![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2007 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 50
|
@myangel: ik heb de helft van de spijkers erin zitten. Dit was om het dek te fixeren tijdens het lijmdroogproces (3x woordwaarde). De rest timmer er nog in naar het orgineel. er komen er nog een 200 bij denk ik. @tazz19: Ik laat de randen inderdaad stomp, want er komt een halfronde houten sierlijst langs. Anders heb ik geen rand meer om die lijst te spijkeren/lijmen. Mocht het nou niet gaan met die lijst, kan ik altijd nog een mooie ronde rand creeeren. Die halfronde lijst ziet er uit als een dramading. 75 cm lang en inmiddels al doordemidden gekraakt. Maar ja...alles is een uitdaging |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juli 2007 Locatie: Helmond
|
Volgende tip: even geduld met die afwerking met een sierlijst. Kijk eens eerst naar het origineel. Voldoende foto's beschikbaar op het net. Geduld is een schone zaak.............. BMbouwer BTW: zojuist ook enkele plannen van U-27 Slo Mo Chun mogen ontvangen uit Canada. Laatst gewijzigd door BMbouwer; 20 januari 2010 om 22:50 |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Vanavond bezig geweest met het bochtje om slijpen. Oei...das niet makkelijk. Voorzichtigheid geldt hier, want voor je het weet ben je te ver. Verdergegaan naar achteren. Ook hier voorzichtigheid. Het hout splijt snel op de langslijn van de nerf. Ben blij dat ik een wegwerp-operatiepak en mutsjes van mijn werk meegenomen heb, want dat stof gaat overal zitten Morgen denk ik dat ik ook maar een zogenaamd "smoeltje" meeneem. Hou ik mijn neus misschien ook wel leeg Morgen de andere kant dan maar Het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wordt vervolgd |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2009 Locatie: Zutphen gelderland Leeftijd: 20
|
@ ducharry Klopt, je kan inderdaad een koperen rand erop maken maar dat is ieder zn eigen natuurlijk ik hou wel van luxe ik heb een petterson gehad en die had een volwaardige koperen sierlijs om de dekrand heen zitten maar ook op de rand van het schaafhout aan de achterkant van de romp omdat daar de romp naar binnen viel had de stootlijst op dekhoogte niet zoveel zin zie foto ![]() Achteraan de stootrand op de waterlijn kun je niet goed zien helaas was een heel mooi schuitje helaas wegens omstandigheden moeten verkopen ik heb wel alle maten van de boot en ik heb 5 spanten voor deze boot al op papier staan ga haar nog wel een keertje bouwen schaal 1 op 10 ze word dan 75 cm lang succes met de bouw van je bootje ducharry ziet er erg goed uit (ik kom ook aan de beurt met die nageltjes als ik mn petterson na ga bouwen) Groet dyon. |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Ik blijf houten boten toch het mooist vinden. Die Petterson bevestigd dit voor mij alleen maar. Mooie boot om een model van te maken. Lang leve de spijkertjes Ik ga eerst even kijken of ik de orginele houten sierlijst erop krijg. Orginaliteitsgevoel zak maar zeggu.. Vanavond maar weer eens stukkie slijpen |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Thuisgekomen kon ik het toch niet laten om het slijp werk af te maken. In het kader: ik heb nog wel een uurtje Maar weer voorzichtig te werk gegaan om mooi langs het randje te slijpen. Toch uitgeschoten en teveel hout weggehaald Niet getreurd, Het schuurblok bleek een uitkomst. Het is voor 98% glad gestreken. Als je het niet weet, zie je het absoluut niet. De totale rand van de hydroplane nog eens geschuurd en ik mag trots zijn op het resultaat ![]() ![]() ![]() Ff een beetje voorproeven. Wat wit is wordt rood ![]() ![]() ![]() Weekend vrij! Ga zaterdag met Franck de "BOKKO" te water laten.......BBBBBRRRRRRRR!!! Zie topic: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ssersboot.html Laatst gewijzigd door ducharry; 22 januari 2010 om 19:36 |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
Goedenavond, ik herkende dat oude scheepje, een klippertje als ik het goed heb. Daar hebben we overnacht met het bootje, rustig haventje is het daar, wel goed voor elkaar. leuk bootje trouwens gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2008 Locatie: belgie Limburg Leeftijd: 42
|
hier een link naar een volledige scratchbouw + uitleg van dit bootje. Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi - Modelbouw@BE resultaat : |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |