![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 10 maart 2010 Locatie: Heiloo Leeftijd: 51
|
Ben begonnen met het lijmen van dekkranen en leuningen trappen. Dat viel niet mee, althans zo ervaar ik het. Erg klein om beide deeltjes vast te houden. Dit moet anders dacht ik.. ![]() Voortaan laat ik gespiegelde delen deels in het rek zitten en plak het andere deel erop. Werkt stukken beter en geeft meer houvast. Twee dekkranen slechts 8mm hoog. Hier de leuningen aan de trap gelijmd. Wordt vervolgt... |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
De tweede kit houdt mij bezig. Terwijl ik aan mijn Academy model werk krijg ik steeds meer vragen over de nog te bouwen Hachette kit. Wat mij 'dwars' zit is de beruchte 'knik' in het voorschip. Ik hoor ieder Hachette bouwer daar over, ook op andere forums Het spanten plan is niet juist hoor ik diverse bouwers roepen. Ook heb ik al een correctie gezien van de juiste spanten op papier. Ik heb het pdf formulier uitgeprint. Wat ik echter mis is de toepassing hiervan in de praktijk. Ik ben nog niet 1 bouwer tegengekomen die het gecorrigeerde spantenplan heeft toegepast. Als ik begin met mijn Hachette kit wil ik absoluut geen knik in de romp. ![]() Wie weet bij welke bouwer dat wel gebeurd is en daar voorbeelden van zijn m.v.g. Rein |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Het voor en achterdek![]() ![]() Achterwand kuildek aftapen en schilderem. Voor en achterdek. ![]() En nog vele onderdeeltjes zullen volgen ![]() Ik vind het knap lastig, maar dat is een kwestie van wennen. Het is bouwen op de vierkante mm. Gelukkig heb ik alle tijd en hoeft de kit niet op tijd 'af'. De kraantjes zijn slechts 9mm hoog. ![]() En een kleurtje erop. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| titanic |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |