![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2009 Locatie: Merelbeke Oost-Vlaanderen Leeftijd: 36
|
Hier dus een ombouwverslag van een inferno, wat komt er allemaal in, conversion set #5013 van NOVAk, brushlesscombo 3650kv ook van NOVAk, twee lipo's 2S 5000 40 c hardcase batterijen, ![]() Al het onnodige materiaal eraf gehaald, en de servoplaat ingekort en versmald ![]() de conversionset ![]() ![]() ![]() ![]() monteren van de motormount, benodigdheden, adapterplaat, koelblok anex houder voor 550 size brushless motoren, 4 imbus boutjes M3x8, 2 imbus boutjes M3x16 en imbus sleuteltje van 2 mm, de 2 boutjes M3x16 dienen voor het vast zetten van de brushless motor in het koelblok, ![]() ventilator monteren op het koelblok, benodigd heden ventilator, 4 imbus boutjes 40x1/2 en imbus sleutel 3/32 inch ![]() de afgewerkte éénheid, hier zie je ook de gaatjes waar de 2 imbussen van M3x16 in moeten ![]() de afgewerkte eenheid monteren in de inferno, benodigheden, 4 boutjes M4x10, vier locknuts M4, staan niet afgebeeld, vergeten een foto van te nemen, imbus sleutel van 2.5mm en eventueel plattesleutel 6 / 7 ![]() op de foto hierboven staan ook de afmetingen tussen de twee gaten voor de linkse batterijbox te monteren, men moet hier twee gaatjes boren van 4.5 mm, deze staan 147 mm van elkaar hetzelfde moet gedaan worden voor de rechtse batterij box ![]() beide batterij boxen gemonteerd in de inferno, benodigdheden, voor de linkse box, 2 imbus boutjes M4x16, 6 rondelen(washers) M4x9, 3 langs beide kant onderaan de batterijbox voor afstand te houden met de mudgards, voor de rechtse box, 2 imbusboutjes M4x16, 8 rondelen (washers) M4x9, 4 langs beide kanten onderaan de batterijbox voor afstand te houden met de mudgards, imbus sleutel 2.5mm ![]() Ik heb geen foto genomen van het monteren van de batterijboxen zelf, hiervoor zijn nodig, 2 batterijboxen, 2 M4 postand body clips, 2 imbusboutjes M4x20, de 2 geleiders om de batterijen tegen te houden, die worden gemonteerd op de batterijboxen, 4 spacers voor smalle batterijen en de 4 imbusboutjes M3x8, imbus sleuteltjes 2mm en 2.5mm tot zover het ombouwverslag, nu nog budget voor de motor combo..... let niet op de kwaliteit van de foto's, Laatst gewijzigd door Misterbuell; 29 september 2009 om 01:20 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
|
leuk. Wat kost dit zo aan ombouw? Zeg maar, starten vanaf een nitro auto, dus nog geen accus en lader beschikbaar. Interesseert mij wel.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
De motor en ESC combo NOVAK 3025 kost 281,49 euro. De lipo's rond de 110 euro het stuk, hier zijn goedkopere alternatieven natuurlijk mogelijk. Laatst gewijzigd door Misterbuell; 21 maart 2010 om 11:01 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2009 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 27
|
Mmmm, ik heb er ook naar gekeken maar heb mijn twijfels qua prijs. Novak maakt een hele goede ombouwkit maar kyosho komt met een maand ook met een eigen Kyosho inferno VE. Filmpje Info op de kyosho website Want de ombouwkit kost al bijna de nieuwprijs van deze inferno.... Bolle
__________________ FG Marder Jeep & MMagic Carbon & Robbe Duo Power 8S EQ-Bid Voor je vragen gaat stellen, even hier klikken |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Het is wel een geheel andere setup dan deze, ik heb vernomen dat wat ik gekozen heb wel een zeer pittige set zal zijn, of de auto dit gaat aankunnen laat ik in het midden, | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
goedkoop is het zeker niet, maar iedereen zijn ding natuurlijk, de Inferno VE zou rond de 500 euro draaien, en in Amerika tussen 375 en 500 USD. De specificaties van de Inferno voor Europa is ook iets anders dan in de US, dit zijn ze Vortex Experience B/L Motor: * 550 Size Motor * 1500 KV * Sensorless * 5mm Heavy Duty Shaft * Max RPM 60,000 * Cooling Fins Vortex Experience ESC: * Sensorless Brushless Only* * Compatible with 6-12 Cells (NiMh) and 2S - 4S (Lipo) * BEC Voltage 6V * BEC Current 4 Amps * Low Voltage Cutoff is programmable * Dimensions (WxL) 58x47mm Contents: * Pre-Assembled Chassis * Pre-Painted Body * Team Orion Vortex 8 Motor * Team Orion Vortex 8 ESC * Perfex KT6 Transmitter and System * L Hex Wrench * Cross Wrench Required For Operation: * AA- Batteries x8 * 7.2NiMh Stick Pack (3300mAh or higher) w dean plugs 1 or 2 pks * 2S- 1P Lipo with deans plugs 1 or 2 packs * 3S- 1P Lipo with deans plugs 1 pack only* * Proper charger for proper type of battery er zit wel een groot verschil qua set-up, dan degene die ik aan het ombouwen ben Laatst gewijzigd door Misterbuell; 30 september 2009 om 17:08 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Toemen den bosh heeft de inferno VE al een tijdje te koop voor 399euro. Toemen Modelbouw - Shop Detail |
|
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
, enkel vergeten waar
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik zou zeker overwegen een steel spurgear erin te zetten. Vooral de tandwielen die overbrengen vanaf de motor zullen het zwaar te verduren krijgen! Alleen zet je dat nog een 50e achteruit........ Bolle
__________________ FG Marder Jeep & MMagic Carbon & Robbe Duo Power 8S EQ-Bid Voor je vragen gaat stellen, even hier klikken |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Origineel Kyosho? Ik meen dat ik voor een originele kunstof tandwiel dat al moest betalen..... Ik had een iets hogere prijs in gedachten omdat je bij nitro ook de clutchbell moet vervangen. Bolle
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ik zag net dat ze bij PK Racing ook een ombouwset verkopen voor 70e. Artkln SPPCONV22 Bolle
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |