![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #271 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Bedankt voor de input heren ! De NiMh kunnen inderdaad ook brand veroorzaken, in een ver verleden had ik per ongeluk kortsluiting veroorzaakt in een modelauto met NiMh accu, met als gevolg een grote rookwolk in de vorm van een paddestoel boven m'n auto, alle elektronica en isolatie was doorgebrand. De bedoeling is dat de motor + regelaar op 14,8 volt gaan draaien, wat het maximale gewicht van de accu's mogen zijn weet ik niet. Ik moet nog steeds een weegschaal aanschaffen om de boot te wegen, dit weekend wil ik in ieder geval proberen om de boot in het water te leggen zodat we kunnen zien hoe het gewicht tot nu toe verdeeld is. De cardanas zal inderdaad wat lawaai maken, dat neem ik op de koop toe, waarschijnlijk word het geluid ook nog gedempt door het houtwerk. Ik ga die as in ieder geval na elke vaart checken op problemen. Heb al zitten kijken op de Conrad site voor 2x 2S Lipo's, ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik precies moet bestellen, ik heb ook nog een Lipo lader nodig.
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |||
| | |
| | #272 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Om het geluid verder in te perken kun je in de cups een klein rubberen ringetje leggen. De kop van de dogbone drukt hier dan tegen aan ipv het heen en weer kunnen rammelen van de dogbone in de cups. Bij auto's wordt dit altijd gebruikt. Welke accu's je nodig hebt hangt een beetje af van het vermogen dat je setup vraagt. Als je dat weet dan kun je kijken naar geschikte accu's en de capaciteit bepalen voor een gewenste vaartijd.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #273 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Even mee oppassen. ík weet niet of de lagers en/of afdichting in de jet zo goed tegen druk uit de 'verkeerde' richting kunnen. Auto's hebben kogellagers, de jet waarschijnlijk glijlagers en een rubber afdichting.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #274 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Iets om rekening mee te houden ja. Of zo plaatsen dat er geen druk is maar nog net voldoende ruimte om iets te bewegen. Zo heb je beide dingen ondervangen.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #276 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2006 Locatie: Heks, Limburg (BE) Leeftijd: 21
|
Die drive-cups gaan veel sneller gaan slijten dan de dogbone zelf. Na een tijd gaan de inkepingen gaan 'vervormen' waardoor er speling op gaat komen. Dit heb ik zelgf gemerkt in mijn T4 met een simpel novak 5800 setje en 3300 nimh's. Ik trek er me niet veel van aan, maar in een ducted-fan kan het wel eens vervelend worden, althans dat denk ik.
__________________ "In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice." |
| | |
| | #277 (permalink) |
|
Twee tegenslagen, de motor wil de boot niet in omdat het schot tussen motorcompartiment en de cockpit in de weg zit, ik moet daar een stuk uithalen. Het weekend een mailtje van Photobucket ontvangen dat ik mijn foto opslag limit nader, dat is niet zo'n ramp maar het is wel weer vervelend. Ik ben nog jarig ook vandaag...
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #278 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
hmm, jammer dat je er een stuk uit moet gaan halen wel gefeliciteerd btw
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, Xray NT18T, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz =-My Blog |
| | |
| | #279 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: Schiedam Leeftijd: 38
|
Gefeliciteerd Robbie!
__________________ (ż) Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| | #280 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Van mij dan ook eerst maar eens van harte met je verjaardag! ![]() En dan succes met het aanpassen!
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #281 (permalink) |
|
Dank jullie wel mannen ![]() Het stuk is eruit, nu nog wel even afwerken en de deksel van het ontvangerbakje aanpassen zodat er geen water in komt. ![]() Voordeel is nu wel dat ik niet hoef te priegelen om de servostekkers door het gaatje heen te krijgen.
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #283 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 juli 2010
| Citaat:
Een aantal lipo's kunnen ze ook vanuit Duitsland regelen, dan heb je ze vrij snel. | |
| | |
| | #284 (permalink) |
|
Thanks a lot Roel Ik heb niet meer verder gekeken naar Lipo's, Conrad heeft volgens mij niet degene die ik nodig heb, zal eens een kijkje nemen bij HobbyKing. Misschien dat ik ze ga aanschaffen bij een LHS. Zaakje staat voor een deel weer in de groene verf,
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |