![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2007 Leeftijd: 29
|
U heeft een pb! groeten koos
__________________ Op de werf: Svitzer London 1:50 |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
Inmiddels ben ik weer wat verder gegaan met de romp, ik heb de kont aangepast, en heb de verschansing op de bak gemaakt. ook ben ik bezig geweest met de schroeftunnels, deze heb ik gemaakt van pvc pijp door deze elke keer een stukje er tussenuit te zagen en dan weer in elkaar lijmen, en daarna op de hout draaibank te draaien. dit is wel goed gelukt al zeg ik het zelf, nu moet ik de steunen er nog op maken en dan maak ik er denk ik een gietmal van op ik maak ze er zo op daar ben ik nog niet helemaal overuit. beetje slecht te zien maar op de 3e foto's zie je ze op de achtergrond in het raam liggen zo en dan nu de foto's! ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gemaakt Inmiddels heb ik de schroefassen erin gelijmd en de assteunen ook ben ik aan het expirimenteren geweest om kleine tl balkjes te maken met drie ledjes, ik vind het resultaat wel aardig gelukt al zeg ik het zelf. het onderste gedeelte van de dek opbouw heb ik nu hiermee gedaan (sorry voor de wat slechte foto) met de mast is nu de verlichting helemaal af, heb er alleen nog geen foto van die komt de volgende keer ![]()
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 22
|
Oei, je laat me handen weer kriebelen..! Alleen let wel op dat je de grofheid van het schip behoudt, ik heb het dan voornamelijk over als ik naar je roerkoning kijkt dat, dat zo smal kijkt vergeleken met de romp. Ook weet ik niet wat de diameter van je as is.. Maar assen van 1cm ogen ook een stuk stoerder bij zo`n groot schip.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ja klopt de as van de roeren zijn 4mm op zich dik zat, aangezien er straks nog een vast gedeelte in de vorm van het roer op komt, (kweet niet wat de echte benaming daarvoor is) zie je straks de as zowat niet meer
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2009 Locatie: land van maas en waal Leeftijd: 54
|
Ziet er goed uit Koos, ik ben inderdaad al verder maaaar mijn roerkoningen zitten nog steeds niet vast Heb vandaag voor de tigste keer het onderwaterschip geschuurd en gelakt nu laat ik hem een paar dagen harden en dat geeft mooi de tijd met mijn nieuwe project te starten.Gr.Jan
__________________ op de werf: Svitzer London; shoalbuster 3009 "Vigilant" |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
dat ben ik niet met u eens meneer van Gent Namelijk de defentie/betekenins van roerkoning is: roerkoning: De verticale zware ijzeren as die de door de binnenboordse stuurinrichting aangegeven draaiende beweging overbrengt op het buitenboord gelegen roerblad. ofte wel vrij vertaald de as waar het roer mee gedraaid word. waar het om gaat is de vaste gedeeltes in vorm van het roer die op de romp zitten en dus niet draaien
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2009 Locatie: land van maas en waal Leeftijd: 54
|
Hoi Koos, Je hebt gelijk, het is de roerkoning-schacht en die zit bij mij nog niet vast(OK hennegatskoker) Gr.Jan
__________________ op de werf: Svitzer London; shoalbuster 3009 "Vigilant" Laatst gewijzigd door Jan H; 14 augustus 2010 om 00:09 |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
@bart, ja idd dat bedoel ik. @ meneer van gent, bedankt! weer wat geleerd
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
En bij oudere schepen zit er ook nog een kwardrand op Dat is een halve ronde vorm waar over de stuurketting valt mvg Frederik Bij stoomboten
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Vandaag weer wat verder gegaan met de romp. Ik heb inmiddels de schroeftunnels geplaatst en uit gericht. toch stiekum een hoop werk, eigenlijk meer dan ik had gedacht maar het resultaat mag er toch zijn al zeg ik het zelf. Verder heb ik wat foto's gemaakt van een stukje van de dekopbouw en de schoorstenen en de mast, het staat allemaal nog los op elkaar maar is toch wel een mooi gezicht, je krijgt iets meer idee van wat het allemaal worden moet. Ik heb de schoorsteenkappen weer opnieuw gemaakt want het was toch niet helemaal naar mijn zin en verder zijn nu de logo's erop gemaakt en de ventilatiekleppen achterop en dan nu........ de foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |