![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #211 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Ik heb in waterlijn plank 1 tot 2 een groef gefreesd van 12mm breed en 6 diep. In waterlijn plank 2 tot 3 een zelfde groef. Achterschip verder tot aan dek gestapeld, geeft dit een gat voor de schroefaskoker van 12 mm vierkant exact evenwijdig aan de hartlijn.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #212 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2009 Locatie: millingen aan de rijn Leeftijd: 16
|
@ baggeraar. wij hebben de achterkant uit een solide blok hout gehakt. dus geen plankjes, of spantjes. we zijn aan het kijken of we een boor mal maken van ijzer of iets anders, waardoor de boor maar een richting op kan dus 2 identieke gaten voor de assen. ik ben met de stuurhut beezig geweest, en ziet er aardig uit. en nu de slijt strip onder de railing ook rood geverft. Laatst gewijzigd door myren; 30 mei 2011 om 17:22 Reden: foto vergeten |
| | |
| | #213 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
idee? ![]() Zet een boorkolom op de rand van een werkbank (hoog genoeg) deze kun je vaak ook met de voet aan de achterkant plaatsen Zet je schip op een antislip mat op de voorsteven op de grond. Pak een waterpas en houd die tegen de zij en het vlak van je boot. Als die twee kanten op waterpas staat proberen vast te klemmen aan de werkbank en boren.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #214 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2009 Locatie: Den Haag Leeftijd: 14
|
hoi myren, heb je nog meer foto's van het achterschip ik ben namelijk erg nieuwsgierig hou jij het precies gedaan hebt, het lukt namelijk bij mij niet zo goed... groeten Bas
__________________ mvg Bas van Vliet op de werf: binnenvaartschip de Bellator |
| | |
| | #215 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb de stuurhut mee naar huis genomen, om de stuurinrichting te maken. Ik heb nu 2 rechthoekige (soortvan) boxen met een plaatje er tussen die schuin naar voor loopt. Ook ga ik er porberen er verlichting in te verwerken. | |
| | |
| | #216 (permalink) |
|
ff een vraagje over de masten. Ik heb nu eindelijk de boot bij mij thuis staan.(waar me ouders niet zo over te spreken zijn) En wil nu dan de masten gaan maken, maar doe ik dat van messing of hout. ik zit tussen die 2 te twijfelen, of ik neem een messing vierkante balk, of van hout die ik ovaal schuur. wat zou het leukste zijn.
|
| | |
| | #217 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2009 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 38
|
heey myren ik heb de mast van messing gemaakt zo dat ik hem ook gebruik voor de verlichting. messing gelijd stroom dus heb je ma 1 draad nodig voor je led en het andere pootje van je led zet je op je mast vast. gr willem |
| | |
| | #218 (permalink) |
|
yeeyj, hij vaart. alleen zonder roeren. dat lukt redelijk in de fijver met de schroeven,en ik moet zeggen hij heeft de gang er goed in zitten als hij gaat. vooral als hij gelaaien is. verder werken aan details.....
|
| | |
| | #219 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
goedzo Myren Wel filmpje/foto's plaatsen Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #221 (permalink) |
|
there comming, zodra ik het kabeltje van foto toestel weer binnen heb zet ik ze er gelijk op! ik heb de stuur in richting zwart met zilver gemaakt, ik wou de ganboord beelden niet in het dach bord hebben dus heb ik er een soort tv naast de inrichting gemaakt. ziet er goed uitXD.zal proberen morgen foto's er op te krijgen!! Laatst gewijzigd door myren; 17 juli 2011 om 20:30 |
| | |
| | #223 (permalink) |
|
verwacht maar niets meer.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |