![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
|
Mij heb je niet horen zeggen dat de Vikingbank en Maasbank geen zusterschepen waren.. Alleen het feit dat Adam de Steenbank serie met die van de Maasbank vergelijkt klopt niet.. Zo uit mijn hoofd was er ook een duidelijk verschil met de stand van de roeiboot en de stand van der schoorsteen/mast... Dat maakte het groote verschil tussen deze schepen.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Ik plamuur altijd met polyester plamuur. Dit wordt lekker stevig en is goed te schuren. Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| ![]() Als je hier nu eens wat netter had gewerkt Verders ziet het er wel goed uit hoor mvg Frederik ps dat bovenste stukje had verder naar achteren gemoeten Dat schuine aan de achterkant had een lijn moeten zijn Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 10 maart 2010 om 11:40 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2005 Locatie: Steenbergen
|
Het ging er ook niet om het feit dat het zuster schepen waren, dat is wel duidelijk, maar dat ze qua uitvoering vermoedelijk hetzelfde zijn m.b.t straalbuis en roeren. De Steenbank(1) is het zusterschip van de Schouwenbank(1), en zijn heel andere schepen, beiden gebouwd in 1960 Schouwenbank(1) bouwnummer 559-> Astronoom -> Ekster -> gedemonteerd met als naam Astronoom op de boeg Steenbank(1) bouwnummer 560 -> Astroloog -> Valcke. M.vr.gr. Ron PS, Mijn bedoeling is om een nauwkeurige informatie neer te zetten, daar er wat verwarring ontstaan was. Het is niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Laatst gewijzigd door black sea; 10 maart 2010 om 12:07 |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
|
haha nee, dat begrijp ik.. Maar.. Stefke was ook van plan om er de valcke van te maken..! Maar wou alleen ook hem duidelijk maken dat de Valcke niet hetzelfde is als de serie van de Maasbank.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Stef het is jou boot, jou fantasie of jou idee , wat je er ook van maakt! andere kunnen dat mooi vinden of niet kloppen , het is jou project dus jij bepaald hoe hij er uit komt te zien! groet, Brandaris |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2008 Locatie: Rijswijk NB Leeftijd: 65
|
Hallo, Mijn eertse modelboot was de banckert. Ik ben daar nooit zo tevreden mee geweest. Vooral het schilderwerk is hopeloos. Nu ik "bij" ben met de Bismarck, en ik nu weet dat je zeer precies moet werken, ga ik proberen de Banckert op te knappen. Iemand tips hoe ik de opbouw weer zo kaal mogelijk van de verf kan maken?
__________________ Met vriendelijke bouwgroet, Paulus. Bismarck 1:200 statisch, Renovatie Banckert ''516'', Hovercraft SR-N4 1:50. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2008 Locatie: Rijswijk NB Leeftijd: 65
|
Toch nog even een foto van de Backert zoals die nu is. Het beroerde verfwerk kunnen jullie gelukkig niet zien.
__________________ Met vriendelijke bouwgroet, Paulus. Bismarck 1:200 statisch, Renovatie Banckert ''516'', Hovercraft SR-N4 1:50. |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Er bestaat in de beroepsvaart afbijt middel Dat gaat prima op hout Kunststof casco Bancert geen ervaring mee Wees daar dus voorzichtig mede mvg Frederik | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Een kunstof romp kan je voor een paar uurtjes in een bak met gootsteen ontstopper zetten. Dan bladert de verf er netjes af en houd je een mooi kaal rompje over. Dit heb ik een poos geleden ook met een oud kunstof bootje van me gedaan, aangezien ik niet tevreden was over het verfwerk. Nu heb ik het rompje netjes gespoten. Dit is een stuk strakker. Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |