![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2007 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 50
|
Ik heb een Amati kit gekocht van een forumlid. Hij heeft de basisromp erg netjes gebouwd en nu ga ik maar eens verder. Briljante kit van Amati, mooie details en aan alles is gedacht. Zelfs het stuur bestaat uit 4 delen. ERG MOOI!! ![]() Zover is de romp: ![]() ![]() 1000000000000000000 spijkertjes te meppen ![]() 25000 latjes te plakken/timmeren/schuren/lakken/schuren/lakken....etc, etc..... ![]() En hele mooie fotoetch parts: ![]() Mijn inspiratie: ![]() ![]() Ik ga er maar eens rustig aan beginnen en hou jullie op de hoogte wat ik al zo tegenkom. Cu soon Harry |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Amati verkoopt zelf een aandrijfkit, maar ik weet niet wat daar de kwaliteit van is. Ik vind altijd dat je zelf een kit moet samenstellen waarvan de kwaliteit zich bewezen heeft. Je komt nog weleens tegen dat er vanuit de fabriek motorkits geleverd worden, waar je veel moet voor betalen, maar wat niks mag kosten.....heppie hem? Vaak lopen lagers uit motoren. Iets meer uitgeven aan een motor loont zich vaak. Ik weet eigenlijk zelf nog niet of ik de hydroplane RC ga maken. Dit is mijn eerste boot en dan ook nog eens van hout. Heb hiervoor alleen maar heli en vliegtuig gevlogen. Wel "bij de weg" leuk werken met al die latjes. Ik heb zoiets van: eerst die boot in elkaar zetten. Er is genoeg ruimte om later de boel in te bouwen. Laatst gewijzigd door ducharry; 18 januari 2010 om 12:00 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2003 Locatie: Zeeland
|
Klassieke hydro, altijd prachtig. Heb er serieus over nagedacht om deze kit toen ook aan te schaffen. Een mens moet echter prioriteiten stellen.... Hier nogmaals hetzelfde model; Arno XI Ferrari hydroplane 1:8 scale kit by Amati vooral de upgrade kit voor de V-12 is gruwelijk mooi! (en duur!) |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Briljant ding die upgrade van de motor, inderdaad Gelukkig ligt dat ook bij iedereen in het bereik....hahahaha Gewoon kleppie van het motorcompartiment dichthouden.....scheelt nogal wat pegels Ik ben inmiddels lekker bezig met het dek timmeren en plakken. ![]() Is prima te doen, zelfs voor mij als eerste keer en vol ongeduld ![]() Morgen maar de rest afmaken. Laatst gewijzigd door ducharry; 18 januari 2010 om 23:24 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Leuk dat je mijn verslag gaat volgen.De kit is het bedrag waard. Het is een zeldzame mooie kit. Ik hoop dat je niet al te ongeduldig wordt, want ik doe het rustig aan Ik loop nl. niet vol van hopen tijd....hahahhaa..wie wel |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Maar weer even bezig geweest. Ik heb de laatste latjes erop gehamert/geplakt Hier het resultaat: ![]() ![]() ![]() Nu moet ik het teveel aan hout weg gaan halen. Heeft iemand een tip voor mij, wat ik daar het beste voor kan gebruiken. Ik heb even de dremel gebruikt met een slijpschijfje, maar dat is geen succes. ![]() Groet, Harry Laatst gewijzigd door ducharry; 19 januari 2010 om 20:42 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ben druk in de weer geweest met de dremel met als resultaat dat mijn neus en oorgaten vol zitten met mahoniestof en dat het dek aan de voorzijde afgeschuurd is. Het was even erbij blijven, want voor je het weet ben je te ver. Een milimeter voor het eind stoppen en de rest doen met het welbekende schuurblokje. Ik moet wel de zijkant van de romp weer schuren en in de kleur zetten. Morgen ga ik met de achter/zijkant verder. Werken met de dremel is voor dit werkje briljant! Bedankt BMBouwer Het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wordt vervolgd |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 21
|
Laat je de randen stomp? van de voorkant? Ik zou persoonlijk zelf de randen mooi afschuinen. Let er alleen wel op dat je het met mate doet, en overal even veel, want gebeurd heel snel dat je teveel wegschuurd. Verder brilliant. Erg leuk project en ik volg dit dus ook Veel succes! Groetjes, Jeremy. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |