![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2010 Locatie: Borne (Ov) Leeftijd: 15
|
hallo, ik had nog wat oude elektronica liggen van een intertoys race auto'tje. ik wou hier al heel lang wat mee doen. maar had geen ideeën ervoor. maar ik verveelde me een keer. en toen besloot ik er een soort hovercraft van te maken. de motor heb ik op de boot geplaatst. en het roer wou ik eerst boven water doen, maar toch maar in het water gedaan. de prop heb ik van een kapot silverlit helicoptertje. en de romp van 2 bakjes waar ze vlees in verpakken. maar naar 2 keer testvaren, heb ik wat problemen. want als ik vaar dan regeageert het roer niet. (hij draait wel rond maar de boot reageert er niet op. ik denk dat ik een groter roer moet maken. en als ik de boot aanzet, dan gaat de motor uizichzelf achteruit. (mischien door water of overhitting? ik heb nog wat elektronica liggen, dus als het moet kan dat er wel in. maar al met al heb ik er nog geen euro voor uitgegeven grt kees. (tips ofzo zijn altijd welkom) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Is dit een Hovercraft of een boot? Hovercrafts sturen meestal met roeren de lucht en boten sturen met een roer in het water... Mischien dat ie daardoor ook wel zo slecht reageert... Probeer eens je servo om te draaien en er dan een roer van +- 15x15 cm op te zetten, dan heb je denk ik al betere besturing Kijk anders hier ook eens: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...overcraft.html Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 17 maart 2010 om 15:54 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Prachtig werk Kees !! Dat lastige sturen kan je misschien oplossen door een scheg te plaatsen aan de kant van de propellor. Zo'n lege doos heeft geen zwaarte punt om omheen te draaien, en omdat je roer afremt wordt dat eigenlijk het draai punt. Maar omdat het roer zich niet ergens tegen af kan zetten, stuurt het niet. Een scheg is een soort kiel maar dan kort en niet zo diep. Meer een vin als achterop een surf plank. Veel succes en heel veel plezier. Mooi werk om met zo weinig zo iets uit te proberen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 september 2008 Locatie: gorinchem Leeftijd: 51
| Citaat:
Mooi werk kees. Misschien dat je wanneer alles functioneert netjes kunt monteren met beugeltjes e.d. Ik ben bang dat anders de zaak er snel afvalt. loges
__________________ 1xTrex 250, 2xTrex 600ESP, 2xTrex 700, 2xFutaba T10 C Fasst . Bell 47G SSM, Vario MD900. Zoonlief gaat zijn brevet halen. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |