![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 maart 2010 Locatie: Heiloo Leeftijd: 51
|
Hallo ik ben net lid van de modelbouw club Ik zal mij eerst voorstellen mijn naam is Rein en ben werkzaam als bedrijfsleider in een audio/video bedrijf. Hobby's Computers digitale tv techniek, 3d tv, audio techniek enz.. Als sport heb ik voor fietsen en zeilen gekozen. Na het zien van diverse Titanic films en docu's dacht ik 'he ik wil een model van de Titanic bouwen'. Snel op internet kijken en de bestelling was al snel gedaan. Lijm meegeleverd en klaar is Kees...dacht ik... Het is een kit van Academy en de schaal is 1:400. Voordat ik de kit aanschafte werd mij verteld dat het merendeel van de onderdelen al ingekleurd is. Toen ik de doos 9 maart ontving en hem opende was ik verbaast over de vele onderdeeltjes Gelukkig zijn er forums en heb ik al het een en ander bekeken. Tjonge jonge ik heb al knappe staaltjes werk gezien en zeker de verlichting inside the Titanic vind ik hot. Ook vind ik dat de kleuren orgineel moeten zijn, dus verfen en op jacht gaan naar de juiste kleuren. Dus lezers ik ben een junior brouwer op middelbare leeftijd, vroeger toen ik 15 was heb ik wel eens kleine plastic scheepjes in-el-kaar geplakt. Dit is echter heel andere koek.... Verder heb ik nog mesjes, tangetjes, verf touw ja wat voor soort? (kom ik wel achter Oke en nu op naar de Titanic.. |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Welkom op het forum Rein, ben benieuwd naar je verslag
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hallo Rein, welkom hier. Iemand die zo ongeveer alles van de Titanic weet, is Ruud Kats. Heeft haar gebouwd zoals ze nu op de bodem van de Atlantic ligt... in karton! Website is: Ruud Kats Zeer de moeite waar om een kijkje te nemen en Ruud weet zeer veel van het schip.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Gelukkig ik heb een grote modelbouw winkel bij mij in de buurt ontdekt. Deze winkel is op vrijdag t/m 21.00 geopend. ![]() Wat vinden jullie ervan..? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2003 Locatie: Luik , Belgie Leeftijd: 46
|
Dag Nexus de referte "Titanic" site met forum is de amerikaanse TRMA, ik ben daar lid sedert 2001 alhoewel ik geen interesse heb in de Titanic zelf... Titanic Research and Modeling Association veel leesplezier de groetjes, Laurent |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Als eerste de romp keurig afgetaped. De juiste kleur ![]() Ik heb de romp in twee gedeeltes geverfd eerst 1 zijkant en daarbij de romp op haar zij laten liggen i.v.m. doorlopen verf tussen huidplaten. Met tape zijn die naadjes niet af-te dichten De eerste dag. ..en de tweede dag Grote spanning bij het afhalen van de tape..zijn er ook doorlopers? Dag 3 voor een goed gelukt.en de andere kant.. Toch nog een doorlopertje..komt goed haal ik weg. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Deze kans liet ik niet lopen. Effe sneupen op marktplaats en jawel voor een leuk prijsje deze kit gekocht. Ik heb vele site's bezocht en veel gelezen over deze kit. Deel 1 t/m 3 was al gebouwd en de rest deel 4 t/m 100 zit nog keurig in de verpakking. Wat mijn first kit betreft deze ga ik natuurlijk eerst afbouwen en dat is nog een lange weg. The second kit aanvang bouwen: winter 2010-2011 Oplevering: begin april 2012. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| titanic |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |