![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 29 maart 2008 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 43
|
Afgelopen 2 weken druk bezig geweest met de tube. Nadat de eerste matjes erop aangebracht waren en de tube zijn juiste vorm had aangenomen, de tube van het dek gehaald. Daarna ook de onderzijde in de hars gezet + nog een laagje keeperdoek eromheen. Toen dit droog was de tube goed glad geschuurd (de aanzettingen van het weefsel in het bijzonder) en nogmaals een laagje 80 grams eroverheen gezet. Daarna de tube in de plammuur gezet, en schuren maar weer. Toen kon het plakken beginnen met de 2 componenten lijm (speciaal voor hypalon doek). Nog bedankt voor de lijm Frank !!!!!! Voordeel en gelijk nadeel van de lijm is dat zodra het plakt je het eigenlijk niet meer los krijgt en je ook het doek niet meer kan positioneren/verschuiven. Dus tube en doek markeren en in 1x goed plakken. Dit alles heeft nogal wat tijd in beslag genomen om alles er goed en netjes op te krijgen. Vanavond het laatste stukje op de neus van de tube geplakt. De deelnaatjes van de diverse stukken moeten nog afgeplakt worden. Tevens een start gemaakt met het maken van de rubberen stootrand. Vanmiddag het profiel in een stuk plexiglas gefreesd dat goed in de lossingswas gezet en gevuld met rubber. Nu even afwachten tot het rubber uitgehard is en dan het resultaat bekijken. Als het lukt kan ik hiermee ook de andere "zwarte" delen van de boot mee maken. gr. Leo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. |
| | |
| | #63 (permalink) |
|
Het zelf maken van de rubberen ging goed alleen duurde het wel even voordat het rubber goed was doorgehard ongeveer 2 dagen. Aangezien de mal een lengte heeft van 55 cm en ik 1.80 M nodig ben, moest ik dus dit 4x herhalen. Daarna de juiste hoogte op de tube bepalen en afplakken maar. Eerst nog even de punten op de achterzijde van de tube beplakt met een stukje zwart hypalon en daarna de stootrand erop geplakt. Eerst de beide achterste zijden en de neus van de boot. Toen dat goed uitgehard was vanmiddag de beide middenstukken erin geplakt. Zo begint het er al een beetje op te lijken. gr, Leo ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
Leo, ziet er allemaal prima uit! Ik heb alleen echt me twijfels bij het einde van de tube, de punten ogen heel raar en volgens mij heb je ze niet helemaal goed! Als ik mijn atlantic foto's bekijk heeft er geen de punten zo naar beneden gericht.. Misschien vertekend het allemaal wat op de foto dan heb ik niks gezegt! Christian
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #65 (permalink) | |
| Citaat:
foto zal best iets een vertekend beeld kunnen laten zien. De punten zijn exact nagemaakt met de info van RNLI/KNRM IJmuiden. Dus als het anders is lieg/bouw ik in commissie. gr. Leo
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. | |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
| ![]() Als ik deze foto zo bekijk zijn de "punten" van de tube "zuivere" kegels, de top van de kegel bevind zich precies boven het midden van het grondvlak van de kegel Op de foto's van het model lijkt het of de top van de kegel niet zuiver boven de midden van het grondvlak van de kegel zit, waardoor er dus een schuine kegel ontstaat. Ik weet niet of dit komt door het fotograferen, of dat ze bewust zo gemaakt zijn. |
| | |
| | #68 (permalink) |
| Lid sinds: 19 september 2009
|
leo, met veel belangstelling lees ik weer een mooi verslag van de bouw van een mooi schip. misschien leuk om te zien hoe men het in de schaal 1:1 doet de webcam-beelden worden dagelijks ververst: RNLI Cowes Inshore Lifeboat Centre - Location & contact ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. succes er mee. |
| | |
| | #69 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo Redfred, kende deze site al, maar toch bedankt. De rib staat nu al een tijdje hoog en droog op zolder. Met de herfst gaan we dit weer oppakken. Moest eerst mijn eigen rib (5,5 M) nog vaarklaar maken. Dus console en bank plaatsen, hydraulische bestuuring plaatsen en aansluiten, gashendel + kabels monteren en wegwerken onder de vloer. Compleet electrisch alles aangelegd klokjes pompen verlichting reserve tank. Motor 130 PK honda er achter gehangen en aangesloten. Dus je snap wel enige weekjes werk. Vaar nu net een paar weken en moet de boot nog wat uittrimmen. Draai nu 80 km/h bij 5200 toeren op GPS. gr. Leo
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. | |
| | |
| | #70 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Beste Arie, Ik ben watersporter (zeiler) en ik ril bij de gedachte dat er een rib van 5.5 m met 80 km/u voorbij komt. Ik maar denken dat je iets met veilgheid had, nu begrijp ik dat je een goede band met de KNRM (nodig) hebt....80 km/u....brr...ik hoop niet dat je ze nodig zult hebben na een kleine korsluiting! (of een ander!) grt Hawser Laatst gewijzigd door hawser; 10 juli 2010 om 22:24 |
| | |
| | #71 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 september 2009
| Citaat:
een zeilboot kan ook lek. en dan gaat die reddingboot gelukkig 30 knopen. die 80 kilometer vind ik persoonlijk wat langzaam. maar dat is op ruim water, en niet in de haven 80 km is dus niet per definitie onveilig. Laatst gewijzigd door redfred; 12 juli 2010 om 00:46 | |
| | |
| | #72 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
| Citaat:
Leo, hoe heb je het nou geregeld met de de achterkanten van de tube? Nog veranderd of heb je het zo gehouden?
__________________ De beste redders staan aan wal. | |
| | |
| | #73 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo Botter, achterzijde van de tubes niet veranderd, je hebt gelijk dat de tube er anders uit ziet bij de veronica. Ook de neus van de tube is anders. Maar goed dat zien we van de winter wel weer. Wat betreft de 80 km/h ik vaar grotendeels op het IJsselmeer dus ruim water, en niet dicht bij andere schepen. En volgens mij bedien je zelf die gashendel en die hoeft natuurlijk niet altijd op vol gas te staan. En ook met een snelle boot kun je rustig toeren. Veiligheid...........ik moet verplicht een vaarbewijs hebben,dodemansknop,zwemvesten voor elke opvarende,brandblusser,verzekering,geregistreerde boot, zwemvest dragen bij staand sturen, en elke politieboot die op mij let !!! Hoeveel duitsers en nederlanders huren een groot jacht voor de vacantie, kunnen amper varen en raggen erop los met hekgolven van hier tot tokio met alle gevolgen van dien. Een ieder heeft vast wel eens op een sluis gestaan om die brokkepiloten te aanschouwen of niet soms ??? Dus snelheid zegt zeker niet alles over veiligheid of veilig varen. En precies wat Botter zegt zolang je weet wat je doet en de boot onder controle hebt is er niets aan de hand.
| | |
| | #74 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo Hawser, ja ik heb een goede band met de KNRM en gelukkig hun nog nooit nodig gehad, wel vele andere watersporters geholpen die minder gelukkig waren. Ik snap heel goed dat zeilers een iets andere kijk op snelle boten hebben als wij. Maar vergis je niet er zijn zeilboten die sneller gaan dan mijn rib en of die zeilboten zo veilig zijn........ik weet het niet lees onderstaand berichtje maar eens; De merkwaardige zeilboot die op de foto's hierboven staat afgebeeld, is de Britse Sailrocket. Eind 2008 haalde het tuig over een afstand van 500 meter een gemiddelde snelheid van 87,6 kilometer per uur, waarmee het de snelste zeilboot ter wereld werd. Tijdens een andere recordpoging haalde de Sailrocket een topsnelheid van 96 kilometer per uur, om vervolgens de lucht in te vliegen voor een spectaculaire salto (zie foto hieronder, en deze video). De zeiler bleef ongedeerd. gr. Leo
| | |
| | #75 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 maart 2010 Locatie: sliedrecht Leeftijd: 38
| Citaat:
hier heeft u zeker een punt,ik vaar zelf met een motorboot en heb idd rond vakantie zeer veel last van huurvaarers gr oase | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |