de goede tips/opmerkingen! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Poeh, zoek me een ongeluk naar een fatsoenlijk foto van een Baja motor, iemand een goede link? Via google veel foto's van Baja Beetle's maar geen details over de "flat four". Nog even een mini-update wat betreft de weathering van de body. Ik heb tot nu toe 2 dingen gedaan. Allereerst de rode verf voorzien van een zwarte "wash". Veel water en weinig verf, een spons en smeren maar! Op het laatst met een droge spons de overtollige verf hier en daar opgedept. De rode onderdelen krijgen hierdoor een oude verwaarloosde look. Tweede onderdeel van de weathering: roest! Met oranje en bruine verf en een droge kwast en/of droge spons de uitstekende onderdelen aangestipt. Het lijkt nu wellicht wat heftig maar De laatste fase (stof) volgt als de decals er op zitten. Dan zwakt alles nog meer af en krijgt de auto hopelijk die afgeragde look. voor de behandeling: ![]() na de behandeling: Laatst gewijzigd door Jeroenk; 8 december 2008 om 19:47 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
goed begin! nog een paar ideeën: - in een zijruitje, of allebei een fijn kippegaasje dat mat zwart is - dat wit zonnescherm op de voorui steekt wat af. - spatborden voorraan wat afronden - zo van die mini clips op zowel de kofferklep als de motorkap om die zogezegd dicht te houden - leren riempjes met jerrycans en zo - de velgen kun je misschien wel houden mits ook wat verroesten vuil maken - de richtingaanwijzers voorran zijn ook uit meer dan de helft chroom. Wat roesten! - een motor kun je eventueel uit een statisch model halen maar anders zou ik de motorkap lossnijden en wat schuin zetten naar boven toe, zoals bij dragsters gedaan wordt voor meer koeling - ipv dat reservewiel misschien eerder een bullbar vooraan en achteraan Een kever van mij van al even geleden:= http://www.modelbouwforum.nl/forums/...rod-kever.html Niet zozeer mad max, maar misschien inspiratie. Ik ga trouwens nooit voor realistische look. Wat algemene details zijn meegenomen, maar niet als dat betekent dat er niet mee gereden zal kunnen worden. Kijk ook eens naar het recent afbraakverslag of iets dergelijks van een die cast kever bij de statische modelbouw. Heeft hier ook wel wat van mee.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |